pinoamigo Geplaatst: 18 oktober 2018 Geplaatst: 18 oktober 2018 Collega aardgasrijders, Intussen hebben wij al 10000 km gereden met onze seat leon TGI. Ik ben hierbij op een klein technisch probleem gestoten. Als de wagen op bedrijfstemperatuur is, waarna ik een tiental minuten de wagen stil leg. ( bv. om boodschappen te doen). Durft de wagen vlak na het starten af te slaan. Dus schematisch: -ik rijdt tot bedrijfstemperatuur. -leg de wagen een tiental minuten af -stap terug in mijn wagen, steek de sleutel op het contact en leg de wagen aan. Hierbij hoor ik een klep tikken en een gezoem. ( vermoedelijk het brandstofsysteem dat op druk gezet wordt) -ik start de wagen, dit gaat zonder problemen. -na enkele seconden schommelt het toerental en slaat de motor af. Ik krijg dan de melding 'motor handmatig starten'. -bij het stilvallen hoor ik soms een ratelend geluid, ik kan het beschrijven als een relais/klep die gedurende 1 seconde een tiental keer open en dicht gaat. -ik start de motor opnieuw en dan zit de kans er in dat hij het opnieuw doet. ik krijg geen foutmeldingen, waarschuwingslampjes te zien en eens de wagen enkele meters heeft gereden is het probleem opgelost en rijdt de wagen voortreffelijk. Het gekke is... mijn vrouw zegt dat zij dit nog nooit voorgehad heeft... terwijl zij 4000 km per maand rijdt er mee en ik slechts sporadisch. Aan mijn handeling ligt het volgens mij niet want op het werk zijn alle wagens DSG 7 bakken, maar dan wel diesels. Binnen 5000 km moet de wagen op onderhoud, wacht ik tot dan of laat ik er zo snel mogelijk naar kijken? De wagen is nog een jaar onder fabrieksgarantie. Iemand al iets dergelijks voorgehad met zijn cng wagen?
Aardgasrijder Geplaatst: 20 oktober 2018 Geplaatst: 20 oktober 2018 Dit euvel hebben nog enkele leden (ik dacht 2) gehad op het forum, met een Skoda Octavia en VW Golf. Er was een update nodig van de software, lees het eens even door en kijk eens als het vergelijkend is met jouw probleem. Gevonden: Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
الميثان Geplaatst: 26 oktober 2018 Geplaatst: 26 oktober 2018 Op 18/10/2018 om 19:15, pinoamigo zei: ik start de wagen, dit gaat zonder problemen. -na enkele seconden schommelt het toerental en slaat de motor af. Ik krijg dan de melding 'motor handmatig starten'. -bij het stilvallen hoor ik soms een ratelend geluid, ik kan het beschrijven als een relais/klep die gedurende 1 seconde een tiental keer open en dicht gaat. -ik start de motor opnieuw en dan zit de kans er in dat hij het opnieuw doet. Hetzelfde met de Polo. De eerste keer dacht ik dat ik per ongeluk in 3de vertrokken was. Het is wel gevaarlijk, de vorige keer gebeurde het net bij een drukke baan. Gelukkig reden er op dat moment toevallig niet veel auto's en konden ze van rijvak veranderen.
kefkef Geplaatst: 28 oktober 2018 Geplaatst: 28 oktober 2018 heb dit ook al paar x voor gehad met de golf variant. nu ik hoor niets speciaal ik start gewoon op hernieuw en heb erna geen problemen. ben er wel niet verder mee gegaan, omdat het een nieuwe wagen was (nu 7500km) vond ik het wel wat raar ma bon...
Populair bericht pinoamigo Geplaatst: 5 december 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 5 december 2018 Intussen is de wagen op onderhoud geweest en heb ik gevraagd om eens te kijken naar het probleem. De wagen is uiteindelijk twee volle dagen in de garage gebleven. Een softwareupdate van het motorregelapparaat werd uitgevoerd. Dit bracht nieuwe problemen met zich mee waardoor de cng meter niet meer werkte. Een tweede update loste dit ook op. Tot dusver is het probleem niet voorgevallen dus ik vermoed/hoop dat het opgelost is. Uiteraard is alles onder garantie uitgevoerd en is de wagen grondig getest door de garage. 3 1
Populair bericht pinoamigo Geplaatst: 13 december 2018 Auteur Populair bericht Geplaatst: 13 december 2018 Intussen op reis vertrokken met de wagen. Geen vreemde problemen meer! 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen