Bavo Geplaatst: 5 maart 2018 Delen Geplaatst: 5 maart 2018 Ik was onlangs van plan om een VW Caddy aan te kopen 2dehands van 2013 met 30.000km. Het akkoord was er bijna maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik wat afgeschrikt werd van een VW garage waar ik wat info vroeg. Ze zeiden mij dat deze motors niet helemaal gemaakt zijn voor cng. Hij kon mij dus geen garantie geven dat de auto die ik dacht te kopen een 100.000 of 150.000km zou kunnen meegaan. De prijs was een eerlijke prijs maar wel veel geld. Dus ik durfde het niet te riskeren. De garage zei dat de kleppen heel wat zouden afzien bij die "oudere" motors dan bij de nieuwe. Wat is jullie idee hiervan? Sorry voor als deze vraag hier niet echt past! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 5 maart 2018 Delen Geplaatst: 5 maart 2018 Waarom overweeg je geen aankoop van een nieuwe Caddy, of pas dit niet in het budget? ( ik heb een nieuwe Caddy Maxi CNG 1.4 gekocht voor 21k, zonder airco). VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 5 maart 2018 Delen Geplaatst: 5 maart 2018 @Bavo welkom en je vraag hoort zeker thuis op dit forum. Betreft het een 1.4 TSI of 2.0 TSI waar je interesse in heb/had? De motoren van de VW-groep zijn aangepast op rijden op CNG, ook de oudere modellen. De kleppen zijn harder, waardoor deze hoge temperaturen kunnen verdragen. Waarop baseerden ze deze info? VW-verdelers kennen bijna niks van CNG, tenzij ze enkele wagens in hun garage hebben verkocht,... maar dan nog is de kennis vrij vaak zoek. Er zijn bv Tourans van 2010 die probleemloos 300-400.000 km hebben gedraaid als taxi in Duitsland, met dezelfde motor en kleppen. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bavo Geplaatst: 6 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2018 12 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Waarom overweeg je geen aankoop van een nieuwe Caddy, of pas dit niet in het budget? ( ik heb een nieuwe Caddy Maxi CNG 1.4 gekocht voor 21k, zonder airco). Ik vrees dat dit inderdaad wat boven ons budget gaat :). We vinden het voor de moment namelijk heel moeilijk om echt veel geld uit te geven aan een auto. Echter vinden we het ook belangrijk om wat groener te rijden. Daarmee toch onze interesse in een CNG. 11 uren geleden, Aardgasrijder zei: @Bavo welkom en je vraag hoort zeker thuis op dit forum. Betreft het een 1.4 TSI of 2.0 TSI waar je interesse in heb/had? De motoren van de VW-groep zijn aangepast op rijden op CNG, ook de oudere modellen. De kleppen zijn harder, waardoor deze hoge temperaturen kunnen verdragen. Waarop baseerden ze deze info? VW-verdelers kennen bijna niks van CNG, tenzij ze enkele wagens in hun garage hebben verkocht,... maar dan nog is de kennis vrij vaak zoek. Er zijn bv Tourans van 2010 die probleemloos 300-400.000 km hebben gedraaid als taxi in Duitsland, met dezelfde motor en kleppen. Ik denk dat het een 1.4 TSI was/is (ik weet niet of hij nog steeds te koop staat) Is er een groot verschil in slijtage bij deze twee motors? Dus normaal gezien zouden deze kleppen geen probleem mogen zijn omdat er altijd hardere kleppen zijn gebruikt? Dus is het opzicht nog steeds interessant? Bedankt voor jullie reactie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 @Bavo De 2.0 TSI van de oudere modellen (Caddy) hadden last van lekkende gasdrukregelaar. De gasdrukregelaar van de nieuwere modellen (1.4 TSI dus) is van een ander type dan de eerste generatie Caddy’s met de 109pk 2-liter motor. Deze was van Teleflex en gingen op termijn lekken. Ging het misschien over dit probleem? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bavo Geplaatst: 8 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2018 Op 6/3/2018 om 11:45, Aardgasrijder zei: @Bavo De 2.0 TSI van de oudere modellen (Caddy) hadden last van lekkende gasdrukregelaar. De gasdrukregelaar van de nieuwere modellen (1.4 TSI dus) is van een ander type dan de eerste generatie Caddy’s met de 109pk 2-liter motor. Deze was van Teleflex en gingen op termijn lekken. Ging het misschien over dit probleem? Neen, het ging echt over de levensduur van de kleppen. Misschien toch eens vragen nogmaals dat het een 2.0 TSI is of een 1.4?! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 8 maart 2018 Delen Geplaatst: 8 maart 2018 Beide hebben extra geharde kleppen, dus speciaal voor CNG aangepast. Ik heb bij CNG voertuigen/busjes nog nooit van verbrande kleppen gehoord in al die jaren. Dit kan wel heel goed bij omgebouwde modellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bavo Geplaatst: 11 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2018 Het is effectief een 2.0 TSI. Dus lijkt het me inderdaad geen goede koop dan door de gasdrukregelaars? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 11 maart 2018 Delen Geplaatst: 11 maart 2018 2 uren geleden, Bavo zei: Het is effectief een 2.0 TSI. Dus lijkt het me inderdaad geen goede koop dan door de gasdrukregelaars? In jouw plaats zou ik die Caddy 2.0 dan ook niet kopen. Kijk eveneens es naar de CO2-uitstoot op bijgevoegd screenshot van Gibgas: van 156 g/km tot 157 g/km. Dat is veel te veel. Voor goed te zijn moet de CO2-uitstoot dichtbij de 100 g/km of lager dan 100 g/km bedragen. In de nabije toekomst ga je daar belastingen op moeten betalen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen