Ga naar inhoud
Aardgasrijder

RNS 510 look (made in China)

Recommended Posts

Ik heb na de aankoop contact opgenomen met de verkoper. Blijkbaar had ik een kabel te veel aangesloten :$

Nu werkt alles dus naar behoren :D Geen leeglopende batterij meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21/2/2018 om 16:41, Aardgasrijder zei:

Ik heb na de aankoop contact opgenomen met de verkoper. Blijkbaar had ik een kabel te veel aangesloten :$

Nu werkt alles dus naar behoren :D Geen leeglopende batterij meer.

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en las even mee omdat ik een zelfde soort probleem heb. Kun je mij vertellen welke kabel je teveel had aangesloten? Alvast bedankt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het betreft de rode kabel die aan de dikke bos kabels zit die geheel in de achterkant van de radio wordt geplugd en op de kabels van de auto hier zit 1 rode kabel. Deze moet echter nergens op aangesloten of verbonden zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Het betreft de rode kabel die aan de dikke bos kabels zit die geheel in de achterkant van de radio wordt geplugd en op de kabels van de auto hier zit 1 rode kabel. Deze moet echter nergens op aangesloten of verbonden zijn.

Yess! Bedankt. Het lijkt te werken! Als ik de sleutel uit het contact haal, blijft de radio nog even een paar sec aanstaan, waarna die netjes afsluit. Ben er blij mee! 

Is het wijs om voor de zekerheid de radio te meten op lekstroom? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn jullie tevreden met jullie aankoop? Ik ben nog steeds aan het twijfelen om mijn amundsen te vervangen als de 3 jaar gratis kaarten verlopen zijn, om zoiets te kopen. Ook omdat ik dan ineens Android kan draaien en gsm beter samen werkt, als dat nog nodig is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goh ik heb deze RNS chinees gekocht om een standaard radio te vervangen in een oude VW Touran van 8 jaar. Er staat navigatie van igo op. Deze werkt heel goed daar heb ik geen klagen over. Alleen is er meer storing op de radiozenders en zit er in mijn versie geen DAB.

De amundsen is gekoppeld aan de boordcomputer met vele opties en instellingen, dit heb je dan niet of minder met een chinese variant. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Goh ik heb deze RNS chinees gekocht om een standaard radio te vervangen in een oude VW Touran van 8 jaar. Er staat navigatie van igo op. Deze werkt heel goed daar heb ik geen klagen over. Alleen is er meer storing op de radiozenders en zit er in mijn versie geen DAB.

De amundsen is gekoppeld aan de boordcomputer met vele opties en instellingen, dit heb je dan niet of minder met een chinese variant. 

Er zijn versies die wel reageren op de boordcomputer, en die DAB+ ondersteunen. Kosten natuurlijk ietsje meer. 

Ik vind ze vooral interessant omdat er:

- eigen navigatie kan gebruikt worden, bij mij zou dit Sygic zijn

- Er meer mogelijkheden mee zijn qua instellingen, aansluitingen, ... ik zou bv dashcam via radio willen bedienen. achteruitrijcamera en eveneens opname van deze beelden zoals op dashcam willen doen.

- er via android bv Spotify op gedraaid kan worden, waardoor externe media bijna overbodig wordt.

- ze naadloos aansluiten op het dashboard

- mits juiste instellingen alle toeters en bellen nog steeds werken (ik denk dan aan MaxiDot scherm, stuurbediening, ....)

- ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt. Mijn goedkope variant heeft dit niet. Ik wilde geen 100den euro's extra uitgeven omdat het in ons geval om een tweede wagen gaat. De Octavia blijft uiteraard numero UNO ☺

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja snap ik volledig. Maar ik wou gewoon weten of zo'n chinees model effectief doet wat het belooft...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In mijn geval voldoet het voor hetgeen ik het gebruik. 

Bellen via bluetooth werkt ook, enkel de storingsvrijheid van de zenders wekt soms wat ergernis op.

Ik vermoed wel dat de duurdere modellen zeker zullen voldoen aan je eisen, maar je zou ze eens moeten kunnen testen B|

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uren geleden, Vwgolf zei:

Yess! Bedankt. Het lijkt te werken! Als ik de sleutel uit het contact haal, blijft de radio nog even een paar sec aanstaan, waarna die netjes afsluit. Ben er blij mee! 

Is het wijs om voor de zekerheid de radio te meten op lekstroom? 

Toch tevroeg gejuicht.... eenmaal ingebouwd heb ik geen toetsverlichting meer, en gaat hij niet meer gelijk uit met het contact. Ook niet na een paar minuten. Alles werkt verder wel, ook alle info van de canbus zoals snelheid, tankinhoud enz. Ik denk alleen dat mijn canbus niet juist communiceert met de radio. Misschien dat hij toch aangemeld moet worden via vagcom? 

aangepast door Vwgolf
Nog niet klaar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Dr Nick zei:

Zijn jullie tevreden met jullie aankoop? Ik ben nog steeds aan het twijfelen om mijn amundsen te vervangen als de 3 jaar gratis kaarten verlopen zijn, om zoiets te kopen. Ook omdat ik dan ineens Android kan draaien en gsm beter samen werkt, als dat nog nodig is...

Ik kan je nog niet zeggen hoe die bevalt, daar heb ik niet lang genoeg voor kunnen gebruiken. Dit i.v.m aansluitproblemen.... Wel weet ik dat ik zeer te spreken ben over de functies en mogelijkheden van de radio. Zeker voor de prijs! Met de ingebouwde canbus adapter geeft hij ook de info van de auto weer. Die van mij komt trouwens van bol.com

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn Touran heeft geen bediening aan stuur voor de radio, maar ik heb wel de opties gezien om de knopjes te koppelen aan de radio.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo, 

Ik ben nieuw, en heb weinig verstand van deze zaken.

Vorige week heb ik een bovenstaande navi gekocht via bol.com. Echter kan ik nergens mijn radioantenne op aansluiten.

Ben al in verschillende winkels geweest, maar niemand kon mij helpen omdat er een 'rare' aansluiting op de navi zit.

Is er hier misschien iemand die kan helpen?

mvg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, mikelem zei:

Hallo, 

Ik ben nieuw, en heb weinig verstand van deze zaken.

Vorige week heb ik een bovenstaande navi gekocht via bol.com. Echter kan ik nergens mijn radioantenne op aansluiten.

Ben al in verschillende winkels geweest, maar niemand kon mij helpen omdat er een 'rare' aansluiting op de navi zit.

Is er hier misschien iemand die kan helpen?

mvg

Misschien wat meer uitleg of een foto van de aansluiting?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De aansluiting op de navi lijkt mij een gewone mannelijke coax aansluiting te zijn, de aansluiting daarnaast is dacht ik een USB aansluiting.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@mikelem heb je de juiste versie gekocht voor je wagen? Er zijn verschillende modellen beschikbaar.

De radioantenne zou in de witte connector moeten komen... echter heb jij geen aansluiting die daar naadloos in past.

Welke kabel zat in je oude radio? Dan weet je welke kabel je antenne is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 30/5/2018 om 05:08, Golf Variant zei:

@Aardgasrijder ik denk dat de eerste foto van mikelem de antenne-aansluiting van de wagen toont...

@mikelem is de rode connector (blauwe draad) de voedingsdraad (12V) van de antenne? heb jij dan  een actieve-elektronische antenne met signal amplifier?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen