Ga naar inhoud

Volkswagen gelooft dat diesel een comeback zal maken


Recommended Posts

7 maart 2018

Terwijl overal diesel stilaan wordt afgezworen, heeft uitgerekend Volkswagen aangekondigd dat ze een comeback van dieselmotors verwachten. De uitspraak van de CEO van het bedrijf komt er kort nadat Toyota had bekendgemaakt nog dit jaar te stoppen met de productie van diesels voor de Europese markt.

 

Opvallend hoe twee van de grootste autobouwers ter wereld lijnrecht tegenover elkaar staan. Bij Volkswagen denken ze namelijk dat klanten toch weer dieselwagens zullen kopen van zodra er propere versies op de markt zijn. Vreemd dat uitgerekend Volkswagen dat standpunt inneemt, aangezien het bedrijf een forse tik kreeg door een schandaal waarbij ze sjoemelsoftware zouden hebben gebruikt om hun wagens milieuvriendelijker te doen lijken.

 

Bij Volkswagen geloven ze dat het publiek dat schandaal intussen met de mantel der liefde zal bedekken en ze opnieuw een kans zullen krijgen. En daarbij lijken ze dus nog steeds op diesel te willen inzetten. "Diesel zal in de niet zo verre toekomst een wedergeboorte kennen, omdat mensen die met dieselwagens gereden hebben, zich zullen realiseren dat het een zeer comfortabel concept was", zegt CEO Matthias Müller op het autosalon van Genêve aan Bloomberg.

...

Een ander automerk dat nog achter diesel lijkt te staan is Ford. Maar door de strengere wetten rond dieselwagens zal er toch iets moeten veranderen. De Europese baas van Ford, Steven Armstrong, denkt dat vooral de kleinere modellen dieselmotors zullen schrappen.

...

Toch zijn er nog andere autobouwers die een achterpoortje openhouden voor een comeback van dieselwagens. Peugeot, Citroën en Opel, die samen in de PSA Group zitten, zijn erop voorzien dat ze op dezelfde assemblagelijn zowel benzine- als dieselwagens en ook elektrische auto's kunnen produceren. Voor merken zoals Volkswagen is diesel ook belangrijk aangezien ze vaak krachtige wagens bouwen.

Volgens Müller is diesel ook juist noodzakelijk om de klimaatdoelstellingen te bereiken. "We doen er alles aan om te vermijden dat we tekortschieten, maar als er minder diesel is, dan worden de doelstellingen een pak moeilijker."

 

Bron: Express Business

Foto: Pixabay

volkswagen-1822992_1920.jpg


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik cng rijd ben ik van hetzelfde gedacht, de diesel is een heel sterke motor en tegelijk ook zuinig , volgens mij ligt het rendement ook een pak hoger dan de benzine , 

Hoe zit het met de GTL ondertussen , want in Be word dat terug doodgezwegen of  zijn er geen voordelen aan tov de gewone diesel?

Ik vraag me af wat de benzine-diesel gaat geven ?


Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Bob zei:

Hoewel ik cng rijd ben ik van hetzelfde gedacht, de diesel is een heel sterke motor en tegelijk ook zuinig , volgens mij ligt het rendement ook een pak hoger dan de benzine , 

Hoe zit het met de GTL ondertussen , want in Be word dat terug doodgezwegen of  zijn er geen voordelen aan tov de gewone diesel?

Ik vraag me af wat de benzine-diesel gaat geven ?

Tja, het is heel eigenaardig maar blijkbaar is alleen Nederland bezig met GTL, met synthetische diesel, enz. zoals je in onderstaand artikel kan lezen.

GoodFuels start met verkoop synthetische diesel op zeven locaties

Gepubliceerd op 9 maart 2018 om 09:56

 

GoodFuels is donderdag gestart met de verkoop van de duurzame dieselvervanger GoodFuels20 bij zeven openbare tankstations van Sakko. Deze brandstof is geschikt voor alle dieselmotoren en een alternatief voor traditionele fossiele diesel. Het resultaat is een fors lagere uitstoot van CO2, NOx en fijnstof. Komende tijd wordt het netwerk van tanklocaties voor deze brandstof verder uitgebreid.

 

Het alternatief voor diesel bestaat deels uit hydrotreated vegetable oil (HVO). Deze biobrandstof is gemaakt van afval- en reststromen die niet concurreren met de voedselketen en niet leiden tot ontbossing. De duurzame brandstof zorgt niet alleen voor een CO2-reductie, maar dankzij het terugdringen van schadelijke uitlaatgassen ook voor een betere luchtkwaliteit. Dit effect is het sterkst bij oudere motoren.

Fossielvrij

“Brede beschikbaarheid van GoodFuels20 is een belangrijke stap richting onze uiteindelijke ambitie: een fossielvrije wereld. Bedrijven en gemeenten die afhankelijk zijn van openbare tankstations kunnen nu heel eenvoudig hun ecologische voetafdruk verminderen. Ik ben ervan overtuigd dat velen hun weg naar ‘de blauwe slang’ zullen weten te vinden”, aldus Willem van Waes van GoodFuels.

Sinds donderdag is de brandstof verkrijgbaar op Sakko Tankstation Leidschendam. De duurzame dieselvervanger is op deze locaties goed herkenbaar aan de blauwe slang. GoodFuels20 tanken kan verder in Hazerswoude-dorp, Rozenburg, Goes, Stellendam, Bergen op Zoom en Oud-Beijerland. Het aanbod wordt komende tijd uitgebreid naar locaties langs de snelweg waar ook trucks kunnen tanken.

Verduurzamen

“Verduurzamen móet en wij hebben ervoor gekozen om dit met GoodFuels te doen. De hoge kwaliteit en de échte duurzaamheid van de biobrandstoffen van GoodFuels hebben daarbij de doorslag gegeven. Wij zijn er trots op dat we onze klanten GoodFuels20 kunnen aanbieden”, vertelt directeur Stephan Mangnus van Sakko Tankstations.

Ook TLN, de ondernemersorganisatie voor wegtransportbedrijven. ondersteunt het initiatief van GoodFuels en Sakko. “TLN ziet HVO als belangrijk onderdeel van haar ‘GreenTruckFuel’-programma om haar duurzaamheidsdoelstellingen op het gebied van goederenvervoer over de weg te realiseren”, aldus Rob Aarse van Transport & Logistiek Nederland.

 

Bron: TankPro

GoodFuels-start-met-verkoop-duurzame-dieselvervanger.jpg


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weken later...

In de vorm van HVO zit er nog steeds potentieel in diesel volgens mij, aangezien het gewoon in vrijwel ieder bestaand dieselvoertuig getankt kan worden. Maar ik gok dat het nog wel even zal duren voordat het z'n weg naar België vindt (zoals bij zoveel zaken ?).

aangepast door Mylan1999
Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden, Mylan1999 zei:

In de vorm van HVO zit er nog steeds potentieel in diesel volgens mij, aangezien het gewoon in vrijwel ieder bestaand dieselvoertuig getankt kan worden. Maar ik gok dat het nog wel even zal duren voordat het z'n weg naar België vindt (zoals bij zoveel zaken ?).

HVO = Hydrogenated vegetable oil ?


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...