Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Karl

Leden
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Karl

  • Rank
    Nieuw lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. FYI, Betrefd de recall v. mijn VW T5 CNG IAV . Heb een aangetekend schrijven ontvangen v. d'Ieteren (09/05/2019) waar in vermeld stond dat ik mijn voertuig moest aanbieden bij een aangeduide VWdealer . Na verschillende doorwijzingen bij Rietje Kapellen beland.( 17/05/19). Bij demontage merkte men dat er geen 2 CNG tanks waren maar 4..., weet d'ieteren dat dan niet? De garage meende dat het beter was om ze alle 4 te vervangen, wat me logisch lijkt. Er moesten dus 2 extra tanks besteld worden, en daar ging het dus mis; na drie weken waren er nog altijd geen 2 extra tanks...en ging de garage 2 weken in jaarlijks verlof... Dus na heel wat getelefoneer besloten om het voertuig dat gedeeltelijk gedemonteerd was , daar te laten en dan kon men onmiddelijk na sluiting alles monteren. Toch wel vervelend, een beroeps voertuig dat 5 weken niet bruikbaar is... dus nog wat getel. nr d'Ieteren dat ik dan (na 3 weken ) een vervangvoertuig zou willen. d'Ieteren: "vervangwagen moet je met de dealer regelen" wat wil zeggen 50€/dag volgens de garage..! Dus ik stel voor aan d"Ieteren dat ik een deelwagen voor de dringende gevallen zou nemen en later de rekening stuur ( planning zei : ong. 3x/week 30a40€/dag) Blijkbaar was d'Ieteren daar niet mee akkoord, want Vrijdag avond (17u30) voor de jaarlijkse sluiting , plots tel. vd. garage: uw voertuig kan afgehaald worden het is terug gemonteerd... Mijn voertuig stond dus op de gar. parking en de sleutel in de buiten kluis, want op Vrijdag avond om 17:30 alles laten vallen en de Antwerpse ring trotseren is een nogo ,voor sluitingsuur 18u. Dan, op 31/07 voertuig terug gebracht nr. gar. en 't zou klaar zijn op 2 dagen... na 3 dagen tel. ik en verneem dat er nog een onderdeel ontbreekt...en moet besteld worden. Dus nu, na 7 weken , nog steeds geen voertuig... garage liet weten: onderdeel is besteld ... maar leverancier kan geen levertermijn beloven... Bon, d'Ieteren, gelieve het 'gesjoemel' te stoppen, of misschien een flinke 'Sjoemel stoot' te geven om deze zaak op te lossen , graag. dank U Zit er nog iemand in dit schuitje ? Iemand nog ideetje voor een tegemoetkoming v d'Ieteren om deze kwakkel te doen vergeten... wordt vervolgd 17 05 19 VAG dIetern recall.pdf
  2. Karl

    Condenswater in olie

    fyi, Heb momenteel geen condens meer op de olievuldop...mss wegens droog weer en langere ritten +100 km.. nu ook volsynthetische olie. We tanken nu bij Total, daar is't 0,99€ ipv 0,93 bij Esso maar ik rij ong 30% langer...heb de indruk dat Dats 24 ertussenin zitten qua rendement. Net onder 6 kg/100km met n VW T5. (∆V 90 km/h- 2800 rpm)
  3. Karl

    Condenswater in olie

    Het betreft een VW T5 LWB (1984 cc / 85 kW) Bj. 2013 met 165K km. Hoofdzakelijk autostrade km's, meestal meer dan 45 km per traject. Rijstijl heel rustig, zelfde tempo als vrachtwagens wat resulteert in 6,5 kg/100 km. Het condenswater verwijder ik om de paar honderd km en plan om de oliewissel iets sneller te doen dan origineel aangegeven. Ik probeer ook es wat langer op benzine te rijden, momenteel rij ik bijna uitsluitend op CNG. Alvast bedankt voor de feedback.
  4. Heb aanzienlijke hoeveelheid water (condens) op de olievuldop en emulsie op peilstok. De motor is nagekeken en extra getest op kopppakking lekkage, maar is in orde. ik controleer zelf reeds enkele maanden het koelvloeistofpeil, en het blijft onveranderd. Noch de garage of de CNG-installateur weet waar het vandaan komt en of het tgv, de CNG is. Heb de indruk dat het mindert als 'k langer op benzine rij... Iemand idee of suggesties...
×
×
  • Create New...