Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Frank1

Leden
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutraal

About Frank1

  • Rank
    Nieuw lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ondertussen is mijn auto hersteld. De vuller was nog ok, de veer van de terugslagklep aan de eerste tank zat in de afsluitkraan van die tank zodat deze ook kapot was. Misschien is het veertje er nog wel uit te prutsen en zou de afsluitkraan van de eerste tank dus hergebruikt kunnen worden, maar dat heb ik niet laten proberen. Nu dus in orde voor 475 euro. Enige opmerking die ik heb is dat de auto bij het tanken wat meer lawaai maakt, zeker als de tank helemaal leeg gereden is. Dat zal zijn omdat de afsluitkraan een ander type/merk is. Verder werkt alles normaal.
  2. @Aardgasrijder Het probleem van de gebruiker Haerts lijkt mij totaal iets anders, gedeeltelijk tanken is bij mij nooit voorgevallen. Ik heb mijn tanks regelmatig leeggereden en er ging dan altijd 16 tot bijna 18 kg in. Totdat het tanken plots totaal niet meer ging. Als enige melding op het dashboard "cng tanken noodzakelijk" en af en toe "benzine tanken noodzakelijk". Als je dan telefonisch contact opneemt met een cng-installateur en die kan vanachter zijn bureau met mijn uitleg al direct zeggen dat er 2 onderdelen kapot zijn en dat het 900 euro gaat kosten dan ben ik toch een beetje wantrouwig. Voor hetzelfde geld vervangt hij alleen de o-ring aan de vuller en factureert hij mij 900 euro met de uitleg dat alles vervangen is. Dus misschien toch maar een echte diagnose laten doen. Vandaar mijn vraag op dit forum of dat sommigen dit ook al hebben gehad. Blijkbaar zijn er wel meerdere soorten problemen met cng geweest. Voorlopig rij ik nog wel even op benzine...
  3. De afsluitring zit zeker nog op zijn plaats. Nu heb ik waarschijnlijk al wel 500 keer een pistool aangekoppeld. Dus misschien zou het wel kunnen dat de ring wat afgesleten is. Zou het misschien kunnen dat ik daardoor niet kan tanken? Maar ik heb al eens goed naar de ring gekeken, en grote beschadigingen zitten er zeker niet aan. Hij zou hoogstens een beetje afgesleten kunnen zijn. Nu dat ik uit het antwoord van Nickvg de afmetingen van de ring kan afleiden zou ik hem wel kunnen eruithalen en nameten op slijtage. Maar ik vrees dat het probleem niet zo eenvoudig gaat zijn. Bij een installateur ben ik nog niet langs geweest omdat er hier geen om de hoek zit, ik moet er minstens 50 km voor rijden. Maar ik had er al enkele aangeschreven via webformulier of mail. Ze antwoorden niet allemaal direct. Bij een zou ik mijn auto meerdere dagen kwijt zijn voor herstelling, en een richtprijs kon men niet geven, bij een tweede was het 2 onderdelen vervangen voor 900 euro, maar waarom 2 onderdelen, gaan die altijd tesamen kapot? En bij een derde moet ik nog een antwoord krijgen. Maar als ik de ervaringen van Kristiaan lees, dan lijkt het dat ik wel blij mag zijn dat het bij mij pas na 100000 km voorvalt. Als het bijvoorbeeld na herstelling al na 20000 km terug is, dan kan ik mij de moeite van herstelling wel besparen en gewoon op benzinne rijden. Vandaar mijn vraag naar ervaringen van anderen.
  4. Hallo, Al een tijdje kan ik geen cng meer tanken met mijn Fiat Doblo. Het heeft meer dan 100000 km goed gegaan, maar plots ging het niet meer. Een herstelling zou nogal duur uitvallen, iets van een 900 euro. Het zou ook mogelijk zijn om bepaalde onderdelen te reinigen, maar daar kan men totaal geen garantie op geven. Dit is misschien ergens wel te begrijpen. Maar het reinigen zou een stuk goedkoper uitvallen. Het is nog maar de vraag hoelang de herstelling van 900 euro werkt en onder garantie valt. Dat ben ik vergeten te vragen. Blijkbaar vallen zo een dingen nog wel eens voor, want ik heb in mijn tankcarriere al 3x met mensen staan spreken die tankproblemen gehad hebben en hier niet echt blij mee waren. Dat waren niet allemaal Doblos, maar een Opel en een VW. Zijn er hier nog mensen die zoiets al hebben voorgehad? En die ervaringen hebben met een herstelling? Eventueel met andere merken of modellen autos? En welke cng installateur? Groeten, Frank
  5. Ik heb al meer dan 100000 km gereden met mijn Fiat Doblo, waarvan het grootste deel op aardgas. Gisteren ben ik gaan tanken, de tank was leeg, en de pomp stopte op 4,98 kg. Normaal gaat er 16 tot 18 kg in. Geen probleem dacht ik, ik tank morgen wel opnieuw. Vandaag opnieuw geprobeerd, de tank was weer leeg. Maar de pomp wou er niet aan beginnnen. In plaats van de prijs per kg kwam er het getal 5804 op het scherm. Dit bij nog 2 andere stations geprobeerd en bij alle twee kwam er dit getal op te staan. Of het tanken gisteren ook ge-eindigd is met dit getal, dat weet ik niet. Dit getal lijkt mij een foutcode te zijn. Google maakt mij niet veel wijzer. Voorlopig maar even op benzine rijden... Weet er iemand wat er mis is? Groeten, Frank
×
×
  • Create New...