Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag iedereen,

Wij zijn van plan een nieuwe VW Caddy te kopen. We twijfelen nog tussen benzine en CNG. Wat me vooral zorgen baart bij CNG is het aantal tankstations in Frankrijk. Wij gaan op reis naar het zuiden en ik vind op onze route (via Charleroi- Reims- Dijon- Bourg-en-Bresse- Grenoble- Castellane) bitter weinig tankstations. Ik lees op dit forum dat veel tankstations dan ook nog niet werken, gesloten zijn of enkel toegang bieden aan professionals. Hebben jullie tips of objectieve, correcte en recente info? Ik zou het spijtig vinden dat onze vakantie vergald zou worden door het zoeken naar tankstations. Vanuit ons eindpunt Castellane zijn de "dichts"bijzijnde Grenoble, Aix-en-Provence of Cannes, telkens meer dan een uur rijden, dacht ik. 

Met dank voor jullie antwoord,

een onwetende CNG-geïnteresseerde

Geplaatst:
1 uur terug, Eefje zei:

Dag iedereen,

Wij zijn van plan een nieuwe VW Caddy te kopen. We twijfelen nog tussen benzine en CNG. Wat me vooral zorgen baart bij CNG is het aantal tankstations in Frankrijk. Wij gaan op reis naar het zuiden en ik vind op onze route (via Charleroi- Reims- Dijon- Bourg-en-Bresse- Grenoble- Castellane) bitter weinig tankstations. Ik lees op dit forum dat veel tankstations dan ook nog niet werken, gesloten zijn of enkel toegang bieden aan professionals. Hebben jullie tips of objectieve, correcte en recente info? Ik zou het spijtig vinden dat onze vakantie vergald zou worden door het zoeken naar tankstations. Vanuit ons eindpunt Castellane zijn de "dichts"bijzijnde Grenoble, Aix-en-Provence of Cannes, telkens meer dan een uur rijden, dacht ik. 

Met dank voor jullie antwoord,

een onwetende CNG-geïnteresseerde

In Hongarije, waar ik een vakantiewoning heb in eigendom, is het al niet veel beter: Keszthely ligt op 100 km, Nagykanizsa ook op 100 km, Pécs slechts op 50 km maar is wel een uur rijden in enkele richting omdat de weg ernaartoe geen grote hoofdweg is. En toch rij ik sinds eind 2015 op CNG naar Hongarije, driemaal per jaar. Het is toch geen ramp als je ginder bent dat je een tijdje op benzine - bij voorkeur op Super 98 (of 102) - moet rijden.

Trouwens, die nieuwe VW Caddy heeft toch meer CNG-tanks dan mijn Octavia: 26 kg CNG gaat in de gewone Caddy (rijbereik 630 km), en 34 kg CNG in de Caddy Maxi (rijbereik 790 km) en met volgetankte benzinetank kan je nog ongeveer 130 km rijden. Zie bijgevoegd screenshot van Gibgas.

VW_Caddy_TGI_gegevens.png

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...