Francky Geplaatst: 30 november 2017 Geplaatst: 30 november 2017 Hallo iedereen. ik ben Francky uit west -Vlaanderen en ik rij sinds vorige maand met een VW Passat variant 14 tsi ecofuell dsg. 2
Aardgasrijder Geplaatst: 30 november 2017 Geplaatst: 30 november 2017 @Francky welkom op het forum. Van welk bouwjaar is je Passat? Gekocht in België of in het buitenland? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Francky Geplaatst: 30 november 2017 Auteur Geplaatst: 30 november 2017 Gekocht bij Tavernier uit Zedelgem bouwjaar 2012 komt van Zweden.
paulDS Geplaatst: 30 november 2017 Geplaatst: 30 november 2017 5 uren geleden, Francky zei: Gekocht bij Tavernier uit Zedelgem bouwjaar 2012 komt van Zweden. Zelfde als ik dan, al is het bij mij een Touran, maar ik denk dat de motor identiek is (1.4 TSI Ecofuel 150pk) Ook zelfde garage, zelfde bouwjaar, ook uit Zweden... Bij mijn Touran zijn alle aardgastanks vervangen (gratis door VW, onder garantie met terugroepactie).
Francky Geplaatst: 1 december 2017 Auteur Geplaatst: 1 december 2017 @paulDS Ben je tevreden over je Touran? En ben je ook tevreden over de service van garage Tavernier?
paulDS Geplaatst: 1 december 2017 Geplaatst: 1 december 2017 Van de Touran ben ik zeer tevreden, en van Tavernier eigenlijk ook. Er was nog een probleempje met één van de achterremmen die soms 'sleepte' en warm liep. (tellerstand ca. 25.000km) Mijn lokale VAG-dealer kon er niks aan vinden, ook niet op de remmentestbank, en naar de garantie van MyWay kon ik volgens hun ook geen aanspraak maken omdat remmen beschouwd worden als slijtageonderdelen. Van slijtage was er echter niks te zien, de remblokken hadden nog heel veel dikte, bijna als nieuw. Na contact met Tavernier mocht ik langskomen op zaterdag (is van bij mij wel een heel eind rijden) en ze hebben van beide achterwielen zowel de remschijven als de remblokken vervangen en de geleidingen van de remklauwen gesmeerd. Sindsdien geen enkel probleem meer ondervonden, en de herstelling was helemaal gratis. Ik gaf toen ook te kennen dat de persluchtcompressor en de herstelkit voor lekke banden ontbrak, evenals de speiale wielboutdop voor de antidiefstalbouten van de alu velgen. Ze zeiden dat het niet kon, maar toen de auto bij hun was konden ze dit materiaal ook niet vinden op de in het instructieboekje aangegeven plek. Ik kreeg meteen een compressor en een herstelkit mee, en ze hebben ook nieuwe antidiefstalbouten geplaatst en de wielboutdop daarvoor kreeg ik mee. Ook dit was helemaal gratis. (Achteraf heb ik al deze originele attributen wél teruggevonden in een verborgen vakje in de auto, dus nu heb ik alles dubbel !!) Ik heb ook nog een probleem gehad met de waterpomp op 30.000 km. Een lager waar de elektromagnetische koppeling op zit om de compressor aan te drijven was versleten, waardoor er een geruis ontstond dat leek op een uitgerekte distributieketting (wat gelukkig niet het geval was). De volledige waterpomp, inclusief de koppeling werd vervangen onder Myway-garantie, inclusief vervangwagen gratis. Maar deze herstelling is wel bij mijn lokale VW-dealer (in Lier) gebeurd. Deze zomer werden de twee achterste aardgastanks vervangen naar aanleiding van een VW-terugroepactie. Helemaal gratis en ook 5 dagen een vervangwagen gratis. 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen