Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Aardgasrijder

RNS 510 look (made in China)

Recommended Posts

Heeft iemand een ervaring met de RNS 510 look GPS/radio/CD voor in een VW?

Momenteel is mijn Touran uitgerust met een RCD310, deze wil ik vervangen door een systeem met GPS.

Aangezien het hier een wagen betreft van 8 jaar oud en we deze gaan gebruiken als tweede wagen, wil ik geen 1.000 euro uitgeven aan een setje, vandaar de vraag als iemand ervaring heeft met een RNS 510 look?

Of een ander systeem dat past in de plaats van de RCD310? Momenteel zie ik veel aanbiedingen van radio's met GPS die kunnen dienen als inbouw.

GPS is altijd van Igo met kaarten van Europa. In feite is het een tablet met veel opties tegen een prijs van 200-250 euro.

9200000084209103_3.jpg

Link naar het product op bol.com

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien de moeite om een aftermarket toestel te kopen voor en paar honderd euro via Amazon oid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk ervaring niet, maar een collega heeft er eentje in zijn Skoda Fabia gedropt.

Er was één iets dat niet werkte (weet niet direct meer wat) maar radio en GPS werken wel (heb ik vorige week nog kunnen zien).

GPS komt met een apart te installeren antenne.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd, heb ook al gedacht om de amundsen te vervangen naar een toestel dat wel android auto ondersteunt zonder daar nog eens extra voor te betalen.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, Lange_666 zei:

Er was één iets dat niet werkte (weet niet direct meer wat)

Ondertussen weet ik weer wat niet werkte: parkeersensors achteraan komen niet op het display. Parkeersensors op zich werken wel, alleen zijn ze niet zichtbaar, enkel hoorbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Dr Nick zei:

Ik ben benieuwd, heb ook al gedacht om de amundsen te vervangen naar een toestel dat wel android auto ondersteunt zonder daar nog eens extra voor te betalen.

176 euro is belachelijk veel voor een licentie. Zou gewoon standaard moeten zijn.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welke is het geworden?

Degene van de eerste post of nog een andere?

aangepast door Dr Nick

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De gewone RNS510 look van de eerste post.

Ik heb hem getest en op dit moment werkt alles.

Er zat ook een achteruitrijcamera bij, deze heb ik nog niet geïnstalleerd.

Montage duurde een uurtje, vooral het wegwerken van de kabels neemt even tijd in beslag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb even de specs gelezen, deze is niet android/apple klaar? Telefoon kan enkel met Bluetooth verbonden worden... 

Beetje jammer, maar voor de rest wel interessant toestel. 

Kaarten GPS staan ook niet duidelijk vermeld welke het zijn, zijn deze te updaten??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Igo 9 Europa, laatste nieuwe versie, kunnen worden geüpdate. Ben gisterenavond al gaan kijken hoe het werkt.

Het is geen android, maar is ook niet erg. Er staat Windows CE op.

Aangezien de wagen als tweede wagen wordt gebruikt is mirror link of hoe het ook allemaal heet niet nodig.

Deze unit voldoet aan mijn verwachtingen.

De Android versies waren doorgaans 50-100 euro duurder en dat had ik er niet voor over :$

Als het voor de Skoda zou dienen dan had ik er wel meer geld aan uitgegeven.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Batterij plat... :$

Tja, ik las op internet veel problemen met de inbouw van een RNS510 (origineel VW), deze zou de batterij leegtrekken.

Ik heb dus eergisteren de RNS510 in mijn wagen gestopt en stond zonet met een platte batterij :| Gisteren heb ik de wagen nog gestart en toen startte ie wel nog.

Ik was me dus bewust hiervan dat het misschien ook bij mij zou kunnen gebeuren.

Blijkbaar is een Chinese variant hier ook het slachtoffer van.

Er zit ergens een 'probleem' in de versie van de CAN bus. Deze zou de radio / computer niet volledig sluiten, ook al zet je je radio uit (zwart scherm).

Ofwel zit het probleem in de radio, ofwel heb ik nog een andere eventuele boosdoener opgemerkt.

Het lampje in het handschoenenkastje brandde niet toen ik de wagen kocht.

Eergisteren ben ik beginnen spelen met dat lampje, omdat ik een doorvoer zocht voor mijn USB-aansluiting voor de radio.

Ik merkte plots dat het lampje van het handschoenkastje toen wel terug brandde. Ik denk echter dat het niet uitgaat... als ik het handschoenkastje op een kier zet staat het lampje nog steeds te branden.

Ik heb het lampje nu losgekoppeld nadat ik even met de wagen ben gaan rijden. Over enkele dagen weet ik als het probleem in de radio zit / CAN bus of het lampje van het handschoenkastje. Wordt dus ongetwijfeld vervolgd :D

• Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik een RCD510 liet inbouwen in een Golf 5. Ik heb toen een recentere versie van de Canbus laten inbouwen en toen was het probleem opgelost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Brembos hoeveel kost die nieuwe canbus? Zelf geplaatst of laten plaatsen bij de dealer?

Ik vind het toch wel bizar dat je hiervoor iets nieuws dient aan te schaffen. Je zou denken dat het circuit van de radio net als vele andere automatisch wordt afgesloten om lekstroom te elimineren. 

Ik denk dat ik ook die nieuwe can bus ga aanschaffen ofwel terug gewoon de RCD310 in de wagen plaatsen en via gsm ga navigeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laten plaatsen in een Nederlandse VW-garage (in België waren ze niet op de hoogte van het probleem) en dat was 8 jaar geleden 300 euro. Moet ook opnieuw geprogrammeerd worden dacht ik.Via VCDS kan je uitlezen welke Canbus-versie er in zit dacht ik, vanaf een bepaald type zou het probleem opgelost moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Controleer je + en geschakelde + eens. Soms moeten die verwisseld worden in de kabeltjes. Klinkt raar misschien maar is een vaak voorkomend probleem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een workaround gevonden door de koppeling van 2 zekeringen in de zekeringsbox.

Dit weekend test ik het uit. Anders is het ook mogelijk om 1 van de 2    12V kabels die naar de radio lopen door te knippen zei een collega op mijn werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, heb ik gecontroleerd, niets verkeerd aan te zien.

De radio krijgt 2 X 12V, een dient om het geheugen niet te wissen, de andere dient om continu stroom te geven, het is die kabel die je eventueel kan loskoppelen of losknippen.

Het kan ook zo:

Afbeeldingsresultaat voor rns 510 battery drain fix

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen