Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op 1 april ben ik begonnen te rijden met mijn oude maar mooi uitziende mercedes b 170, net tweedehands gekocht.

Hij heeft al 276 000 op de teller staan en ik ben benieuwd of er er leden zijn die ervaring hebben met deze km-stand. Er waren geen boekjes of onderhoudshistorie bij omdat de wagen in Noorwegen gereden heeft. Voor zover ik nu kan berekenen rijdt hij ongeveer  1: 14. De apk-keuring heeft hij prima doorstaan, maar ja, het blijft gissen voor de toekomst.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
58 minuten geleden, Thed zei:

Op 1 april ben ik begonnen te rijden met mijn oude maar mooi uitziende mercedes b 170, net tweedehands gekocht.

Hij heeft al 276 000 op de teller staan en ik ben benieuwd of er er leden zijn die ervaring hebben met deze km-stand. Er waren geen boekjes of onderhoudshistorie bij omdat de wagen in Noorwegen gereden heeft. Voor zover ik nu kan berekenen rijdt hij ongeveer  1: 14. De apk-keuring heeft hij prima doorstaan, maar ja, het blijft gissen voor de toekomst.

Ik vind op Autoscout de hele geschiedenis van dit model, in het algemeen natuurlijk. En het gaat hier blijkbaar bij jou, @Thed om de Mercedes B 170 NGT. Ik heb weet van een Mercedes NGT - ik dacht dat het ook een B klasse was - die al meer dan 600 000 km heeft afgelegd. Dat heb ik op SpritMonitor gezien.

Ik zie nu juist op SpritMonitor een VW Jetta 1600cc CNG van 2006 (manueel) met 798 093 km !!!

En een Opel Zafira B 1.6 CNG van 2007 met 614 343 km.

Hieronder een beetje geschiedenis:

De motoren van de Mercedes-Benz B 170 en de eerste aardgasaandrijving in 2008

Toen de Mercedes-Benz B 170 in 2005 op de markt kwam werd hij uitgerust met een 1,7 liter motor met 85 kW (116 pk). Hiermee kon de compacte MPV een maximumsnelheid van 184 km/u halen. Het gemiddelde brandstofverbruik was volgens de fabrikant 6,8 liter. Dat kwam overeen met een CO2-uitstoot van 163 g/km. Toen de B-klasse in de zomer van 2008 een facelift met kleine veranderingen aan de voorkant van de auto onderging presenteerden de Stuttgarters met de Mercedes-Benz B 170 het eerste B-klasse model dat over een bivalente aandrijving (benzine en aardgas) beschikte. De Mercedes-Benz B 170 NGT (Natural Gas Technology) met een grotere motor met een cilinderinhoud van 2,0 liter had naast een benzinereservoir ook een aardgastank met een inhoud van 16 kilogram. Hiermee had hij een reikwijdte van circa 1000 kilometer bij gecombineerd brandstofverbruik. Bij het rijden in de aardgasmodus werd de CO2-uitstoot van de Mercedes-Benz B 170 verlaagd naar 135 g/km. De Mercedes-Benz B 170 werd in 2009 zowel in de benzine- als ook in de NGT-versie uiteindelijk opgevolgd door de Mercedes-Benz B 180.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...