Bezorgde mama Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Hallo iedereen Wij gaan voor het eerst met onze CNG wagen (Skoda Octavia) naar Frankrijk. We hebben er nog niet zoveel lange afstanden mee gedaan, maar met een volle CNG-tank doen we denk ik zeker 350 km. Daarbovenop nog een dikke 100 km op benzine. Omdat we onze tweejarige dochter meenemen, twijfel ik aan onze geplande route. We willen namelijk niet te veel omwegen maken, al zeker niet op de heenweg... Ik dacht volgende stations te nemen: 1: Luxemburg: Merl (ARAL) 2: Dijon (Chemin des Lentillieres) 3: Saint-Ettienne Vanuit Saint-Etienne is het nog zo"n 70km tot onze bestemming. Ik heb momenteel slechts 1 back-up waar ik vrij zeker ben dat we er zullen kunnen tanken: - Simandres (Lyon) Over Chalons Sur Saone vind ik geen info.. Iemand ervaring met bovenstaande tankstations? We vertrekken 14 augustus. (Als we nog mogen natuurlijk) We hebben geen speciale kaarten en het lijkt me wat laat om dat nu nog aan te vragen. We zijn beginners... Alvast bedankt!
wannes Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Probeer toch maar een Romac kaart aan te vragen. Dat kan snel gaan.In Chalon-sur-Saône is er niks meer dacht ik, net zoals in Macon.
Aardgasrijder Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 @Bezorgde mama 2 tips die ik je wil meegeven. 1) Plan je route eens via https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche - Routenplaner?locale=en_GB Pas de corridor aan naar een grotere waarde, zo krijg je meer stations op je route te zien. Ieder tankstation heeft een aparte pagina en zo kan je zien als er bepaalde betaalkaarten wel of niet worden geaccepteerd en als het station defect zou zijn. Dijon heeft 1 werkend pistool ipv 2 op dit moment. https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail_F_21000_Dijon_Chemin des Lentillières_13 2) Lees de onderwerpen in het forum Buitenlandse tankstations door. Vooral deze hieronder en gebruik de zoekfunctie rechtsboven en vul daar een stad in om te zien als er een onderwerp over die stad werd gepost. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
gie Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 in de buurt van Dijon: Air Liquide F 21110 Fauverney ZAC de Boulouze Dit is een modern tankstation, ligt dicht bij de autostrade, dus moet je niet in de stad rijden. Zeer goede kwaliteit gas en goede druk. Tanken met Romac kaart.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen