Rob Groeseneken Geplaatst: 14 februari 2018 Delen Geplaatst: 14 februari 2018 Ik heb pas 12 dagen ook zo'n Fiat 500L twinair 875 cc en doe ook veel korte stadsritten: verbruik 5 kg/100 km (H-gas); Maar pas heb ik het instructieboekje bovengehaald voor de bandendruk na te zien na verwittiging op dashboard. Daar heb ik ontdekt dat er speciale ECO-banden werden ondergezet (Goodyear 205/55R16 91V) die ik gerust op 2,6 bar mag zetten (ipv 2,2 bar)voor minder verbruik. De bandendruk bedroeg maar 1,9 bar bij de controle! Ik verwacht dus dat ik die 5 kg nog kan omlaag krijgen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 14 februari 2018 Delen Geplaatst: 14 februari 2018 (aangepast) Rolgeluiden van de banden zullen wel wat de hoogte in gaan bij verhoogde druk, vooral bij wat hogere snelheden. 14 februari 2018 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 14 februari 2018 Delen Geplaatst: 14 februari 2018 2 uren geleden, Rob Groeseneken zei: Maar pas heb ik het instructieboekje bovengehaald voor de bandendruk na te zien na verwittiging op dashboard. Daar heb ik ontdekt dat er speciale ECO-banden werden ondergezet (Goodyear 205/55R16 91V) die ik gerust op 2,6 bar mag zetten (ipv 2,2 bar)voor minder verbruik. De bandendruk bedroeg maar 1,9 bar bij de controle! Ik verwacht dus dat ik die 5kg nog kan omlaag krijgen. Dan heb je geluk dat je bandenmaat in het instructieboekje staat. Bij de Ypsilon zijn ze de maat vergeten... Dus neem ik de "dichtstbij" liggende bandendruk. Tussen 1.9 en 2.6 is wel een groot verschil. Zeer waarschijnlijk zal je inderdaad wat minder gaan verbruiken. 10 % ? Indien je lange afstanden tegen hogere snelheid zou afleggen (snelweg dus), mag je zelfs nog 0.1 à 0.2 extra erbij doen. Maar met je vele stadsverkeer zou ik het niet doen. Het zou misschien iets oncomfortabeler zijn (op het goed onderhouden wegdek van een stad... ) Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 14 februari 2018 Delen Geplaatst: 14 februari 2018 ben dus direkt naar de garage gelopen om te zien welke banden ik heb .. heb ze allemaal van 1.9 naar 2.5 bar gezet .. Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Rob Groeseneken Geplaatst: 19 maart 2018 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 19 maart 2018 Ondertussen is met de hogere bandenspanning van 2,6 bar het verbruik idd spectaculair gedaald naar 4,5 kg (H-gas/100 km) ipv 5 kg! 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AVB Geplaatst: 7 mei 2018 Delen Geplaatst: 7 mei 2018 Op 14-2-2018 om 17:40, Danny268 zei: ben dus direkt naar de garage gelopen om te zien welke banden ik heb .. heb ze allemaal van 1.9 naar 2.5 bar gezet .. En Danny, heeft dit bij jou veel geholpen? Heb hier niet op gelet bij het afhalen van de Qubo twee weken geleden... misschien moet ik dit ook eens nakijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 27 mei 2018 Delen Geplaatst: 27 mei 2018 De fiat is de laatste tijd wel zuiniger aan het rijde 2 Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht AVB Geplaatst: 6 juni 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 6 juni 2018 (aangepast) Ok, ik vraag het volgende dinsdag na als ik naar de garage rijd. De gps wordt vervangen... hij sprak alleen Italiaans ??... blijkbaar hardware fout bij een aantal fiats... heel het spel eruit... maar ondertussen spreek ik al vlot wegitaliaans ? 6 juni 2018 aangepast door AVB 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 6 juni 2018 Delen Geplaatst: 6 juni 2018 3 uren geleden, AVB zei: ... maar ondertussen spreek ik al vlot wegitaliaans ? Om in de WK gedachte te blijven een citaat van Cruijff "Elk nadeel heb zijn voordeel" 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen