Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

MANNOL heeft ook een smeerolie met Nano technologie.

zie http://mannol.de/imgbank/Image/public/images/bilder_chemie/msds/NANO_TECHNOLOGY_10W40_tds.pdf

Het is echter een 10W40 olie. 

MARLY heeft ook zo'n nano additief dacht ik; Wx² ,en ook een nano gedopeerde race motorolie (10W60)

Voor zulke avonturen zou ik persoonlijk toch liever afwachten tot een of meer van de grote toonaangevende maatschappijen (Castrol, Total, Shell, Mobil, Motul..... ) wereldwijd op de markt komen met uitvoerig geteste produkten waarvan de betrouwbaarheid bewezen is in aantoonbare gestandardiseerde testen én praktijktests (autosport...)

Voorlopig lijkt dit meer op mooie marketing met veel hocus pocus.

In de jaren '90 was er ook zo'n hype met wonderproductjes à la 'Slick 50' en anderzijds ook producten met een Teflon toevoeging.

Nu hoor je er eigenlijk nauwelijks meer van.

Dat zegt op zich al genoeg voor mij.

Trouwens, MARLY heeft ook een geconcentreerde autoshampo met nanotec technology, en die heb ik wel al getest én zeer goed bevonden :)

Geplaatst:

Net daarom post ik het hier, om andere meningen hierover te krijgen. Maar aangezien NASA  enzo het aanprijzen lijkt het me toch meer als marketing 

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Ja dat is interessant.

Maar dan zouden de grote oliespelers daar zeker op moeten springen, voorlopig zijn het bij mijn weten een paar kleinere outsiders die er aan meedoen.

NASA op de commerciële toer? Zou kunnen, voor geld danst de beer.

Geplaatst:

MIT dan ook? Zitten nog wel referenties bij. Als je sommigen moet geloven is olie verleden tijd... Dus dan zou dit als smeermiddel wel tellen 

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Wel, 

Danfoss heeft al vele jaren hydrauliek met ... water.

Toch blijft hydraulische olie de markt veruit domineren, en dat zal nog wel een tijdje blijven denk ik.

Maar er zijn dus wel al alternatieven, inderdaad.

• Vind ik leuk 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...