Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

V70 biFuel ervaringen/verbruik

VolvoBart

Aanbevolen berichten

Er gebeurt weinig op dit forum qua Volvo's dus ik deel dan maar mijn bevindingen.

Sinds begin deze maand heb ik m'n oude V70 D5 van 2008 (Euro4) ingeruild voor een nieuwer exemplaar ingevoerd uit Duitsland. Een biFuel T5.

Was een beetje gedoe met invoer en keuring en ik heb m'n oude V70 voor een appel en een ei (nog geen 3000€!!) van de hand moeten doen.

Maar goed... Nu ben ik helemaal in regel weer voor alle LEZ enz en de nieuwe wagen bevalt me héél goed.

Na 1600 km zit ik op een gemiddeld verbruik van 5,9 Kg/100 km. Da's dan L-gas. 

De benzinemeter geeft nu -1 blokje aan dus heb ik ongeveer 5 l verbruikt? Laat ik weten volgende keer ik super95 tank.

Het is werkelijk een hele fijne wagen. 245 paarden, heel responsief (soms een beetje lui in de hernemingen maar goed) en meer dan genoeg luxe.

Ja, een beetje verlies van laadruimte (7 cm) en geen reservewiel meer maar heb dat in m'n verzekering.

Heb het reservewiel ook maar 1 keer in 20 j rijden (dik 600.000 km) nodig gehad.

Wat zijn jullie ervaringen met jullie Volvo BiFuels? 

ik vind 6 kg/100 km helemaal niet verkeerd. Kost me de helft van de diesel.

Heb nog een beetje schrik van die 12 fiscale PKs en het feit dat er benzine op m'n inschrijvingsbewijs staat maar dat gaan we wel effe aanvechten mocht dat een probleem worden straks.

Een snelle berekening zegt dat ik toch 3000€/jaar bespaar aan brandstof en dan geen BIV en wegentaks.. Da's interessant!

Het gevoel beetje genaaid te zijn blijft me bekruipen wel want ik had nog zeker een jaar (of 2) met de oude V70 kunnen blijven rijden maar goed.. nu is het allemaal groen en rijd ik goedkoop.

jullie bedenkingen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook zeer tevreden met V60, wel meer benzineverbruik dan verwacht, zie ander topic, maar al bij al relatief zuinig voor dergelijk relatief pk-monster.

Laat ons hopen dat de BIV en wegentaks zo blijven, maar onze regeringen zijn er niet echt mee bezig dus ik vrees ervoor.

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/6/2019 om 12:08, VolvoBart zei:

Gemiddeld verbruik van 5,68 Kg/100 km + dan 1,17 L/100 km euro95.

Daar ben ik heel blij mee

Ik zou daar ook heel blij mee zijn. En met zo'n verbruik denk ik dat je zelfs goedkoper EN milieuvriendelijker rijdt op benzine. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...