Jump to content

BiFueler

Leden
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutraal

About BiFueler

  • Rank
    Nieuw lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo, Van dat rare geluid heb ik geen last, zelfs niet met dit vriesweer. En ik weet ondertussen dat er wel degelijk benzine wordt bij-ingespoten tijdens zwaardere belasting van de motor, maar ik heb van de garage waar ik hem heb gekocht tot op heden nog steeds geen bevestiging daarvan gekregen. Zij zeggen "Tijdens het rijden op CNG, wordt er GEEN benzine ingespoten" en daar is het mij vooral om te doen nu. Verder ben ik zeer tevreden van de Volvo. Mvg
  2. Zou super zijn, ik ben benieuwd. Deze is afkomstig van Volvo De Smet in Zellik, al vanaf het begin problemen met de wagen (rijdt super, maar papieren bleken alles behalve in orde ...), maar daar ga ik niet verder over uitwijken (daar dient dit forum niet voor) ?. Ik dacht zelf eerst aan een lek. Ik ben dan beginnen letten op plassen benzine onder de wagen, maar niets te zien. En het feit dat de benzinemeter daalt tijdens het rijden op CNG is volgens mij toch bewijs genoeg dat er effectief benzine wordt verbruikt tijdens het rijden, ongeacht wat ze bij De Smet ook beweren.
  3. Dat bedoel ik dus. Zoals ik zei in mijn eerste bericht: "Na een 2000-2200km (1.5 maand) is er een volledige benzinetank (67l) doorgedraaid, terwijl ik constant op CNG heb gereden, behalve elke keer een 30-tal sec na het starten met koude motor." Als je dat uitrekent dan komt het op 3l/100km (67l/2200km * 100) en dit terwijl de wagen enkel op CNG zou rijden volgens Volvo. Toen ben ik beginnen opzoeken wat andere CNG-rijders verbruiken en dit ligt allemaal vele malen lager. Ik heb 2 kennissen die ook CNG rijden, 1 met een Skoda Octavia en 1 met een Audi A3 en die doen allebei
  4. Hiervoor had ik een benzinewagen van hetzelfde kaliber (ook 2.0l en 265pk) en die verbruikte inderdaad een pak meer, 12l/100km. Als ik nu alles samentel dan zit ik op 6kg CNG + 3l benzine / 100km, wat uiteraard nog steeds goedkoper is, maar waar het mij vooral omgaat is dat ze bij Volvo beweren dat er absoluut geen benzine wordt bij ingespoten tijdens het rijden op CNG. Zo verkopen ze hem ook en dat vind ik niet echt correct. Bedankt voor de info, ik ga hier mee naar Volvo en eens kijken wat ze hierover te zeggen hebben (al verwacht ik niet veel degelijks van antwoord).
  5. Dat is inderdaad de volgende stap, maar ik hoop op enkele reacties van eigenaars van dezelfde wagen, met hun verbruiksgegevens. Ik zie ook mijn benzinemeter dalen terwijl ik aan het rijden ben op CNG (elke +/-200km verdwijnt er een blokje), dus hij verbruikt wel degelijk benzine tijdens het rijden op CNG en niet enkel tijdens de start. (of de benzine moet op of één of andere manier uit mijn tank lekken tijdens het rijden)
  6. Waar kan ik die spritmonitor vinden? En bij Volvo konden ze mij geen antwoord geven waarom het benzineverbruik zo hoog ligt. Ik kreeg enkel dit antwoord: "Zoals u reeds aanhaalt wordt de benzine enkel gebruikt om te starten. Bij rijden op cng wordt er geen benzine gebruikt, tenzij de CNG tank leeg is." Ik heb wel de 2017 versie (2.0 4 cil met 245 pk, niet de 5 cil), misschien dat dit al aangepast is bij mijn model? Het is wel nog een inbouw van Westport.
  7. Hey iedereen, Ik ben nieuw dus zal mezelf even kort voorstellen: Wagen: Volvo V60 Bifuel van 12/2016 Aangekocht: augustus 2018, bij Volvo Selekt Ik rijd rond in het Antwerpse Vragen? Shoot! Nu de probleemstelling: Al vanaf de aankoop viel het mij op dat mijn wagen veel benzine verbruikt. Ik hou het nu een tijdje in de gaten en ben tot het volgende gekomen: Na een 2000-2200km (1.5 maand) is er een volledige benzinetank (67l) doorgedraaid, terwijl ik constant op CNG heb gereden, behalve elke keer een 30-tal sec na het starten met ko
×
×
  • Create New...