JoBé Geplaatst: 17 februari 2018 Delen Geplaatst: 17 februari 2018 Op 17-2-2018 om 11:36, wakodream zei: Is dit uitsluitend voor een G-tec Skoda? Meer dan een jaar wachten jawatte!!! Weet iemand een reden ? Was vanavond een item op VTM nieuws: neen, ook voor veel andere merken/modellen, en ook andere brandstoffen. Productie kan vraag van nieuwe wagens niet volgen, en CNG zal zeker geen prioriteit zijn. Tol van succes? Nogmaals: ik vind dat je beter af bent met een degelijke, goed onderhouden (jonge) tweedehands. Elke nieuwe wagen kost minstens 25% te veel 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wakodream Geplaatst: 20 februari 2018 Delen Geplaatst: 20 februari 2018 Op 2/17/2018 om 20:44, JoBé zei: Nogmaals: ik vind dat je beter af bent met een degelijke, goed onderhouden (jonge) tweedehands. Elke nieuwe wagen kost minstens 25% te veel... Gelukkig (voor jou) zijn er die anders denken. De economie zou zo kunnen stilvallen... als niemand nog iets nieuws aanschaft. Het aantal werkzoekenden zou snel stijgen. Een degelijk, goed onderhouden (jonge) tweedehands= rariteit >>> wil dan wel iedereen ..... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puren Geplaatst: 20 februari 2018 Delen Geplaatst: 20 februari 2018 Op 17-2-2018 om 20:44, JoBé zei: Was vanavond een item op VTM nieuws: neen, ook voor veel andere merken/modellen, en ook andere brandstoffen. Productie kan vraag van nieuwe wagens niet volgen, en CNG zal zeker geen prioriteit zijn. Tol van succes? Nogmaals: ik vind dat je beter af bent met een degelijke, goed onderhouden (jonge) tweedehands. Elke nieuwe wagen kost minstens 25% te veel Daarom dat men zoveel korting krijgt op een nieuwe wagen. Als je die dan na 2 jaar door verkoopt, krijg je bijna even veel als dat je betaald hebt. Enkel de meerprijs van de full omnium moet in rekening gebracht worden... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 20 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2018 3 minuten geleden, Puren zei: Als je die dan na 2 jaar door verkoopt, krijg je bijna even veel als dat je betaald hebt. ? Zoals Poulidor bijna elke koers won en de Rode Duivels bijna het WK gaan winnen. ? 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 20 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2018 1 uur terug, wakodream zei: Gelukkig (voor jou) zijn er die anders denken. De economie zou zo kunnen stilvallen... als niemand nog iets nieuws aanschaft. Het aantal werkzoekenden zou snel stijgen. Een degelijk, goed onderhouden (jonge) tweedehands= rariteit >>> wil dan wel iedereen ..... Idd gelukkig voor mij, dus doe maar ? Evenzo: wat als iedereen enkel nieuw zou kopen? Ik zie je al rijden met je oldtimer ? Economie gered? Dacht het niet. Dus laat maar zoals het is, en vergeet mijn goede (maar voor mij domme) raad. ? 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 20 februari 2018 Delen Geplaatst: 20 februari 2018 Goh ik had zelf nooit gedacht om een nieuwe wagen te kopen, maar 2.5 jaar geleden kon ik mijn goesting niet vinden in de 2dehandsmarkt. Ik wilde een ruime CNG-wagen en die kon ik toen nog niet vinden op CNG, wel massa's diesel, maar dat wilde ik niet, omwille van de kortere afstanden en veel 50-70. (schrik van de roetfilter) Nu zijn er meer aanbiedingen te vinden (gelukkig). Mijn Touran Ecofuel is ook een 2dehands, maar dan eentje van 8 jaar 7.300 € voor een 7-zit met trekhaak, ik hoop er nog veel plezier aan te beleven. Als 2de wagen vond ik die prijs deftig en correct. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 20 februari 2018 Delen Geplaatst: 20 februari 2018 Op 2/17/2018 om 20:44, JoBé zei: Was vanavond een item op VTM nieuws: neen, ook voor veel andere merken/modellen, en ook andere brandstoffen. Productie kan vraag van nieuwe wagens niet volgen, en CNG zal zeker geen prioriteit zijn. Sorry dat ik dit moet schrijven maar dat statement is belachelijk !!! Dat is quatsch. Zo werkt een autofabriek namelijk niet. Bestelling na bestelling wordt afgewerkt naargelang die bestellingen binnenkomen. CNG-wagens worden gewoon tussen de benzine- en de dieselwagens geproduceerd. Daar wordt geen onderscheid in gemaakt. De autoproducent zal uiteraard het aantal CNG-wagens bekijken maar dat weet ik niet zeker omwille van het "just-in-time"-productiemodel. De productie is er zo op afgestemd dat toeleveranciers de bestellingen van de onderdelen - in dit geval de aardgastanks - ook zo snel per computer ontvangen als de autoproducent, of toch kort daarna. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht MrFingers Geplaatst: 22 februari 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 22 februari 2018 (aangepast) Ik ben een ontzettend grote fan van tweedehands. Al mijn muziekinstrumenten (en dat zijn er wel wat) zijn tweedehandsjes, alsook vinylplaten, games voor de PS4, sommige jassen zijn dat ook. Maar voor een auto ligt dat toch een beetje anders. Hier ten Huyze Vingers was eerst ook het plan opgevat om als eerste eigen wagen een tweedehands wagen te kopen. Ofwel een beulwagen van 18 jaar oud waar je niet al te zorgzaam mee hoeft te rijden, of een recentere tweedehands. Een beulwagen kun je al bij al goedkoop op de kop tikken, maar dan heb je gegarandeerd eerder vroeg dan laat kosten aan die wagen. Een recente tweedehandswagen moet toch ook nog altijd behoorlijk wat duiten kosten. En telkens koop je iets onbekend, want "van een oud vrouwtje geweest" wil niets zeggen. Ook naar veiligheid toe staat de techniek niet stil, en heb je tegenwoordig dingen die standaard voorzien zijn, die 5/10 jaar geleden oftewel optioneel waren, oftewel gewoon nog niet beschikbaar waren. Plus de tweedehandsmarkt is momenteel absoluut overspoeld met dieselwagens. Voor een benzinewagen betaal je al gauw een paar honderd tot duizend euro extra. Fiscaal is het ook niet aantrekkelijk meer, sinds 2015 IIRC, om een oude dieselwagen in te schrijven, want hogere verkeersbelasting. En zoals de goeroe al zei, voor korte ritjes niet zo ideaal. Het eerste plan was een VW Bora te kopen van 2001, afkomstig van iemand die niet meer met de auto mocht rijden om medische & leeftijdsgerelateerde redenen. 60k op de teller, altijd onderhouden bij een VW dealer, fabrieksonderdelen,... 2000€, zonder garantie (nochtans bij een garage, maar de wagen was te goedkoop om garantie te geven). Aan die auto was technisch gezien niets, en er zat al een buts en een deuk in. Maar geen ABS, geen ESP, geen airco en een zeer lichte motor met behoorlijke uitstoot (Euro2 norm). Het absolute basismodel, een stap lager zou willen zeggen dat er twee houten stoelen in zaten, en de handrem een anker was dat je uit de koffer naar buiten moest gooien. Een goed genoege auto om je van A naar B te brengen, maar ook echt niet meer dan dat. En hoewel zo'n Bora betrouwbaar is, kom je vroeg of laat toch op een punt dat het geld gaat kosten om die op de baan te houden (verdurende rubbers bvb), en met een doorverkoopwaarde van praktisch nul, is dat weggegooid geld. Dus dan sta je na een paar jaar terug te voet. Dan gekeken naar een recente(re) VW Jetta, ergens van rond 2010. Benzine, 75k op de teller, ook altijd onderhouden bij een VW dealer, schadevrij, ruim optiepakket met fancy veiligheidsmaatregels, lederen zetels (hoeft nu niet voor mij, ik kleef daar nogal hard in na 20 minuten op een zomerdag),... Fraaie auto. Maar die moest toch ook nog 10k kosten. En in hetzelfde bedje ziek van elke tweedehands: je weet niet wat je koopt, hoe de vorige eigenaar ermee gereden heeft,... Daarna gekeken voor een VW UP! directiewagen, nét geen 2 jaar oud, diesel,... perfecte staat, amper kilometers mee gedaan,... Maar die moest praktisch zoveel kosten als een nieuwe UP! Als je dan toch dat geld moet uitgeven, kun je dat dan niet beter doen aan een auto die 100% je goesting is, met de opties erop die jij belangrijk acht? Een UP! bleek voor het vooropgestelde gebruik niet de meest aangewezen auto te zijn, wegens wat te klein & te zwak, tenzij je voor de GTI gaat, iets waarmee de verzekeringen je graag zien komen, want dat duwt de premie als jonge(re) chauffeur behoorlijk de hoogte in. Dus gekozen voor een nieuwe Polo, met een beschaafde motor erin, en veiligheidsopties die wij belangrijk vonden al standaard dan wel optioneel beschikbaar. Een nieuwe auto zomaar nieuw kopen is inderdaad veel geld spenderen, en IMHO een beetje te veel geld. Maar met de juiste acties, saloncondities,... kan een financiële zure appel toch redelijk zoeter worden. En je koopt ook zekerheid, je hebt een fabrieksgarantie, je weet dat er geen verborgen mankementen zijn, dat de wagen niet is gebruikt bij de (reconstructies van de) Bende van Nijvel,... Met alle kortingen en extra's en saloncondities en reutemeteut erbij hebben we een nieuwe auto aan 68% van de catalogusprijs kunnen kopen, en "slechts" 2000€ boven het vooropgestelde budget van een tweedehandswagen. Ja, we moeten wachten tot deze zomer eer die geleverd wordt, maar om die tijd te overbruggen kan ik altijd een auto lenen van de ouders, of gebruik maken van Cambio, of het openbaar vervoer. 22 februari 2018 aangepast door MrFingers 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 23 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2018 @muscles: ik ben de laatste om aan je bestellings-/productieproces te twijfelen, maar wat ik met "prioriteit" bedoelde: 't is niet omdat we hier allemaal overtuigd CNG-er zijn, dat het kleine "procentje" van de totale productie de eerste aandacht van de producent zal krijgen hoor (m.b.t. het oplossen van levertermijnen). Dàt zou pas belachelijk zijn. Verder denk ik ook te mogen stellen dat als er bijv. geen aardgastanks zijn, er ook niet aan de CNG-bestelling begonnen wordt. M.a.w. dan zal die ook niet tussen de benzine/diesels geraken. (BTW: excuses aanbieden om een mening te uiten is niet nodig hoor En het vóóraf al doen wekt enkel de indruk dat je er zelf niet helemaal achter staat en/of niet zeker van bent... ) @MrFingers: zitten zeer degelijke argumenten/redeneringen in, maar toch 3 comments: - Bora/Jetta vergelijken met een Up! - 2001, 2010 en 2016/2017 vergelijken? - "Met alle kortingen en extra's en saloncondities en reutemeteut erbij hebben we een nieuwe auto aan 68% van de catalogusprijs kunnen kopen" => Sta me toe aan dat laatste héél hard te twijfelen ... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 23 februari 2018 Delen Geplaatst: 23 februari 2018 6 uren geleden, JoBé zei: een nieuwe auto aan 68% van de catalogusprijs kunnen kopen" => Sta me toe aan dat laatste héél hard te twijfelen ... En met die recente reuzekortingen bij VW / Skoda "prijs CNG versie = prijs benzine versie" + de klassieke korting dat er sowieso (bijvoorbeeld) 1.000 € afgaat zonder dat je er achter moet vragen + andere bedongen korting : kom je dan niet aan dat percentage ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 23 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2018 Heb een PB ontvangen van MrFingers met een berekening: niet 100% duidelijk, maar blijkt wel te kloppen. Knap onderhandeld, hoop alleen dat ie het later niet moet uitboeten bij onderhoud & (eventuele) herstellingen... 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 23 februari 2018 Delen Geplaatst: 23 februari 2018 Op 2/23/2018 om 13:39, JoBé zei: Knap onderhandeld, hoop alleen dat ie het later niet moet uitboeten bij onderhoud & (eventuele) herstellingen... Zelfs als je niet onderhandeld bij een grote dealer, boet je het nadien uit... Of anders gezegd : de verkoper zijn rekening staat los van de rekening van de mechaniekers. Die rekening wordt bepaald door de officiële tarieven die ze hanteren. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 23 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2018 Op 2/23/2018 om 18:09, Koen C zei: Zelfs als je niet onderhandelt bij een grote dealer, boet je het nadien uit... Of anders gezegd : de verkoper zijn rekening staat los van de rekening van de mechaniekers. Die rekening wordt bepaald door de officiële tarieven die ze hanteren. Dat zou je dan denken, tot je de enorme prijsverschillen ziet, ook hier op het forum. En het zijn niet altijd de grote garages die het duurst zijn... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 23 februari 2018 Delen Geplaatst: 23 februari 2018 Op 2/22/2018 om 16:32, MrFingers zei: Daarna gekeken voor een VW UP! directiewagen, nét geen 2 jaar oud, diesel,... perfecte staat, amper kilometers mee gedaan,... Maar die moest praktisch zoveel kosten als een nieuwe UP! Als je dan toch dat geld moet uitgeven, kun je dat dan niet beter doen aan een auto die 100% je goesting is, met de opties erop die jij belangrijk acht? Een Up! diesel ? Bestaat volgens mij niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen