Gast Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 Dit Q8 station (https://www.q8.be/nl/stations/q8-zaventem-0) werd net vernieuwd en daarbij werd er ook een nieuwe, voordien niet bestaande, CNG pomp (2 pistolen - 7 & 8) geplaatst. CNG kan worden getankt aan €0,77/kg, in tegenstelling tot €0,81/kg bij het DATS24 station dat ongeveer een kilometer verder ligt en dus gas (L-gas...) uit dezelfde leiding levert. Wel tof dat beide stations concurreren op basis van prijs Het tanken zelf loopt wel wat vreemd. Bij het begin gaat er ongeveer een halve kilo gas in je tank, waarop er een korte pauze is (ik vermoed dat dan eventuele lekken worden gedetecteerd?). Daarna loopt het tanken in 1 keer totdat dit abrupt stopt. Dan volgt er een minuutje waar er een keer of 15 een kort pompend geluid te horen is en er telkens een kleine hoeveelheid gas bijgetankt wordt. Je ziet de slang zich dan telkens ook wat opspannen en het pistool beweegt ook een beetje. Dat "eindvullen" loopt in andere CNG stations, in mijn ervaring, op een meer vloeiende manier... Ook de groene en rode knop/lamp om te starten/stoppen werken anders. Groen is natuurlijk nog steeds starten, maar de rode knop knippert hier tijdens het tanken en blijft doorlopend branden wanneer het tanken afgelopen is. Ik ben gewoon om te tanken bij pompen waarbij het rode licht uit gaat wanneer het tanken stopt. Over de vuldruk kan ik spijtig genoeg niets vertellen omdat mijn tank niet volledig leeg was.
Lange_666 Geplaatst: 31 augustus 2020 Geplaatst: 31 augustus 2020 Op 29/08/2020 om 17:09, Trostomaat zei: Over de vuldruk kan ik spijtig genoeg niets vertellen omdat mijn tank niet volledig leeg was. Vul"druk" heeft toch weinig met de inhoud van uw gastank te maken. Als uw tank leeg is en de vuldruk 200bar is is wordt er afgetopt op 200bar, als je nog wat kgs in uw tank hebt zitten, laat ons aannemen op nog 50bar, dan stopt het vullen toch ook op 200 bar...
Gast Geplaatst: 31 augustus 2020 Geplaatst: 31 augustus 2020 2 hours ago, Lange_666 said: Vul"druk" heeft toch weinig met de inhoud van uw gastank te maken. Als uw tank leeg is en de vuldruk 200bar is is wordt er afgetopt op 200bar, als je nog wat kgs in uw tank hebt zitten, laat ons aannemen op nog 50bar, dan stopt het vullen toch ook op 200 bar... Dat klopt, maar ik weet hoeveel kilogram gas er gemiddeld in mijn lege tanks kan. Als dat bij dit station (veel) minder zou zijn dan normaal, dan is de vuldruk op het moment van tanken niet ok ( pomp niet correct ingesteld, veel mensen voor mij getankt waardoor de buffervaten van de installatie bijna leeg zijn, ...)
Gast Geplaatst: 7 oktober 2020 Geplaatst: 7 oktober 2020 Voor de volledigheid, gisteren tankte ik 18,6 kg gas in een (lege) tank van , officieel, 17,7kg. Het was fris buiten, maar het lijkt er toch op dat de vuldruk goed is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen