Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
muscles

CNG rijder gespot 2.0

Recommended Posts

Op 7/8/2018 om 19:30, pluxy zei:

Nijet jong, da was in de tijd van Gaston en Leo.

Ik heb de afgelopen dag anders toch nog veel oranje gemeentecamionettes gezien: die van Alken, Borgloon en Sint-Truiden. En die van Hasselt zijn ook allemaal oranje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Woensdagavond (08/08/2018) :

- E19 Brx -> A'pen, net voor de Craeybeckxtunnel : groot zilvergrijs Mercedes "busje" voor personenvervoer van de firma Hendriks.

Geen sticker CNG achteraan, wel op de zijkant "Wij rijden op aardgas".

Foto's van het "busje" : https://www.hendriks.be/klantportalpaginas/oaangepast-vervoer-voertuigen-fotoalbum (onderste foto, 1e in de reeks).

- E34 / E313, richting de Limburg, ter hoogte van tankstation te Ranst : bruin-beige Fiat 500 L met (rechtsachter) officiële sticker + (linksachter) kleine sticker van IGEAN.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag, 

10u: een (het?) camionetteke (Opel) van de gemeente Kapellen reed de KBC-bank voorbij toen ik het pand aldaar aan de Antwerpsesteenweg verliet. Met lelijke sticker. 

10u15: aan de lichten Noorderlaan/Ekersesteenweg in Luchtbal, Anwerpen: deze Seat Leon ST, eveneens met lelijke sticker.

DSC_5777a.thumb.jpg.cb0380b193d533fa543dce84d6a577a7.jpg

10u25: ben niet 100% zeker maar dacht in de Barnkrachtstraat te Merksem een blauwe Seat Leon TGI gekruist te hebben (was moeilijk te zien over m'n schouder). Als het een gazzer was, dan reed hij in ieder geval zonder sticker rond.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om 2230h op het eind van de Sint Bernardsesteenweg aan het Kielpark een groen metallic Golf Variant met recente nummerplaat en werkelijk afzichtelijke officiële sticker op de kofferklep.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om 13u10 getankt bij Q8 in Houthalen vandaag. Daarna heb ik mijn 1500 Pluspunten kunnen omruilen voor 3 aankoopbons van telkens 5 euro. Daarom reed ik terug richting Hasselt en ter hoogte van Zonhoven (zogezegde ring rond Zonhoven) zag ik na een tijdje een zwarte Volkswagen Variant met rechts van de nummerplaat de mooie, ruitvormige CNG-sticker van ver. Eerst dacht ik dat het een VW Golf Variant was maar toen ik die auto naderde aan het allerlaatste kruispunt met lichten van Zonhoven zag ik dat het een VW Passat Variant was, vorige model dus. Ter hoogte van Kiewit kon ik die wagen voorbijsteken en zag ik dat er een vrouw van ongeveer 30 jaar aan het stuur zat.

En Pukkelpop begint daar binnenkort. Dan zal ik daar moeten omrijden ofwel in Tongeren gaan tanken.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, muscles zei:

Ter hoogte van Kiewit kon ik die wagen voorbijsteken en zag ik dat er een vrouw van ongeveer 30 jaar aan het stuur zat.

😲 Ajajai  ... altijd gevaarlijk 😨... Stel je voor dat ze (maar) 29 is en hier meeleest 😱😱😱

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze middag in Bree centrum, er staat plots een Skoda Octavia Combi voor me geparkeerd met BE-sticker.

De man had nog een geïmporteerde CNG-wagen, de autokeuring gaf aan dat hij zijn sticker met CNG op de voorruit moest plakken.

Dit is de sticker die je krijgt als je naar de keuring bent geweest... Aangezien we beiden weinig tijd hadden hebben we niet verder gepraat.
Hij kende de website en het forum 👍 😁

CNG-Vignet.jpg

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Deze middag in Bree centrum, er staat plots een Skoda Octavia Combi voor me geparkeerd met BE-sticker.

De man had nog een geïmporteerde CNG-wagen, de autokeuring gaf aan dat hij zijn sticker met CNG op de voorruit moest plakken.

Dit is de sticker die je krijgt als je naar de keuring bent geweest... Aangezien we beiden weinig tijd hadden hebben we niet verder gepraat.
Hij kende de website en het forum 👍 😁

CNG-Vignet.jpg

Is er naast de verplichte CNG-sticker op de achterkant van de wagen nu ook een sticker; uitgereikt door de keuring verplicht op de voorruit?

Ik heb er een foto bijgezet zodat het leesbaar is wat er in de groene belettering staat:

153404490599381860.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

als je deze moet plakken is er toch een sticker bij. Allee bij bedrijfsvoertuigen toch.(en die plak ik ook niet op de voorruit😆)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die sticker krijg je inderdaad op de keuring, ik heb er zo ook eentje gekregen toen ik voor mijn trekhaak ging...
Hij hangt (nog) niet :$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Die sticker krijg je inderdaad op de keuring, ik heb er zo ook eentje gekregen toen ik voor mijn trekhaak ging...
Hij hangt (nog) niet :$

Ik heb die "speciale" sticker voor op de voorruit vorig jaar ook gekregen met mijn trekhaakkeuring en toen ik dit jaar aan het aanschuiven was voor mijn autokeuring heb ik 'm pas geplakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben flink geweest : direct na de keuring die braaf aan de binnenkant van de ruit geplakt.

Rechtsonder en iets naar het midden, schuin onder de plakker van de Ummweltplakette.

Gelukkig heb ik nog geen CriticAir : waar moet die komen ? >:(

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Crit' Air: www.crit-air.fr (LET OP: FOUTIEVE WEBSITE)
https://www.certificat-air.gouv.fr/ OFFICIËLE WEBSITE

29,65 euro voor een vignet.

Hoe komt het dat onze Belgische/Vlaamse politiekers deze geldmijn nog niet aangeboord hebben? Toch niet uit schaamte?

Wordt het geen tijd dat er een Europese regeling komt zodat je van al die "verschillende" stickerplakkerij (en kilometerbakjes in de toekomst) vanaf bent ipv van het bos waar je nu doorheen moet?

Hallo Europa?

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hangt ervan af hoe je het bekijkt.

Kijk eerst even naar ons Belgiëlandje met z'n 6 (zes!!) regeringen die elk hun eigen stempel willen drukken in de aard van "wat we zelf doen doen we beter".

Dit lijdt (bewust met lange ij) tot toestanden waarbij je in hetzelfde land per regio verschillend beleid, regels en taxen hebt die eigenlijk voor een goede werking gelijk zouden moeten zijn.

Je moet zelfs niet over de taalgrens gaan kijken maar kijk maar hoe één en dezelfde politieke partij (en ze doen allemaal lustig mee dus ik moet er geen specifieke uitpikken) hun eigen federaal beleid met de grond gelijk maken in hun regionaal beleid. En visa versa.

En er uren over debateren en er nog dik voor betaald krijgen ook, zelfs de mafia is jaloers op dit makkelijk soort geldgewin.

Kijken we naar Europa dan zie net hetzelfde, overkoepelend met basisregels die door ieder land al naargelang noden kunnen aangepast worden.

Dit lijdt (opnieuw met lange ij) overal tot dezelfde romslomp, groen stickertje hier, rood stickertje daar en indien vergeten... boete.

Indien men open grenzen wil (lees geen douane) dan moet er een Europees beleid zijn dat door de lidstaten gevolgd wordt en niet zoals nu overal op zijn Belgisch geregeld wordt.

Indien dit de norm is, afschaffen, indien men verder wil in die richting moet men het landelijke beleid kortwieken en afstemmen op het Europese. Het is de enige manier om allemaal met dezelfde sticker rond te rijden en er maar 1 op je wagen te moeten plakken.

Voorlopig ben ik nog voorstander van het laatste alhoewel daar weinig van te merken is.

aangepast door Lange_666
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarnet rond 8u00 spotte ik deze VW Caddy toen ik stond te tanken bij DATS24 in Opwijk.

Een mama met haar kindjes stond haar banden op te pompen, waardoor ik niet meteen kon zien of het ook een aardgaswagen was. Ze keek wel op toen ik op start duwde en de gekende “psssjjjhhh” weerklonk en we daarop een knik en glimlach uitwisselden.

D2C7C269-4B8F-40CE-825E-671C9F66728B.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen