LUC cng Geplaatst: 11 maart 2022 Geplaatst: 11 maart 2022 Kan ik met mijn VW Touran 2012 cng+ tanken? Is dit het zelfde dan gewone CNG?
Aardgasrijder Geplaatst: 11 maart 2022 Geplaatst: 11 maart 2022 @LUC cng Ja hoor geen probleem. Je kan alle soorten CNG-gas door elkaar tanken. H- gas, H+ gas of L-gas, geen probleem. Kan allemaal Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Bremel Geplaatst: 11 maart 2022 Geplaatst: 11 maart 2022 Voor alle duidelijkheid: bij de stations waar ze H+ aanbieden zijn er ook altijd voorzieningen voor vrachtwagens, namelijk "gewone" CNG met een breder vulpistool (NGV2) en ook het vloeibare LNG (dat de oorsprong is van de CNG die er ook wordt aangeboden). Die kun je natuurlijk allemaal niet gebruiken. Het gebruikelijke pistool voor auto's kun je natuurlijk wel gebruiken en dat loopt krak hetzelfde als bij "normale" CNG-stations die op het aardgasnetwerk aangesloten zijn. Afhankelijk van het station is dit het recente model dat nu bijna overal te vinden is (TK17, lijkend op een pistool voor benzine/diesel), soms is het ook nog een ander model met een hendeltje waar je aan moet draaien om te vergrendelen (TK16).
LUC cng Geplaatst: 11 maart 2022 Auteur Geplaatst: 11 maart 2022 Dus CNG+ is dus H+ gas. Ik ben gaan kijken bij G&V in de Haven van Antwerpen en daar was CNG+. Kan je daar met een personenwagen, Touran CNG+ tanken? er stonden alleen maar vrachtwagens.
Bremel Geplaatst: 11 maart 2022 Geplaatst: 11 maart 2022 Bij G&V (Noorderlaan) is het bij mijn weten "gewoon" H-gas, in ieder geval weinig interessant met een prijs van 3,44 euro. Iets verderop in Kallo heb je wel H+ en daar betaal je volgens mij nog steeds "maar" 2,2 euro. In beide gevallen kun je er ook met je Touran terecht, maar je moet dus wel de pomp zoeken met een smal vulpistool voor auto's.
Bjorn ecofuel Geplaatst: 21 maart 2022 Geplaatst: 21 maart 2022 G&V Noorderlaan is H+ gas het komt daar van LNG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen