Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb enkele weken geleden ook een cng-wagen besteld, gekozen voor een skoda octavia berline op cng. Hij zou op 1 maart in belgië aankomen. Ik deel mijn ervaringen zodra ik er wat mee rondgetoerd heb.

Tot binnenkort

Koen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik had beter Skoda / VAG aandelen gekocht vlak na het uitbreken van het dieselgate schandaal

...

van harte gefeliciteerd met je zeer verstandige keuze & welkom op het forum !!

Geplaatst:

@Koen,welkom op hét forum voor aardgasrijders !
Je bent denk ik op dit forum de eerste Skoda Octavia berline rijder. Wat was jouw reden om te kiezen voor CNG?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst: (aangepast)
10 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@Koen,welkom op hét forum voor aardgasrijders !
Je bent denk ik op dit forum de eerste Skoda Octavia berline rijder. Wat was jouw reden om te kiezen voor CNG?

We hebben er ook zo eentje besteld begin januari.

@Koen, wanneer heb je die juist besteld? Wij hebben de onze op 4 januari besteld en zou pas geleverd worden op 11 april. Ik zie dat de jouwe al op 1 maart toekomt dus ben wel nieuwsgierig naar de besteldatum.

aangepast door maarten
Geplaatst:

Hallo Maarten,

Wij hebben besteld op 9 januari, onze termijn was eind februari-eind maart, met verlenging tot begin april, maar...eerst zien en dan geloven.

Ik heb last minute nog een optie laten toevoegen en dan gevraagd naar een datum,kreeg als antwoord dat hij op 1 maart in belgië zou aankomen, maar zoals gezegd...

Koen

Geplaatst:

@Aardgasrijder

Verschillende redenen

Milieu onder andere, rijd nu nog op diesel, maar had al voor dieselgate door dat diesel het niet ging blijven voor mij

En het wegvallen van biv en wegentaks gaf doorslag

Koen

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Donderdag om 16u is het zover, dan kan ik mijn wagen afhalen bij de garage, nog even...en dan genieten xD

Ik zal een foto posten als ik hem heb

Koen

• Vind ik leuk 2
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Heb hem nu een maand en er op die tijd een 2300 km mee gereden, ervaringen zijn over de hele lijn positief, het rijden is hemels, stil in de wagen maar ook als je er naast staat (serieus verschil met mijn 1.9 TDI). Ook het tanken is een makkie, ga altijd bij DATS24 Haven Antwerpen tanken, maar onlangs in Kallo getankt, en dat was duidelijk H-gas, met gemak 400 km kunnen doen.

Gemiddeld zit ik op 4.6 kg/100 km, heeft te maken met gemixt rijden, stad en snelweg, en daarbovenop nog hoofdzakelijk L-gas, in € per 100 km zit ik rond de 3.63€ per 100 km

en de reacties zijn altijd gemengd met verbazing. Gas? LPG dus. Nee aardgas, keukengas, methaan. Oooh!  en dan ben je vertrokken voor een gesprekje over de auto.

Koen

PS foto volgt nog

• Vind ik leuk 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...