Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuwe eigenaar van Fiat doblo op CNG, ik merk dat de prijzen enorm verschillen van tankstation tot tankstation.  Wat is hier de reden voor en kan ik ergens een app of website raadplegen waar de actuele prijzen te zien zijn om zo beetje te zoeken waar ik goedkoper kan tanken? 

Mvg

Geplaatst:
3 uren geleden, Kristof Bornem zei:

Ik ben nieuwe eigenaar van Fiat doblo op CNG, ik merk dat de prijzen enorm verschillen van tankstation tot tankstation.  Wat is hier de reden voor en kan ik ergens een app of website raadplegen waar de actuele prijzen te zien zijn om zo beetje te zoeken waar ik goedkoper kan tanken? 

Mvg

Welkom, met beetje zoekwerk ga je al heel veel vinden hier op de side. Voor de prijzen kan je deze proberen https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.carburogaz.stations

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Geplaatst:

Dag Kristof

Er is een verschil tussen de kwaliteit gas Hoogcalorisch/Laagkalorisch (H-gas en L-gas), dat is het gas dat ook gebruikt wordt om op te verwarmen en uit de leidingen komt.
Er is ook H+gas, dat is gas dat afkomstig is uit LNG en bevat iets meer energie.

Met H-gas kan je meer km maken dan met L-gas. 

Prijsoverzicht per provincie/gemeente: https://carbu.com/belgie/bestPrice/Belgie/BE/0
Dats heeft een uitgebreid netwerk, op hun website staat ook als het gaat om H-gas of L-gas.

Hier een recente kaart van België in welke regio's er H-gas en L-gas aanwezig is.
Momenteel is de omschakeling in België bezig van L-gas naar H-gas. Nederland gaat binnen X-jaar stoppen met de export van hun L-gas.

aardgas-belgie-kaart_bron_fluxys.png?w=1440&hash=AF97127F4204659F79F25DF2CBFE27D2

Er is tegenwoordig veel prijsdiversiteit en de prijzen schommelen soms van dag tot dag omwille van vooral speculatie op de energiemarkten.
Hieronder een conversatie over het onderwerp uit 2016.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
56 minuten geleden, Kristof Bornem zei:

Bedankt voor de info... ik heb noodtank benzine van 22 l . Ik het een optie om steeds op benzine te rijden tot de prijzen van gas zakken of is dit slecht voor de levensduur van de auto??? 

Nee maakt geen verschil uit. Om prijzen te vergelijken gebruik ik gibgas. Het is een app dat je kan kopen voor 3-4 euro maar het geeft alle prijzen van alle cng stations in europa. Het is zeker het geld waard. 

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik gebruik vooral Gibgas en de app van DirectLease-TankService . Telkens ik naar Nederland rij ,kies ik vooral de Biogas tankstations  waar je hedendaags aan 2,23 euro/ kg en soms minder kan tanken. 

D1667988-C9B9-486D-A665-C9A5BADB2C66.jpeg

• Vind ik leuk 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...