darksky Geplaatst: 21 februari 2018 Delen Geplaatst: 21 februari 2018 Ik heb een BMW X3 M40 (6 cilinder benzine) aangekocht en ben aan het overdenken hem op LPG of CNG te leggen. Wie weet wat het beste is, lpg of cng? Nadeel cng is dat er geen tankstation in mijn buurt ligt. Ik weet zelfs niet of die motor aanpasbaar is naar die brandstoftypes, en hoe zit het dan met de inschrijvingstaks en jaallijke wegentaks voor lpg, van cng weet ik dat deze tot 2020 is vrijgesteld. Hoe zit het eigenlijk met inbouw na inschrijving, wordt de wegentaks dan anders berekend? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 21 februari 2018 Delen Geplaatst: 21 februari 2018 Ik zou je in dit geval aanraden om voor LPG te kiezen. Neem eens contact op met Drive Systems, zij hebben de BMW X3 op LPG gezet. http://www.drivesystems.be/bmw-x3-lpg Drive Systems nv Leeuwerikweg 8, 3300 Tienen Tel.: 016815623 Zij kunnen je ook wegwijs maken qua kosten voor de installatie, rijbereik en de fiscale gegevens qua wegentaks. Een wagen met na-installatie LPG of CNG zal worden beschouwd als een LPG of CNG-wagen, als je onder bepaalde Pk's blijft. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen