Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Update: in Autobild staat deze week een artikel (volledig Duits), dit gaat over de roestende en exploderende tanks van de Touran.

https://www.docdroid.net/uHUEg10/autobild-kopie.pdf.html

Download: http://docdro.id/uHUEg10

Alle rechten voorbehouden aan Autobild !

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 2 maanden later...
Geplaatst:

vraag: weet iemand welke tanks er onder een caddy maxi van 2016 liggen? Ze zijn blauw en ze liggen onder een beschermkap.

Sinds de verhalen van de ontploffende tanks maak ik me wat zorgen. Het is zo dat ik altijd in de auto als er getankt wordt.

Geplaatst:

Niet 100% zeker maar ik gok ook op Faber...
Net zoals de Octavia :|

Probleem is dat ik dit nergens kan opzoeken, in een ander topic heeft iemand er melding van gemaakt voor de Octavia, ik heb me suf gezocht in boekjes, chassis, onder de wagen maar niets kunnen vinden.

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

Als het blauwe zijn zullen het nog stalen tanks zijn.

Veel zal afhangen van hoe deze opgehangen zijn.

Ik denk niet dat je je direct veel zorgen moet maken, zo rap is dat nu ook weer niet doorgeroest. (of zover opgeroest dat de tanks bezwijken onder druk).

Ik heb ook al ergens gelezen dat strooizout (en/of pekelwater) de oorzaak zou kunnen zijn.

Geplaatst:

Ja vooral in Duitsland, daar wordt kwistig gestrooid in bepaalde delen van het land.

Het is een combinatie van strooizout met de ophangbeugels waar speling op komt (echt heel miniem) en dan het schuren van de tanks op de drukpunten.

MAAR het is gissen naar de juiste oorzaak ! Ik heb nog nergens een rapport gezien, enkel maar speculaties ;)

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:
Op 29-9-2016 om 16:14, Aardgasrijder zei:

Ja vooral in Duitsland, daar wordt kwistig gestrooid in bepaalde delen van het land.

Het is een combinatie van strooizout met de ophangbeugels waar speling op komt (echt heel miniem) en dan het schuren van de tanks op de drukpunten.

MAAR het is gissen naar de juiste oorzaak ! Ik heb nog nergens een rapport gezien, enkel maar speculaties ;)

Ik heb ondertussen ook contact gehad met mijn garage (VW Deboutte in Schaffen), daar had nog niemand van het probleem of een ontplofte wagen gehoord... O.o

Binnen 5000km moet ik voor een eerste nazicht. Ik ga erop staan dat ze de beschermkappen wegnemen en dat ze de tanks eens goed bekijken (en als ik of mijn vrouw de kans hebben, eventjes meekijken).

Verder zouden ze gaan zoeken hoe ik aan die grijze tankkaart kan geraken voor Luxemburg (en misschien volgt Duitsland ook nog).
Ze gaan mij iets laten weten.. Als ik eraan denk ga ik ook ineens vragen welke tanks eronder liggen en of ik er meer info over kan krijgen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...