Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste aardgasrijders,

Ik ben in het bezit van een chrysler le baron, geërfd van mijn grootvader.

Jammer genoeg door de huide geregering kan ik deze onmogelijk inschrijven. 1800€ biv 1250€ rijtax.

Nu dacht ik in deze wagen een cng installatie te laten zetten, ecologischer,zuiniger, en geen biv en rijtax voor 5 jaar.

Nu, na mij veder te informeren is er niemand die mij kan garanderen dat ik effectief 5 jaar lang geen rijtax zal betalen omdat de regering dit de komende jaren nog zou kunnen aanpassen.

Wie weet meer?

Mvg

Sander

Geplaatst:

Hoi Grietens,

Alvast welkom, om op je vraag te antwoorden moet je inderdaad een glazen bol hebben, die heeft niemand dacht ik.

Maar de volgende feiten zijn wel zo en blijven zo: 'geen biv en geen wegentax tot en met 2020'.

Wel zou het kunnen dat er op langere termijn een soort van taks op cng zou komen, maar nu haalt dat niets uit want er zijn er te weinig om te belasten en men wil het systeem juist uitbreiden tot in 2020 een 20.000 a 40.000 auto/bussen ed op de baan zijn ...   . Het is door deze beslissing, deels zekerheid, dat de industrie nu ook hun vleugels daaronder hebben gestoken. Wij lopen als landje een beetje achter en hopen zo mee in te halen :) 

Wat er nadien komt is men momenteel aan het uitdokteren....  het zou nog meer gebaseerd worden op de vervuiling van je wagen ed .... een complexe berekening ..   .

Ook is het zo dat cng als een tussen-statie wordt gezien als vervoer van de toekomst ... waarschijnlijk zal het een combinatie zijn van verschillende modi, alleen kan je zoiets nooit plots invoeren he ... dan staat iedereen recht en is het revolutie ;)

Maar is het niet beter om je erfenis als old timer in te schrijven ( als die reeds oud genoeg is natuurlijk ) en dan een cng tank in te bouwen om hem milieu-vriendelijker te maken :). De regels rond old-timers zijn veel soepeler nu hoor...  .

groeten en hopelijk kan je verder met je auto ...

Geplaatst:

Alvast bedankt voor je reactie,De wagen is spijtig genoeg niet oud genoeg om als oldtimer ingeschreven te worden.

Maar als het 100% zeker is dat ik 5jaar geen rijtax zal betalen met cng, dat ze hier niet op terug kunnen komen, is het voor mij wel interessant.

Geplaatst:
4 uren geleden, GrietensS zei:

Maar als het 100% zeker is dat ik 5jaar geen rijtax zal betalen met cng, dat ze hier niet op terug kunnen komen, is het voor mij wel interessant.

Onze politiekers zijn de meest onbetrouwbare mensen die ik ken, dus...9_9. Stel deze vraag dus nog eens binnen 5 jaar.

Geplaatst:

Er staat hierover wel wat uitleg hier op het forum met bewijs van verschijning in het staatsblad.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...