Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik moedig iedereen aan om ministers aan te schrijven.

Dit is alvast verstuurd naar de minister van mobiliteit Ben Weyts op 29/04/2017:

Geachte Exellentie,
Beste Ben,

Vermits U de minister bent van o.a. mobiliteit wil ik enkele zaken aankaarten betreffende voertuigen op CNG 
(Compressed Natural Gas). Deze wagens worden afgespiegelt als zijnde goedkoop ten aanzien van alle andere wagens, 
de prijzen aan de pomp geven die (valse) indruk.

Wanneer de wagen vier jaar oud is dan komen er verborgen kosten naar boven, vaste kosten die er zijn buiten het onderhoud, reparaties en carrosserie. 

Worden deze kosten verrekend in het totaalplaatje dan is deze wagen helemaal niet zo goedkoop als een benzine of diesel wagen. Deze verborgen extra kosten zijn o.a: 

- de gastanks moeten om de 4 jaar gekeurt worden, dit kost minstens 100-den euros.
- naast deze vierjaarlijkse gastank keuring is ook nog de jaarlijkse reguliere technische keuring van toepassing.
- de leidingen naar de gastanks moeten om de 8 jaar vervangen worden.
- de gastanks moeten om de 20 jaar worden vervangen.
- een geldige CNG sticker (volgens het koninklijk besluit) moet verplicht gekleefd worden.
- etc.

Kan U er in de toekomst rekening mee houden dat deze aardgaswagen niet zwaarder wordt belast tov andere voertuigen doordat men rekening houdt met deze extra kosten. 

Een wagen op elektriciteit / waterstof heeft bijvoorbeeld nooit een oliewissel nodig, CNG en de andere wagens als diesel en benzine wel. 

Hebt U er bovendien een idee van wanneer de overheid bekend gaat maken wat de kost is voor wegenbelasting na 31 december 2020 voor de aardgasvoertuigen (CNG) ?

Ik dank U alvast voor het lezen van deze brief en hoop op een antwoord van Uw kant zodat mensen die deze milieuvriendelijke wagen hebben aangeschaft niet worden gestraft.

Hoogachtend en met vriendelijke groeten,

• Vind ik leuk 2

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...