Populair bericht Groengas Geplaatst: 31 maart 2018 Populair bericht Geplaatst: 31 maart 2018 (aangepast) Ik heb nu ruim 104.000 km met mijn B gereden. Een korte samenvatting: Het is een fijne rijdersauto met voldoende vermogen 156 pk. Het is een auto bedoeld voor de lange ritten niet zozeer voor in de stad. Gemiddeld verbruik (bijna alleen L-gas) 5,45 kg/100 km. De auto heeft het altijd goed gedaan. Maar 1 probleem gehad al was die wel serieus. Ik kreeg op een gegeven moment tijdens het tanken “knal” geluiden. Tijdens het vullen hoorde je BAM BAM. Het klonk als het tikken/Zetten van verwarmingsbuizen maar dan harder. Het vreemde was dat het zich niet altijd voordeed. Niet zo prettig natuurlijk. Het bleek uiteindelijk iets te zijn vanuit de grote composiete tank die onder de achterbank ligt. Deze is toen vervangen, daarna was het over. Voor de rest alleen regulier onderhoud gehad. Ook tevreden over de mercedes garage Stern bij Utrecht. Gelukkig hebben ze een speciale CNG monteur in dienst. 31 maart 2018 aangepast door Groengas 3
Dr Nick Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 ik heb deze ook overwogen toen ik ging kijken voor een CNG-wagen, dus best wel interessant om te lezen wat anderen ervan denken die met een Merc B rijden. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
QoB Geplaatst: 25 april 2019 Geplaatst: 25 april 2019 Hallo, Ik overweeg de aankoop van een 2ehands B200. Zouden jullie het aanraden? Of durven er kwaliteitsproblemen naar boven komen? Alvast bedankt!
Groengas Geplaatst: 25 april 2019 Auteur Geplaatst: 25 april 2019 Ik heb er nu 130.000 mee gereden. Het is een goede auto met nauwelijks problemen. Had deze winter wel op een gegeven moment dat de motor te mager liep. Heb toen nieuwe software gekregen en dat hielp goed. Software e.d. was onder garantie (auto is bijna 5 jaar). Het enige waar je op moet letten of de benzine-injectoren niet vervuild zijn. Ik heb al een keer moeten vervangen vanwege plastificeren. Te weinig benzine gereden. Het beste werkt benzine zonder die bijmengtroep. Kun je dat niet krijgen dan zou ik de benzine eens in de 3 maanden oprijden. Wat ook goed werkt is een benzinereinigingsetje in de tank gooien en daarna goed op benzine rijden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen