Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
wout

Nieuwe leverproblemen A4 en A5 g-tron

Recommended Posts

2 uren geleden, FabianD zei:

In navolging aan mijn vorig berichtje.

Ik had op mijn vraag een antwoord gekregen van de concessiehouder dat niet kon gegarandeerd worden dat mijn auto (levering voorzien begin september) nog zou geleverd worden met een benzinetank van 25 liter. In principe zou dit vanaf de 31e week niet meer kunnen (Juli).

Ik heb dan een persoonlijk en klantgericht onderhoud gehad waaruit bleek dat :

- de concessiehouders blijkbaar ook nog niet op de hoogte zijn van wat er precies schort, en hier net zoals hun klanten met de rug tegen de muur geduwd werden

- er momenteel inderdaad geen enkele A4 of A5 g tron geleverd wordt, dit is niet zo voor de A3 g tron die wel nog verder geleverd wordt

- er door Audi import nog niet werd gecommuniceerd maar dat men doende is deze communicatie voor te bereiden (wat dit ook moge betekenen)

- gisterennamiddag alle concessiehouders opgeroepen zijn voor een algemene vergadering bij Audi Import alwaar hopelijk één en ander zal meegedeeld en besproken worden

Zodra meer nieuws beschikbaar, communiceer ik dit.

Alvast zou het helpen dat elkeen die een wagen bestelde in voorkomend geval druk zet op Audi Import en de constructeur door reeds een formeel schrijven te richten aan zijn concessiehouder met vaststelling van de niet-conformiteit van de verkoopsovereenkomst, de eventuele gevolgen hiervan en een uitdrukkelijke vraag tot meer duidelijkheid.

Wordt vervolgd.

grt Fabian D

Bedankt voor de update. Ik heb ook even geinformeerd bij mijn concessiehouder en het blijkt inderdaad probleem met de gastanks te zijn waardoor de productie is stilgelegd en er niets uitgeleverd word. Op de algemene vergadering gisteren is meegegeven blijkbaar dat de mogelijkse opstart pas in week 23 zal zijn maar dit kon ook niet bevestigd worden, zou zelfs langer kunnen duren.  Dit gaat volgens mij nog wel enkele maanden duren vrees ik.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, FabianD zei:

Ik had op mijn vraag een antwoord gekregen van de concessiehouder dat niet kon gegarandeerd worden dat mijn auto (levering voorzien begin september) nog zou geleverd worden met een benzinetank van 25 liter. In principe zou dit vanaf de 31e week niet meer kunnen (Juli).

Dat is toch heel goed! Ik zou in jouw plaats heel blij zijn dat er een benzinetank van slechts 15 liter gemonteerd was, en als gevolg daarvan een grotere cng-tank(s).

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
50 minuten geleden, Orcram zei:

Ben ik even blij dat ik de A3 g-tron op bestelling heb staan en geen A4 of A5! Maar wat me wel opvalt is dat je op audi.be geen A3 g-tron meer kan samenstellen met de 6 versnellingen handbak. Enkel de S-tronic is nog beschikbaar.

Zouden de handbakken op zijn?

Het is in België niet meer plezant en niet meer handig om nog met een 6 versnellingen handbak rond te rijden. Geef mij maar DSG of S-tronic !

• Vind ik leuk 2
  • Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, muscles zei:

Het is in België niet meer plezant en niet meer handig om nog met een 6 versnellingen handbak rond te rijden.

Ik moet -helaas- deze mening bijtreden... ?

aangepast door JoBé

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, muscles zei:

Het is in België niet meer plezant en niet meer handig om nog met een 6 versnellingen handbak rond te rijden. Geef mij maar DSG of S-tronic !

Waarom niet? Ik sta hier minder vaak stil als toen ik nog in Nederland woonde waar er om de 25m een stoplicht staat die soms nog voorrang geven aan fietsers ook! Sinds ik in België woon nog nooit zoveel plezier gehad met een handbak! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, muscles zei:

That is very good! I would be very happy in your place that a fuel tank of only 15 liters was installed, and as a result a larger CNG tank (s).

Ik ben blij dat ik de A5 g-tron met 25L heb, maar het verandert niets aan de ervaring. Ik gebruik de benzinetank nooit, slechts om de 3 maanden om de tank te zuiveren. de 10 liter extra ruimte voor gas tank is echter niet relevant omdat het volume van het gas veel groter is, dus je gaat niet veel compenseren voor een kleiner bereik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minuten geleden, victor zei:

Ik ben blij dat ik de A5 g-tron met 25L heb, maar het verandert niets aan de ervaring. Ik gebruik de benzinetank nooit, slechts om de 3 maanden om de tank te zuiveren. de 10 liter extra ruimte voor gas tank is echter niet relevant omdat het volume van het gas veel groter is, dus je gaat niet veel compenseren voor een kleiner bereik

Hallo,

Ik ben een tevreden A4 G-Tron rijder sinds september.

Ik gebruik de benzine ook vrijwel nooit. Tot dusver heb ik in 6 maanden 15 à 20 liter benzine verbruikt, het is nu net daarom dat ik me er zou kunnen in vinden dat de benzinetank verkleint en de gastank iets vergroot, kwestie van de autonomie iets te vergroten.

Akkoord voor internationale verplaatsingen waar dat soms de CNG stations verder uit elkaar liggen kan dat lastig worden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Lange_666 zei:

Het is in België niet meer plezant om nog met een auto rond te rijden tout court.

Maak er Vlaanderen van en ik ga weer akkoord. B|

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als de vrijgekomen ruimte inderdaad benut wordt met een grotere gastank, dan kan ik me hier inderdaad in vinden. Uit het gesprek bleek echter dat een gastank om veiligheidsredenen gehouden is aan een bepaalde vorm en dus niet zo maar uit te breiden valt, dit in tegenstelling tot de mogelijkheden met betrekking tot de (grillige) vorm van een benzinetank.

Ook hier is het dus afwachten en onzekerheid.

Als de gastank dezelfde inhoud blijft houden met een kleinere benzinetank ga ik toch nog even de afweging moeten maken.

Alhoewel, blijkbaar wordt de benzinetank door de huidige eigenaars dan toch niet zo veel gebruikt ...

Thx voor de reacties, bijkomend nieuws volgt.

Grt FabianD

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, FabianD zei:

Alhoewel, blijkbaar wordt de benzinetank door de huidige eigenaars dan toch niet zo veel gebruikt.

Als je kiest voor CNG wil je eigenlijk toch op CNG rijden, niet? In mijn (50L) benzinetank zit nooit meer dan een liter of 10 (max) benzine, op dit moment zelfs maar een liter of 5 en ik ben nog niet direct van plan om dat weer bij te vullen.

Helemaal in't begin deed ik er veel meer in maar dat is nutteloos als je weet dat je met een liter of 2 zowat altijd naar de dichstbijzijnde benzinepomp kan rijden (in Vlaanderen toch).

Naar het buitenland (Frankrijk) zou ik dat wel anders aanpakken maar dat zijn dan zorgen voor op dat moment.

aangepast door Lange_666
  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 3/1/2018 om 15:56, pieloot zei:

op de duitse site van audi:

Im aktuellen Modelljahr (2018) ist der Audi A5 Sportback g-tron bereits ausverkauft und daher ab sofort nicht mehr bestellbar. Das Nachfolgemodell mit neuer Abgasnorm ist voraussichtlich im dritten Quartal wieder verfügbar. Aktuelle Gebrauchtwagen finden Sie bei Ihrem Audi Partner.

Hey Pieloot,

Is jouw vervangwagen nu al in orde geraakt, welke heb je gekregen en heb je je eigen nummerplaat moeten gebruiken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey Wout,

uiteindelijk een audi a4 gekregen vorige week met nummerplaat van de garage zelf :-)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gelezen dat mijn auto, besteld begin november, pas geleverd zou worden in augustus 2018. 

Ik heb ook vernomen dat er problemen zijn met leveranciers voor onderdelen van de a3 gtron. Deze zou quasi niet meer verkrijgbaar zijn en productie ervan zal niet meer worden heropgestart. Hiervoor is het wachten tot het nieuwe model eind van het jaar. Openstaande bestellingen zullen mogelijks geannuleerd worden.  

Geeft inderdaad weinig vertrouwen in heel het zaakje. Na de eerste golf van leveringsproblemen bij het begin van de productie nu deze problemen en die van de a3 er nog eens bij. 

Ik ga bijna een jaar op m’n a4 gewacht hebben. Misschien toch een alternatief beginnen zoeken. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, Howie zei:

Geeft inderdaad weinig vertrouwen in heel het zaakje. Na de eerste golf van leveringsproblemen bij het begin van de productie nu deze problemen en die van de a3 er nog eens bij. 

Ik ga bijna een jaar op m’n a4 gewacht hebben. Misschien toch een alternatief beginnen zoeken. 

Dat zou ik toch niet doen als ik jou was. Want als je eenmaal met een aardgaswagen gereden hebt dan wil je niks anders meer.

Als je te lang moet wachten op je nieuwe audi g-tron, dan is jouw dealer via contract verplicht jou een soortgelijke audi (met een andere brandstof) te geven tot op het ogenblik dat jouw bestelde, nieuwe auto geleverd wordt.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden, muscles zei:

Dat zou ik toch niet doen als ik jou was. Want als je eenmaal met een aardgaswagen gereden hebt dan wil je niks anders meer.

Als je te lang moet wachten op je nieuwe audi g-tron, dan is jouw dealer via contract verplicht jou een soortgelijke audi (met een andere brandstof) te geven tot op het ogenblik dat jouw bestelde, nieuwe auto geleverd wordt.

Ik heb al wel wat aardgas gereden. En dat is ook de reden dat ik deze wagen besteld heb. Maar ik denk niet dat de dealer ons een soortgelijke auto kan gaan aanbieden. Er staan een 100 tal audi’s in bestelling bij die dealer van ons bedrijf. 

Ik zal nog wat maanden verder moeten rijden met m’n diesel tractor vrees ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden, Howie zei:

Ik heb al wel wat aardgas gereden. En dat is ook de reden dat ik deze wagen besteld heb. Maar ik denk niet dat de dealer ons een soortgelijke auto kan gaan aanbieden. Er staan een 100 tal audi’s in bestelling bij die dealer van ons bedrijf. 

Ik zal nog wat maanden verder moeten rijden met m’n diesel tractor vrees ik. 

Die vervangwagen was dan ook hoogstwaarschijnlijk een diesel geweest (als je er toch één kreeg).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen