Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Levertermijn A3 g-tron

Orcram

Aanbevolen berichten

Hallo Orcram,

allereerst proficiat met je aankoop. Ik heb net dezelfde wagen sinds december 2017 en mijn leveringsperiode was 3 maand. Je gaat er ongetwijfeld veel plezier aan beleven. Het is een pittige, stille en zuinige wagen.

• Vind ik leuk 1

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Dag @Orcram , proficiat!

Heb jij al nieuws ivm je nieuwe wagen? Ik heb dezelfde dag ook een A3 mossoengrijze kleur gekocht en beloofd tegen 14 mei...

Maar als ik hier alles lees bij leverprobleem A4 en A5 en bij site Audi is A3 g-tron zelfs weg, idem op Duitse site alle modellen uitverkocht, denk ik dat t wachten lang zal zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat op de Nederlandse Audi site:

In het huidige modeljaar (2018) is de Audi A3 Sportback g-tron al uitverkocht en kan daarom niet meer worden besteld. De opvolger zal naar verwachting met een nieuwe emissienorm in het derde kwartaal weer beschikbaar zijn.

Het vreemde is dat Duitsland spreekt over Q4 weer beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Frédérique zei:

Dag @Orcram , proficiat!

Heb jij al nieuws ivm je nieuwe wagen? Ik heb dezelfde dag ook een A3 mossoengrijze kleur gekocht en beloofd tegen 14 mei...

Maar als ik hier alles lees bij leverprobleem A4 en A5 en bij site Audi is A3 g-tron zelfs weg, idem op Duitse site alle modellen uitverkocht, denk ik dat t wachten lang zal zijn...

Dag @Frédérique, jij ook proficiat met de op exact dezelfde datum bestelde A3 g-tron!

Toen ik laatst langs ging bij de dealer (afgelopen zaterdag) stond de leverdatum in Brussel nog altijd op +/- 27 april. Maar er was nog geen chassisnummer beschikbaar of iets dergelijks.

Zoals hierboven vermeld is de A3 blijkbaar uitverkocht. Dit was nog niet het geval toen wij onze bestelling hebben gedaan, dus ik neem aan dat onze leverdatum gewoon moet kloppen!

Btw: Heb jij  bij je bestelling ook de DATS24 tankkaart op je bestelbon erbij gekregen? Die tankkaart wordt meegeleverd bij aflevering.

Seat Leon 1.5 TGI:         1077428_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

bij mij is er ook niets meer van info en geen chassisnummer bekend.

Ja normaal hoop ik ook dat de afgesproken levertermijn kan gehaald worden.

dat we niet verschoven worden naar augustus. Het is wel raar dat er geen duidelijke communicatie is naar de klanten die reeds besteld hebben. Ik heb via fb Audi gecontacteerd, en die liet weten dat de verkoop gestopt is, en de fabriek onderzoekt de lopende bestellingen... 

volgens mijn dealer, zou ik ook de tankkaart dan Dats24 nog gekregen hebben.

we gaan samen afwachten dan, jij zal normaal de eerste zijn!

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag eens navraag gaan doen bij mijn Audi-dealer. Mijn auto die besteld was op 11/01 is gelukkig officieel in productie. De A3 g-tron nu is inderdaad verder uitverkocht omdat dus inderdaad een nieuwe uitlaatgasnorm komt.

De auto's worden nu in plaats van NEDC getest, via de WLTP getest, een meer realistische test op de uitstoot van de auto, hierdoor gaan de aantal g/km flink stijgen en dus moeten de motoren aangepast worden zodat ze minder uitstoten.

Niet enkel de CNG-motoren van de Volkswagengroep worden hierdoor veranderd waardoor de levertijd langer is, ook de benzine- en dieselmotoren.

Mijn dealer toonde mij alle veranderingen, hoe ook Audi's met de 2.0 TFSI motoren plots 15 pk minder hebben met de nieuwe norm van WLTP. Door de grote aanvraag moeten de mensen dus inderdaad langer wachten op hun auto omdat de fabriek aangepast moet worden op de nieuwe normen, ze kunnen geen oude modellen maken in de nieuw afgestelde fabrieken.

Bij de Audi Q3 is er momenteel geen motor meer bestelbaar tot ze aangepast zijn naar de WLTP-norm, dus geen diesel noch benzine!

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
13 uren geleden, Frédérique zei:

Amai, heel goed nieuws @Orcram !

heb jij nog meer info van Audi gekregen, ivm wanneer auto gebouwd wordt?

ik alleen een mail met chassisnr.

nog even geduld dus! Gr

Als je het chassisnummer hebt, dan is de auto al gemaakt. De dag nadat ik mijn chassisnummer had gekregen hadden ze mij gebeld dat de Audi al op de trein stond in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, MLeentje zei:

onze Kosmosbauwe A3

Wat moet ik me daar bij voorstellen ? :)

@muscles : fotootje ? :)

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...