deverhelst Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Wat zijn jullie ervaringen met de "Lane assist" ? Ik heb veel goesting om die uit te schakelen, de assist heeft al een paar keer aan mijn stuur gesnokt en ik was content dat ik beide handen aan het stuur had wat ik trouwens niet gewend was met mijn Toyota. 1
Lucky Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Lane assist staat bij mij altijd geactiveerd. Dit is wel de eerste kennismaking voor mij, was in het begin zelfs vreemd. Nu wil ik niets anders meer. Doet wat hij moet doen. Echte schok aan het stuur heb ik nog niet gevoeld gehad, wel zo wat tegenwringen. Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km
Gastanker Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 Staat bij mij ook altijd op. Ook nog nooit een 'snok' ondervonden. Wel jammer dat hij na een seconde of 10 al uitschakelt als je het stuur loslaat. Op de snelweg heb je met de combinatie ACC en lane assist zo goed als een zelfrijdende auto... voor een tiental seconden. Ik vraag mij af of dit softwarematig aan te passen zou zijn?
victor Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 (aangepast) Ja het is mogelijk met een VAG koffer te aanpassen, maar de operatie is onwettig. het is mogelijk om de timer van 30 seconden te vermijden als je iets op het stuur hangen met scotch tape ik ben heel blij met de lane assist + ACC 1 juli 2018 aangepast door victor 1
deverhelst Geplaatst: 2 juli 2018 Auteur Geplaatst: 2 juli 2018 Op 30/6/2018 om 20:25, Lucky zei: Lane assist staat bij mij altijd geactiveerd. Dit is wel de eerste kennismaking voor mij, was in het begin zelfs vreemd. Nu wil ik niets anders meer. Doet wat hij moet doen. Echte schok aan het stuur heb ik nog niet gevoeld gehad, wel zo wat tegenwringen. kan je dat ook uitschakelen ?
Lucky Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Ja, in het mediasysteem via menu Car - hulpsystemen kan je aan of uit vinken. Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km
Bert P Geplaatst: 3 juli 2018 Geplaatst: 3 juli 2018 Was voor mij ook een aanpassing, die lane assist, maar ben het redelijk snel gewend geraakt en laat het gewoon aan staan.
Bobjectief Photography Geplaatst: 31 juli 2018 Geplaatst: 31 juli 2018 Op 1/7/2018 om 09:18, Gastanker zei: Staat bij mij ook altijd op. Ook nog nooit een 'snok' ondervonden. Wel jammer dat hij na een seconde of 10 al uitschakelt als je het stuur loslaat. Op de snelweg heb je met de combinatie ACC en lane assist zo goed als een zelfrijdende auto... voor een tiental seconden. Ik vraag mij af of dit softwarematig aan te passen zou zijn? Sedert oktober 2017 rij ik met een golf TGI variant met ACC, lane assist en automaat (samen = de file assistent). Ik ben heel tevreden en gebruik deze hulpsystemen op de snelweg meer dan 80% van de tijd! De file assistent heeft mij nog nooit echt verrast, hij reageert steeds met een heel veilig gevoel. Mijn verbruik: 4,6 kg/100 km - kilometerstand 20450 km. Op secundaire wegen zorgt de file assistent voor ontspannen rijden en vermijd ik snelheidsovertredingen! 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen