Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Alexanderh

Leden
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Neutraal

Over Alexanderh

  • Titel
    Beginnend lid
  1. Seat Leon 1.4TGI 05/2017 Ik kreeg gisteren een melding “olie service na 2000km” heb inmiddels 54.000km op de teller. ik wil daarom nu een grote beurt laten doen. ik had begrepen dat bougies bij 60.000km vervangen moeten worden. Nu is mijn vraag of er speciale bougies in moeten ivm hogere temperaturen bij een CNG auto. Alvast bedankt
  2. Ik heb een vraag over deze Seat Leon waar deze topic over gaat. het gaat dus om de Seat Leon ST 1.4 110pk TGI. Ik heb hem nu een maandje ongeveer maar zou hem na de garantie(Zomer 2019) willen chip tunen. Aangezien ik overal lees dat de verbranding bij CNG hoger ligt dan bij benzine, vraag ik mij af of er niet meer kans is op risico’s. Hij zou volgens verschillende sites van chiptuningsbedrijven van 110 pk naar 135 pk gaan en van 200 naar 250 koppel. De eco tips ivm schakelen, volg ik bijna altijd. Natuurlijk druk ik het gaspedaal wel eens wat dieper in. Wat is jullie ervaring ivm het chippen van CNG? Heb wel wat topics gelezen , maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Inmiddels contact gehad met Chiptuning-plus toch een erkende tuning garage. Ze zeggen als de verbranding hoger ligt dat ze het afraden🤔🙁
  3. Oke ik dacht altijd dat te laag in de toeren ook niet goed was. Maar toch bedankt
  4. Beste, sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van de Seat Leon St TGI. Hij rijdt super en heeft tal van opties waaronder front assist en full link. Nu merkte ik wel onder het rijden dat de auto eco tips geeft. Bv om op tijd te schakelen. Nu reed ik op cruisecontrol 55 km/uur en hij vroeg mij om naar de 5 te schakelen en bij de 70 km/uur naar de 6 dit kan toch nooit kloppen? Heeft dit met CNG te maken? Bij benzine is het zo om de 20 km schakelen of gewoon tussen de 2 en 2500 touren. Wie kan mij helpen? alvast bedankt
  5. Ik had chipchuning-plus.be in gedachten. Ze liggen wel 30km van mij vandaan. Nu weet ik niet of in de buurt van Bilzen ook een goede zit.
  6. Beste Lange, de vraag was al beantwoord zoals u ziet had ik al een andere vraag gesteld over chip tuning. Is er enig verschil bij het chippen van de CNg ten opzichte van een benzine? Op een erkende chiptuning bedrijf kan ik gaan van de 1.4 TGI 110 pk 200 koppel naar 135pk met 250 koppel. Het verschil van 25pk en 50 koppel is dit daadwerkelijk merkbaar ? Alvast bedankt
  7. Nog even toevoegen . Ik rij gemiddeld 25-30.000 km per jaar . Boven gemiddeld dus . ik had nog een vraag ivm chippen van een CNG . Is dit verstandig . Ik zag bij een erkend chip tuning bedrijf dat ik uit deze wagen : dus 1.4 TGI 110pk 135 pk kan krijgen . Stage 1. Is dit anders dan bij benzine , ook zo verstandig als bij benzine ? En merk je wel iets van die 15pk meer ?
  8. Bedankt Mylan , inderdaad goed om te weten dat ze toch veel km’s kunnen maken.
  9. Bedankt en ga zeker eens Seat contacteren. Het gaat om de Leon die ik al lange tijd wilde. Donkergrijze kleur 41.000 km op de teller 2017. Belangrijke optie wat ik zeker wilde was Full link zodat ik met Apple CarPlay mijn iPhone kan verbinden en geen zorgen hoef te maken over het jaarlijks uldaten van mijn navigatie. Ze vragen 18.900 euro hier nog niet het inleveren van de auto bijgeteld. Ik denk dat ik bij de dealer zelf een stuk meer kwijt ben voor dezelfde wagen van een jaar jonger.
  10. Bedankt voor de reactie Bedankt voor de reactie . Ik zelf kom uit Bilzen en kom elke dag langs Dats 24. En inderdaad de wagen is van de carpoint.
  11. Bedankt voor de reactie Koen C. Dus volgens u mag ik in elke garage parkeren en tunnels rijden. ivm het verbuik van de auto en de tank ging het in een ander topic hier op het forum om het zelfde model met een tank van 15 kg . Seat zegt dat je dr 300 km mee kan rijden, deze persoon zegt dat hij er 400 km mee kan rijden. Dus 800 km rijden voor 30 kg x 1.13 = 34 euro. Ik tank nu elke week 50 euro voor 40 liter waar ik 580 km mee kan rijden . Voordeel is dat ik elke dag naar mijn werk een Dats 24-tankstation tegenkom waar ze CNG H-gas verkopen. Wat denk jij, is het verstandiger om nu de benzine FR versie te kopen? Je zit altijd goed nog zeker de komende jaren ook met de verkoop. Of de Seat Leon ST 1.4 TGI? Als ik het verschil van brandstof bekijk ben ik natuurlijk gek als ik niet voor de CNG ga. Maar natuurlijk de wantrouw speelt hier erg op, ivm keuring, toekomst met taxen. Jaarlijkse keuring en aparte keuring tank.
  12. Bedankt, voor de reactie. Maar nu heb ik nog niet echt het antwoord op mijn vragen. Aangezien ik het tankstation naast mijn deur heb bij wijze van spreken. Hoe zit het met parkeren in ondergrondse parkeergarages in België, Duitsland, Nederland) tunnels richting Oostenrijk en Zwitserland. Keuring van de tank, jaarlijkse keuring? Zit daar het addertje onder het gras? De tank van 15 kg kan ik hier nu echt 400 km mee rijden met deze auto ?? ik heb me nu eenmaal gericht op de Leon en ga er ook niet zo makkelijk van afzien. Nu is dus het probleem ga ik voor de Fr of de TGI?
  13. Beste , ik ben nu al een geruime tijd op zoek naar een Seat Leon ST versie van het jaar 2017. ik had mijn oog gericht op de Seat Leon ST 2017 1.4 TGI met alles er op en eraan. Aangezien ik zoveel twijfels heb over het CNG-rijden, geen afspraak gemaakt met de autohandelaar. Ik rij elke dag naar mijn werk langs een Dats 24-tankstation waar ze momenteel CNG voor 1,13 euro/kg verkopen. Het is een tank van 15 kg. Seat zegt dat ik met een volle tank 300 km kan rijden. Nu lees ik hier topics waar je zeker 400 km met een volle tank kan rijden. (Wat een verschil!) en dit begrijp ik niet echt en wilt dus zeggen dat ik met 2 tankbeurten 800 km kan rijden voor 34 euro? Is dit te mooi om waar te zijn? Momenteel rij ik in een Seat Ibiza van 2008 1.4 benzinemotor. (Bijna 260.000 km op de teller). Ik tank bijna elke week voor een bedrag van ongeveer 50 euro (40l) waar ik gemiddeld 580 km mee kan rijden . Dit wilt zeggen dat ik met de Seat Leon ST TGI elke week bijna 30 euro kan besparen aan brandstof. Als dit zo is snap ik echt niet waarom niemand met een CNG-auto rijd ? Dit is ook de reden waarom ik zo zit te twijfelen. Waar zit het addertje onder het gras? Bij de keuring van de tank? Bij de jaarlijkse keuring? Gaat de belastingdienst net als bij de diesel alle prijzen opkrikken? Belangrijke vraag : mag ik met de CNG in alle tunnels rijden? Ook richting Oostenrijk, Zwitserland? Overal parkeren in autogarages? Ook aangezien de CNG-wagen niet bij een erkende garage staat maar bij een autohandelaar, (staat wel vermeld 12 maanden garantie) is dit veilig ? Met dit allemaal in gedachten ben ik nu maar aan het kijken voor een Seat Leon St FR 125 pk 1.4 benzine. ik zou heel graag voor de CNG gaan, maar door deze gedachten ga ik langzamerhand toch richting de FR versie. Wie zou me uit de brand kunnen helpen? alvast bedankt aardgasrijder community ☺️
×
×
  • Nieuwe aanmaken...