Ivivke Geplaatst: 6 april 2016 Geplaatst: 6 april 2016 Hoi iedereen, is er iemand die ongeveer kan zeggen hoeveel een aftermarket installatie voor een vrachtwagen kost? Met al die stakingen, heffingen en verhitte discussies kan het misschien een oplossing bieden. Ik weet wel dat er bij de bijeenkomst in nederland iemand me meldde dat zijn vrachtwagens wel vermogen verloren en het eigenlijk niet zoveel scheelde qua kost. Maar misschien dat het nu wel beter uitkomt om over te schakelen op cng? gr, Ive
Groengas Geplaatst: 7 april 2016 Geplaatst: 7 april 2016 Er bestaan vrachtwagens die CNG bijmengen bij Diesel (in Nederland de MAN in het verleden door de importeur). Echter een retrofit als bij een auto ken ik niet (bestaat denk ik ook niet) omdat je dan een benzinemotor nodig hebt in je vrachtwagen en die bestaan er volgens mij niet.
Bob Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 Ik denk niet dat je een benzinemotor in je vrachtwagen nodig hebt, Scania doet het gewoon met een diesel. Ga maar eens kijken in Ninove waar alle vrachtwagens van ILVA voor hun periodiek onderhoud komen. De diesel is enkel nodig om de ontploffing aan te houden, het meeste werk wordt overgenomen door de LNG. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Groengas Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Bij vrachtwagens ken ik dat alleen bij het Westport systeem. Dat komt waarschijnlijk bij de nieuwe Volvo truck en misschien Mercedes truck (af fabriek). Ik heb dat nog niet als retrofit gezien. Het is er wel in de scheepvaart.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen