Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik werd deze week al tweemaal getracteerd op een spookrijder, gelukkig niet op de snelweg maar expresweg Vollezele-Ninove, een tweevaksweg, die gebruikt wordt als testroute door sommigen, dagelijks worden hier snelheden gehaald van boven de 200 km/uur.

Gelukkig voor mij is er een breed fietspad en ik heb er deze week al 2x gebruik van moeten maken door iemand die op het laatste ogenblik begon te dubbelen. 1x voor een vrachtwagen die zelf moest uitwijken voor iemand, die zonder kijken, plots de rijbaan opkwam waardoor de vrachtwagen recht op mij afkwam, 1x voor iemand met een Golf, die gewoon aan zeer hoge snelheid ging dubbelen, zonder uitwijking zat ik hier niet meer. Van de vrachtwagen kreeg ik een duimpje, van de Golf een middenvinger.

Langs één kant is er een gelijkgronds fietspad gescheiden van de rijbaan door een stippelijn, wat ik geen echt fietspad noem, maar de andere kant heeft een verhoogd fietspad en hier is het moeilijker om uit te wijken met als resultaat een lekke band of een bluts in de velg. Ik word dit moe en heb een dashcam aangeschaft en ik zal hem zeker gebruiken.

• Triest 1

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Geplaatst:

Ik kan u enkel maar gelijk geven.

Op "onze" wegen is deftig inhalen zo goed als niet meer van deze tijd. Te druk. En het is het sop van de kool niet waard, je wint er hooguit wat seconden mee.

Langs de andere kant kan ik wel begrijpen dat er op "onze" wegen veel frustratie naar boven laat komen oa door slecht afgestelde verkeerslichten, nog 1 rijvak waar er vroeger bij veel minder verkeer nog 2 waren, het veelvoud aan vluchtheuvels en andere obstakels enz... en dan zijn er ook de andere weggebruikers die op dit ene berijdbare rijvak alles en iedereen achter zich houden door te traag te rijden.

Daarstraks nog meegemaakt: Morstel, richting Lier mag je maar 30! Een drietal auto's voor mij vindt iemand dat 20 meer dan genoeg is. Eens voorbij het station mag je 50, de trage auto trekt op tot... 35! Je ziet dan al aan het gedrag van de auto's die er net achter zitten dat er zijn die er maar al te graag voorbij willen. Echter, wegens dat ene nog bestaande rijvak gaat dat niet.

Eens in Boechout mag je 70. De trage trekt ook op en maakt er toch 50 van nu, o wat gaat het snel.... Verder... oei een verkeerslicht en dat staat toch wel op groen... even remmen, nog 40....nog steeds groen... nog eens even op de rem tikken, 35 nu... nee het wordt geen rood precies (en ik wil daar nu toch persé voor staan zekers)...verdomme... toch nog groen. En dan groeit de frustatie bij de achterliggers die dan plots, als er een gaatje is, hun kans zien.

Geplaatst:

Heb je die dash cam al geïnstalleerd? Waar neem jij je electriciteit? Ben zelf er net mee bezig, maar heb zo'n zekeringbypass gekocht en die lijkt niet te werken. 

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...