Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Hopelijk is CNG niet ten dode opgeschreven!


dutreni

Aanbevolen berichten

Vandaag zijn er nog slechts 6 merken die van de band rollen met standaard CNG: Audi, Fiat, Opel, Seat, Skoda en Volkswagen. Helaas zijn Mercedes en Volvo er mee gestopt. Ik rijd sinds oktober 2016 met een Skoda Octavia op CNG en ben tot hiertoe uiterst tevreden. Ik hoop echter dat dit niet het einde wordt van CNG nu alsmaar minder constructeurs het gaan aanbieden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet Suzuki en syang young nog... Maar er is inderdaad de vraag waarom de andere "grote" merken niet mee op de kar springen.

Maar je kan natuurlijk altijd een installatie laten plaatsen.


BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat volop ingezet wordt op elektrisch. Net zoals de diesel kost wat kost moet verdwijnen, moet en zal de toekomst elektrisch zijn. Er rijden nu al meer elektrische dan cng-wagens rond. Tegen dat we 20 jaar verder zijn, rijden we allemaal elektrisch. Zelf heb ik cng altijd beschouwd als een tussenoplossing, diesel word verketterd, en met elektrisch kan je voorlopig geen deftige afstand afleggen, en het laden duurt te lang. Als dat opgelost is, gaan er niet veel meer voertuigen rondrijden met een verbrandingsmotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, EricG zei:

Dat komt omdat volop ingezet wordt op elektrisch. Net zoals de diesel kost wat kost moet verdwijnen, moet en zal de toekomst elektrisch zijn. Er rijden nu al meer elektrische dan cng-wagens rond. Tegen dat we 20 jaar verder zijn, rijden we allemaal elektrisch. Zelf heb ik cng altijd beschouwd als een tussenoplossing, diesel word verketterd, en met elektrisch kan je voorlopig geen deftige afstand afleggen, en het laden duurt te lang. Als dat opgelost is, gaan er niet veel meer voertuigen rondrijden met een verbrandingsmotor.

Dan moet jij mij toch eens uitleggen wat ze in Nederland allemaal bezig zijn. Lees het volgende artikel maar es op TankPro.nl

‘Fossielvrije diesel uit restafval is perfecte transitiebrandstof’

Gepubliceerd op 01-02-2018 om 12:00

Sinds kort bieden verschillende tankstations in Nederland de duurzame diesel Ssynfuel+ aan. De honderd procent fossielvrije brandstof is volledig van restafval gemaakt en afkomstig van het Heerenveense bedrijf Future Fuels. Wat maakt dit alternatief voor diesel interessant voor tankstation-ondernemers? En welke klanten zitten erop te wachten?

 

"Ssynfuel+ is een HVO, een hydrotreated vegetable oil, die geproduceerd wordt door Neste Rotterdam. Dit is één van de grootste raffinaderijen voor hernieuwbare brandstoffen in Europa", vertelt Vincent van Maurik van Future Fuels. Klanten kunnen de brandstof gewoon tanken in plaats van reguliere diesel. "Technische aanpassingen aan de dieselmotor zijn niet nodig. Dat is een groot voordeel ten opzichte van andere alternatieve brandstoffen."

De brandstof wordt gemaakt van plantaardige afvaloliën die eerst een voedseldoel gediend moeten hebben. Gebruik ervan zorgt voor een forse afname van CO2. Dat is niet alleen een voordeel ten opzichte van reguliere diesel, maar ook ten opzichte van bijvoorbeeld GTL. "In vergelijking met diesel vermindert de uitstoot van CO2 met 89 procent (well-to-wheel). Kijk je naar tank-to-wheel, dan is deze brandstof zelfs CO2-neutraal." Ook de lokale emissies vallen lager uit. De uitstoot van stikstofoxide (NOx) ligt 9 procent lager, die van koolmonoxide (CO) 24 procent, koolwaterstoffen (HC) 30 procent en roet en fijnstof 33 procent. “Bij oudere type motoren (tot EU4) is de reductie van emissies nog veel hoger. Het alternatief voor diesel is bovendien volledig biologisch afbreekbaar."


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een mooie tussenoplossing. Alle fabrikanten experimenteren met elektrisch aangedreven voertuigen, je voelt gewoon dat de toekomst elektrisch zal zijn. Er zijn al een paar autobouwers die geen diesels meer gaan produceren, en ééntje gaat enkel nog elektrisch of op zijn minst hybrides produceren.

https://www.autobahn.eu/3033/volkswagen-stopt-met-kleine-diesels/

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170705_02958111

https://www.autoblog.nl/nieuws/toyota-stopt-met-diesels-in-europa-103549

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog steeds tankstationketens die investeren in nieuwe tanklocaties waar LNG en hoogcalorisch CNG kunnen getankt worden. In dit geval gebeurt dat in Nederland:

 


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk (hoop) niet dat het zo snel zal verdwijnen.  maar hoe minder aanbod er is, hoe minder men het zal overwegen vrees ik he.  is in elk geval voor mij vandaag de beste oplossing (lees: fiscaal interessant) voor een volgende bedrijfswagen om toch nog een goed vermogen te hebben en niet afhankelijk te zijn van een domme stekker.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Men is elekrische wagens aan het ophemelen met bvb een autonomie van 380 km. Ware het niet dat er van die theoretische kilometers er praktisch misschien 270 over blijven. En wat met eigenaars die geen garage hebben en elke keer een oplaadpunt nodig hebben? Toen ik voor mijn wagen ging kijken, hebben ze zelfs geen letter gezegd van cng...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Puren zei:

Men is elekrische wagens aan het ophemelen met bvb een autonomie van 380 km. Ware het niet dat er van die theoretische kilometers er praktisch misschien 270 over blijven. ....

Dat is in het CNG-verhaal niet anders!

3 uren geleden, Puren zei:

.... Toen ik voor mijn wagen ging kijken, hebben ze zelfs geen letter gezegd van cng...

Toen ik na 5 jaar en twee wagens (en niks dan last) over CNG mijn beklag ging doen en vroeg naar een nieuwe wagen smeekte de garage dat ik een diesel zou nemen en niet opnieuw een CNG....

  • Hahaha 1
  • Verward 1

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het autosalon van 2016 hadden ze me doorverwezen naar deze garage  voor een proefrit.

Toen ik naar hem telefoneerde voor een afspraak, deed hij er ook alles aan om mij van gedacht te doen veranderen.

Hij ging me eens voorrekenen hoeveel meer zo'n wagen zou kosten! Waarop ik antwoordde dat ik dit zelf al uitgerekend had.

Maar hij gaf niet af, het zou me verbazen moest deze garage al een CNG verkocht hebben...

Ik ben toen van gedacht veranderd en naar Ceulemans in Herent gegaan, waar ik met open armen ontvangen werd.

 

Toen ik het verhaal hoorde van de ontploffende wagen vroeg ik dadelijk : "Merckx zeker?"

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, kristiaan zei:

Dat is in het CNG-verhaal niet anders!

Skoda beweert dat je met een volle cng tank 300 km kan afleggen, zelfs met L-gas zit ik daar 10% over. In tegenstelling tot andere brandstoffen of elektrisch haal ik met cng meer km dan vermeld.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Brembos zei:

Voor ik mijn wagen kocht ging ik een kijkje nemen in het VW centrum in Kortenberg. Toen ik meer info over de TGI vroeg vertelden ze me dat ze deze niet echt konden aanbevelen omdat je er elke 250 km mee moest gaan tanken.

Dat is echt belachelijk ! Ik vind dat ze de mensen, die zoiets zeggen, onmiddellijk moeten ontslaan.

Trouwens, geven ze dat antwoord ook aan mensen die de E-Golf willen kopen?

 

"De E-Golf is een volledig elektrische auto (Full Electric Vehicle of: FEV). De aandrijving bestaat uit een 85 kW/115 pk sterke elektromotor en een accupakket met een capaciteit van 24,2 kWh. De actieradius bedraagt volgens de fabrikant 190 km." Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf#E-Golf


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...