Ga naar inhoud
MrFingers

En nu: the waiting game (2018 Polo TGI)

Recommended Posts

@MrFingers Welkom op het aardgasrijderforum. En proficiat met de bestelling van je VW Polo op CNG ! Je hebt goed gekozen :D. Eergisteren heb ik voor het eerst de nieuwe VW Polo 2018 langs de straat zien staan. Ik vind het een mooie wagen.

Het is wel spijtig dat je er iets meer dan vijf maanden op moet wachten. Ik heb in verhouding slechts twee maanden moeten wachten op mijn Skoda Octavia Combi G-Tec en dat vond ik al heel lang (van eind juni 2015 tot 2 september 2015). Ik herinner mij dat nog zeer goed.

En hier op het forum zal je dan ook de allereerste VW Polo CNG-rijder zijn B|

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op het forum, namens de gespierde moderator hierboven en mezelf :D

Leuk te horen dat jullie overwogen hebben om een CNG wagen te kopen en er dan ook effectief eentje hebben kunnen kopen aan super voorwaarden.

Ik heb nergens officiële berichten gezien over het succes van de actie van DATS, maar het lijkt me wel dat deze wel degelijk effect heeft gehad.

Van welke regio ben je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, MrFingers zei:

@muscles, hier in de wijk staan er momenteel al twee. Een chique model, en ook een witte Trendline (beiden zeer vroeg besteld vermoed ik, want nog met manuele opening van de achterraampjes, tegenwoordig is het elektrisch voor alle modellen op alle reeksen), echter een TDI en een gewone TSI. De wachttijd is inderdaad wat minder natuurlijk, maar blijkbaar verloopt de verkoop van de nieuwe Polo als een absolute trein. Volgens de dealer in België alleen al in januari zo'n 2500. Die datum is de "vooropgestelde uiterste datum zonder tegenvallers", dus met een beetje chance kan er in juni al wel rondgereden worden. En om die tijd te overbruggen is er nog altijd tijd om wat afscheid te nemen van de trouwe leen-Golf, dewelke werkelijk een prachtige & degelijke wagen is (jammer van de uitstoot, dat wel).

Wat ik mij ook nog goed herinner van de periode dat ik moest wachten op mijn Octavia G-TEC is dat de prijzen aan de pomp voor diesel systematisch daalden, zelfs tot einde februari 2016. Ik reed toen namelijk met een Skoda Superb Combi 1.9 TDI.

• 2 juli 2015: €1,281/L
  • 9 juli 2015: €1,243/L
  • 28 juli 2015: €1,224/L
  • 5 aug 2015: €1,199/L
  • 21 aug 2015: €1,185/L
  • 27 aug 2015: €1,148/L
  • 2 sep 2015: €1,192/L , de dag dat ik mijn Octavia G-TEC mocht gaan afhalen, en mijn Superb bij mijn Skoda-dealer overliet :D
  • 17 sep 2015: €1,163/L
  • 25 sep 2015: €1,184/L
  • 1 okt 2015: €1,180/L
  • 6 okt 2015: €1,160/L
  • uiteindelijk daalde de maximumprijs van de diesel tot €1,054/L vanaf 21 januari 2016 en dat duurde tot 30 januari 2016. De prijzen aan de pomp waren toen allemaal onder de euro per liter.

Vanaf morgen daalt de maximumprijs van diesel trouwens ook opnieuw, ditmaal met 1,8 eurocent per liter waardoor de nieuwe maximumprijs €1,374/L wordt.

Overigens daalt eveneens de maximumprijs van LPG vanaf morgen, met 2,4 eurocent per liter waardoor de nieuwe maximumprijs €0,487/L wordt.

Aardolieprijzen-vanaf-2018-02-13de.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Alvast gefeliciteerd met je bestelling!

Wat die sticker betreft heb ik in mijn “dossier” laten zetten dat de officiële sticker bij aflevering NIET mag geplakt worden door de garage en dat ik zelf een exemplaar ga voorzien. De officiële mag tussen de papieren gestoken worden ?

Ik heb toendertijd niets vermeld en als ze bij aflevering willen kleven dan kan je het alsnog corrigeren en later zelf een Europese CNG sticker kleven.

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2/16/2018 om 08:02, DeNbEiRe_84 zei:

Alvast gefeliciteerd met je bestelling!

Wat die sticker betreft heb ik in mijn “dossier” laten zetten dat de officiële sticker bij aflevering NIET mag geplakt worden door de garage en dat ik zelf een exemplaar ga voorzien. De officiële mag tussen de papieren gestoken worden

Bij mij plakte hij er ook niet op bij aflevering zodat ik zelf nog kon kiezen waar hij het minst zou opvallen

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een Europese sticker besteld voor op mijn A3 g-tron. De sticker krijg ik waarschijnlijk morgen, voor de A3 is het nog wachten tot omstreeks 1 mei. Nog ongeveer 2,5 maanden...! Tot nu toe heb ik altijd geluk gehad met de levertijd van mijn auto's dat ze veel eerder kwamen dan verwacht, stiekem hoop ik dat het bij deze ook zo is, maar aangezien dit natuurlijk een wat unieker model is gezien de brandstof... Hopen is wat ik doe!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, half juli was een "zeer veilige uiterste leverdatum", kans is zeker niet onbestaande dat hij in juni al geleverd zal worden. April was uitgesloten, mei zeer waarschijnlijk ook (met een miniem waterkansje misschien de laatste dagen van mei, maar dat wil in de praktijk ook zeggen ergens in juni). Is besteld bij dezelfde garage waar mijn ouders hun Golf IV Variant besteld hadden, ook tijdens een periode waarin er veel besteld werden en er dus een behoorlijke wachtrij was, en die kwam ook ruim een maand eerder aan dan verwacht.

On vera!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrienden hebben ergens december een VW caddy besteld, gewone benzine versie dan wel en moesten hem normaal gisteren hebben, maar ze hebben bericht gehad dat deze nog 20 werkdagen op zich ging laten wachten. Hopelijk zijn ze met de CNG versies niet op hetzelfde schema... 

Wij een caddy cng besteld ergens in de laatste dagen van januari en uiterste datum op de bon 24 mei. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Krokodyly zei:

Vrienden hebben ergens december een VW caddy besteld, gewone benzine versie dan wel en moesten hem normaal gisteren hebben, maar ze hebben bericht gehad dat deze nog 20 werkdagen op zich ging laten wachten. Hopelijk zijn ze met de CNG versies niet op hetzelfde schema... 

Wij een caddy cng besteld ergens in de laatste dagen van januari en uiterste datum op de bon 24 mei. 

Tja, dat is toch in beide gevallen vier maanden.

20 werkdagen zijn namelijk vier weken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk om te horen dat er nog mensen een Polo TGI besteld hebben.  Ik heb de mijne besteld op 26/1.  Verwachte leverdatum 6/7.  Het is inderdaad wel lang wachten.  Ik denk dat ik ook nog net de DATS-kaart van 10000KM gratis CNG heb kunnen bemachtigen.  Alhoewel ik er rekening mee houd dat ik net buiten de boot val.  Ik kijk er in ieder geval naar uit om met CNG rond te rijden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om in de WK-sfeer te blijven: we zitten in de verlengingen. 

Auto is gemaakt, op 21/6/2018... Maar staat nu ergens op een parking wortel te schieten, want de verwachte levering bij D'Ieteren is maar 17/7. En dan moet die nog naar de dealer, dus reken nog een (dikke) week extra eer die daar is, dan rijklaar maken, papierwinkel, verzekering,...

Al een chance dat de ketting van mijn fiets nog goed gesmeerd is!

@guy_cng De Polo TGI is wel recentelijk aangepast. Eerst was het een motorisatie van 40l benzine met 10/11kg aardgas, maar tegenwoordig is het een 9l benzinetank, en 14kg aardgas. Ik ben eens benieuwd welke versie wij zullen krijgen.

aangepast door MrFingers
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, MrFingers zei:

Al een chance dat de ketting van mijn fiets nog goed gesmeerd is!

En dat het nog een tijd droog weer blijft, en niet stormt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, muscles zei:

En dat het nog een tijd droog weer blijft, en niet stormt...

Op dat gebied ben ik een trots lid van de Velominati, en dan vooral van de regels V & IX.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, MrFingers zei:

Op dat gebied ben ik een trots lid van de Velominati, en dan vooral van de regels V & IX.

Ik laat mij door regen en wind (tegenwind en zijwind) ook niet tegenhouden als ik met m'n koersfiets naar de fitness rij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen