Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Verleden week op vakantie in de Baie de Somme.

Van thuis (Halle) naar Amiens gereden waar ik zogezegd kon tanken en dan zo onbezorgd verder vakantie kon voortzetten.

Ter plaatse, eerst moeten zoeken naar de pomp en dan moeten vaststellen dat de pomp "hors service" was.... Het was zondag en nergens geen contactnummer.

Dit had ik verleden najaar ook voor in Metz, daar werd geen enkel kaart aanvaard!.

Is er geen update voor defecte en niet voor buitenlanders CNG stations .

Er zijn er al zo weinig in Frankrijk en als je dan maar 90 km actieradius hebt met benzine dan is het van pompstation naar pompstation rijden en als ze dan nog leeg zijn wegens staking dan is je vakantie wel snel verpest.

Gelukkig zijn we wel thuis geraakt mat een extra datje benzine.....

Geplaatst:

Hier hetzelde : op gas geen probleem (25kgr) maar benzine is 15L en daar ga je niet ver mee en dan bedoel ik 200km met veel bergaf en weinig file O.o. gelukkig  ligt Frankrijk hoger dan belgie , steeds bergaf richting belgie dus :P,

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Geplaatst:

@Kloeffe, jammer dat dit probleem is voorgevallen tijdens je reis, zeker met de tankproblemen in Frankrijk door de diverse stakingen.

De kaart van Frankrijk wordt helaas door andere mensen up-to-date gehouden dan aardgasrijder.be
Ik heb verschillende kaarten geraadpleegd, maar nergens wordt er melding gemaakt van hors service of onderhoudswerkzaamheden.

Je zou de app of kaart van Pitpoint kunnen gebruiken, daar komen wel updates voor heel Europa op.
De pomp van Amiens is daar niet meer zichtbaar, terwijl op andere Europese kaarten ze wel nog online staat.

Frankrijk loopt momenteel sterk achter op het gebied van CNG.
Engie investeert wel 100 miljoen euro in Frankrijk en Europa om CNG en LNG op de kaart te zetten. (artikel Engie)

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 1 maand later...
Geplaatst:

Update betreffende het tankstation in Amiens:(

Dit zou niet meer hors service zijn,... maar volledig afgebroken.
Ik heb dit bericht opgepikt op een facebookgroep, dus ben niet zeker van de de correctheid, maar mocht dit zo zijn, dan is het bijzonder slecht nieuws voor die regio in Frankrijk.

Als ik de routeplanner van Gibgas gebruik is hij daarook al op verdwenen... Bij Pitpoint ook, dus ik vrees dat het bericht klopt.

Blijven over Valenciennes, net over de Belgische grens en Le Havre (Bretagne) voor mensen die deze richting uitgaan 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Ik stond er ook rond 26 juni!....

Was hier toen nog géén lid, hélas, want dan had ik het geweten.

Er is idd géén communicatie hierover.

Toen ik er was, stonden er nog enkel de betonnen plinten waar de pomp ooit stond.

Ik ken de plaats en tankte er al eerder.

Op het terrein van GDF was géén kat te bespeuren, ik had echter wel de indruk dat er achteraan rechts een nieuwe maar nog niet operationele pomp stond.

Of die nu toegankelijk voor het publiek zal zijn is mij niet duidelijk.

Navraag bij overburen maakte ons ook niets wijzer, die mensen kende de brandstof nog niet eens.

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...