VolvoBart Geplaatst: 23 juni 2019 Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Er gebeurt weinig op dit forum qua Volvo's dus ik deel dan maar mijn bevindingen. Sinds begin deze maand heb ik m'n oude V70 D5 van 2008 (Euro4) ingeruild voor een nieuwer exemplaar ingevoerd uit Duitsland. Een biFuel T5. Was een beetje gedoe met invoer en keuring en ik heb m'n oude V70 voor een appel en een ei (nog geen 3000€!!) van de hand moeten doen. Maar goed... Nu ben ik helemaal in regel weer voor alle LEZ enz en de nieuwe wagen bevalt me héél goed. Na 1600 km zit ik op een gemiddeld verbruik van 5,9 Kg/100 km. Da's dan L-gas. De benzinemeter geeft nu -1 blokje aan dus heb ik ongeveer 5 l verbruikt? Laat ik weten volgende keer ik super95 tank. Het is werkelijk een hele fijne wagen. 245 paarden, heel responsief (soms een beetje lui in de hernemingen maar goed) en meer dan genoeg luxe. Ja, een beetje verlies van laadruimte (7 cm) en geen reservewiel meer maar heb dat in m'n verzekering. Heb het reservewiel ook maar 1 keer in 20 j rijden (dik 600.000 km) nodig gehad. Wat zijn jullie ervaringen met jullie Volvo BiFuels? ik vind 6 kg/100 km helemaal niet verkeerd. Kost me de helft van de diesel. Heb nog een beetje schrik van die 12 fiscale PKs en het feit dat er benzine op m'n inschrijvingsbewijs staat maar dat gaan we wel effe aanvechten mocht dat een probleem worden straks. Een snelle berekening zegt dat ik toch 3000€/jaar bespaar aan brandstof en dan geen BIV en wegentaks.. Da's interessant! Het gevoel beetje genaaid te zijn blijft me bekruipen wel want ik had nog zeker een jaar (of 2) met de oude V70 kunnen blijven rijden maar goed.. nu is het allemaal groen en rijd ik goedkoop. jullie bedenkingen?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 23 juni 2019 Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Ben ook zeer tevreden met V60, wel meer benzineverbruik dan verwacht, zie ander topic, maar al bij al relatief zuinig voor dergelijk relatief pk-monster. Laat ons hopen dat de BIV en wegentaks zo blijven, maar onze regeringen zijn er niet echt mee bezig dus ik vrees ervoor. ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VolvoBart Geplaatst: 23 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Ja, had ik al gezien en gelezen. Dit is bij mij niet het geval. 1 blokje na 1600 km lijkt me heel ok.. Da's dan dezelfde motor in je V60? Wel fijn.. De jouwe weegt nog een paar 100 kg minder dus nog vinniger ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht VolvoBart Geplaatst: 30 juni 2019 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 30 juni 2019 Vandaag voor de eerste keer eens benzine gaan tanken met m'n V70 BiFuel na 2560 km. Er ging 30,15 liter Euro 95 in de tank. Dat komt op een verbruik van 145,56 kg CNG waarvan 32,84 kg H-Gas (22,5%), de rest L-gas. Gemiddeld verbruik van 5,68 Kg/100 km + dan 1,17 L/100 km euro95. Daar ben ik heel blij mee voor zo'n zware wagen met toch 245 pk onder de kap! Kost per 100 km is dan 6,74€ of 172,72 voor de 2560 km tot nu toe. Da's dan toch een stevige besparing tov Diesel (115€ duurder) of benzine (185€ duurder) en je boet niets in qua vermogen of comfort.. Enkel vaak gaan tanken. b! 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 3 juli 2019 Delen Geplaatst: 3 juli 2019 Op 30/6/2019 om 12:08, VolvoBart zei: Gemiddeld verbruik van 5,68 Kg/100 km + dan 1,17 L/100 km euro95. Daar ben ik heel blij mee Ik zou daar ook heel blij mee zijn. En met zo'n verbruik denk ik dat je zelfs goedkoper EN milieuvriendelijker rijdt op benzine. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 3 juli 2019 Delen Geplaatst: 3 juli 2019 dat benzineverbuik is dan toch vergelijkbaar met de v60's ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht J.N. Geplaatst: 15 september 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 15 september 2021 Ik kocht ruim 4 jaar geleden een V70 bifuel in Duitsland, een uit Zweden ingevoerde taxi. Toen 5 jaar oud, nu 9 jaar. Het invoeren uit Duitsland vraagt inderdaad even wat werk, maar niet onoverkomelijk. Ik rijd al 4 jaar tot volle tevredenheid, en heb nauwelijks enig probleem gehad. Het verbruik van de benzine hangt niet af van het aantal gereden km., maar van het aantal (koude) starts. Bij iedere start rijdt de wagen immers de eerste minuut op benzine. Meestal komt dit neer op 3 à 4 x tanken per jaar. Geen spijt gehad van mijn aankoop, de wagen rijdt nog altijd perfect (nu 290.000 km.) 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen