Lange_666 Geplaatst: 18 augustus 2018 Delen Geplaatst: 18 augustus 2018 Een 20 km ten zuiden van Parc Asterix is er een CNG-station volgens de GibGas website: ENGIE CNG Erdgastankstelle (Automat)F 77290 Mitry-Mory Rue des Frères Lumière 13 Preis/kg: 1,128 €06.08.2018 Had u een extra 40 km extra gekost maar dan had je wel bijna geen benzine moeten "versmossen". 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hendrik Decort Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Hoi, heb een nieuwe ssangyoung XLV sapphire automatisch 1,6 benzine , rijd ook op CNG (3 tanks) heb er nog geen prettige ervaringen mee gehad . 1700 km op teller, is van in het begin beginnen schokken steeds als ik tussen de 30 en 50 km / uur rijd. Doet dit niet wanneer ik op benzine rijd. Ben zelf terug geweest bij de installateur aangewezen door ssangyong. heeft er een uur aan bezig geweest en zijn pc aangehangen voor updates. Resultaat voertuig schokte soms nog harder tijdens de testritten met de plaatser. Betrokkene vond geen oplossing, hij plaatste deze stukken maar voor ssangyong en had geen ervaring ermee, kon er niets aan doen. Dus voertuig schokt nog steeds. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 6 minuten geleden, Hendrik Decort zei: Hoi, heb een nieuwe ssangyoung XLV sapphire automatisch 1,6 benzine , rijd ook op CNG (3 tanks) heb er nog geen prettige ervaringen mee gehad . 1700 km op teller, is van in het begin beginnen schokken steeds als ik tussen de 30 en 50 km / uur rijd. Doet dit niet wanneer ik op benzine rijd. Ben zelf terug geweest bij de installateur aangewezen door ssangyong. heeft er een uur aan bezig geweest en zijn pc aangehangen voor updates. Resultaat voertuig schokte soms nog harder tijdens de testritten met de plaatser. Betrokkene vond geen oplossing, hij plaatste deze stukken maar voor ssangyong en had geen ervaring ermee, kon er niets aan doen. Dus voertuig schokt nog steeds. Dat is helemaal niet plezant. En al zeker niet om SsangYong nogal veel reclame maakt voor hun CNG-versie van dit model. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boomke Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 Ik heb ondertussen al meer als 3000km op de teller van mijn ssangyoung xlv en nog geen problemen. Alleen bij koud weer zoals nu voel je de overgang van benzine op cng maar zou niet abnormaal zijn zei de garage. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 30 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 @boomke Neen inderdaad, dat doet mijn Touran uit 2010 ook bij koud weer. Temperaturen zoals nu met 2-5 graden in de ochtend zorgt er soms voor dat ik 2 km op benzine rij. Bij mijn Octavia is dit niet het geval op dit moment, enkel in putteke winter in Duitsland bij -18 graden startte de wagen op benzine om dadelijk over te schakelen op CNG. Het is dus normaal, dat is het belangrijkste. Wat betreft het probleem van @Hendrik Decort dit is niet normaal en de installateur dient hier een oplossing voor te zoeken. Het is een nieuwe wagen, er is garantie op de uitgevoerde werken, dus de oorzaak dient achterhaald te worden en opgelost te worden, desnoods via een andere installateur. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 30 oktober 2018 Delen Geplaatst: 30 oktober 2018 3 uren geleden, Hendrik Decort zei: Ben zelf terug geweest bij de installateur aangewezen door ssangyong. heeft er een uur aan bezig geweest en zijn pc aangehangen voor updates. Resultaat voertuig schokte soms nog harder tijdens de testritten met de plaatser. Betrokkene vond geen oplossing, hij plaatste deze stukken maar voor ssangyong en had geen ervaring ermee, kon er niets aan doen. Ik zou: Terug contact opnemen (niet via telefoon/mail maar tête à tête) met SSangYong die de installateur aangeraden heeft en erbij vertellen dat deze gezegd heeft geen ervaring te hebben met de ombouw/afstelling van de wagen op CNG en even luisteren wat men daar te vertellen heeft. Bij dezelfde installateur gaan heeft voorlopig geen zin aangezien hijzelf zegt geen ervaring te hebben met CNG. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BioClio Geplaatst: 2 november 2018 Delen Geplaatst: 2 november 2018 Is hier nog nieuws over? Wij lieten onze Renault Clio ombouwen bij vermoedelijk dezelfde installateur (stonden meerdere SsangYong toen we daar waren) en hebben gelijkaardige problemen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hendrik Decort Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 Ben aan het wachten volgens ssangyong zou het gaan om een fout in het computersysteem van de wagen er zou een software instaan van een handgeschakelde wagen en moet voor een automatische zijn ? Ik stel mij daar veel vragen bij. Als ik op benzine rijd schokt hij niet. Ze gingen de software opsturen naar de garage. Ben benieuwd 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefaan m Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Hallo...ik ruilde in september mijn dieseltje in voor een Ssangyong XLV , handgeschakeld op CNG. Na veel problemen met de levering..veel beloftes later werd er uiteindelijk 8 weken later dan afgesproken geleverd. Al van bij aanvang dezelfde problemen, schokken bij lage toerentallen +/- 2000 tr/min. Bij acceleratie geen problemen. Steeds bij lossen gaspedaal en terug accelereren dat de problemen opduiken. Wagen al opnieuw aangeboden bij firma die de plaatsing heeft uitgevoerd. Update gedaan en gasinstellingen aangepast. Probleem blijft, vorige week 1ste onderhoud gehad op 5000 km en er is afgesproken dat ik de wagen opnieuw mag aanbieden bij de plaatser. Dus volgende week afspraak maken !! Ondertussen heb ik op FB al een oproep gedaan over dit probleem...stelt zich blijkbaar enkel bij Ssangyong en zou te maken hebben met de injectie die anders verloopt dan bij ander modellen zoals bv VW Caddy. Uitleg die ik krijg is dat deze rechtstreeks in de fabriek geplaatst worden en dus niet achteraf zoals bij Ssangyong..bullshit volgens mij, het moet in orde zijn simpel. Ondertussen vraag ik me wel af hoe het verder gaat aflopen. Denk dat ik ga beginnen met aangetekend schrijven naar Ssangyong over dit probleem. Ik vraag me eigenlijk af of er ooit degelijke testen zijn gebeurd voordat je dit op de markt brengt ?? Vrees echter dat het een getouwtrek gaat worden tss Ssangyong en de installateur. Mss moeten we proberen van alle klachten te bundelen en samen stappen te ondernemen..maar een voorstel maar denk toch niet dat dit zo kan gelaten worden...tenslotte koop je geen nieuwe wagen om gedurende de ganse levensduur met problemen rond te rijden. Note bene: in de garage waar ik ga hebben ze een demo wagen op CNG met dezelfde problemen... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hendrik Decort Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Ik laat je iets weten, ik ben uit Buggenhout, moest deze week naar garage dus voor de software update , nog geen nieuws, zal eens gaan horen deze week. Ik ga ook een aangetekend schrijven sturen naar verkoper en ssangyong Benelux. Wordt vervolgd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefaan m Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Prima Hendrik..ik ben van Temse. Waar is uw installatie geplaatst, de onze in Eeklo. Wagen aangekocht bij Waaslandmotor, maar denk dat bij dit probleem de garage weinig rol speelt. Ze zijn zich bewust van het probleem en zoeken mee naar oplossing. Ik ga dus voor de 2de maal naar installateur gaan en vrees dat dat ook nog weinig soelaas zal brengen. Dus verdere stappen richting Ssangyong enige optie denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hendrik Decort Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 (aangepast) Ja de mijne ook in Eeklo bij Van Meenen, zoals ik al schreef weet hij ook geen raad ! Ben ook al geweest. Deze week hoop ik te mogen gaan voor de nieuwe update software al geloof ik hier niet in. Nu bericht schrijven naar Ssangyong Benelux eens zien wat ze te zeggen hebben. Stefaan je mag mij altijd contacteren via hendrikdecort@msn.com 18 november 2018 aangepast door Hendrik Decort Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefaan m Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Wij hebben die update al gehad..brengt niks op !! en ik mag deze week bellen voor nieuwe afspraak, maar heb er geen geloof in dat het in orde komt. Idd denk de volgende stap een aangetekend schrijven naar Ssangyong....en dan reactie / voorstel afwachten. Ik zal je zeker op de hoogte houden, maar zal wel een weekje overgaan aangezien ik voor het werk in Luik ben en kom niet over huis. Kan dus ten vroegste binnen 2w naar Eeklo. Verder best wel tevreden van de wagen, ik vind het een zalige auto om mee te rijden. Komfortabel, aangenaam zitcomfort..afwerkingsniveau (gadgets) voor die prijs meer dan ok. Spijtig van de CNG problemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 van meenen is nu toch ni de eerste den beste op gebied van lpg cng. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hendrik Decort Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Ja de mijne ook in Eeklo bij Van Meenen, zoals ik al schreef weet hij ook geen raad ! Ben ook al geweest. Deze week hoop ik te mogen gaan voor de nieuwe update software al geloof ik hier niet in. Nu bericht schrijven naar Ssangyong Benelux eens zien wat ze te zeggen hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hendrik Decort Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 Inderdaad verder ben ik ook tevreden en wat betreft Van Meenen ik weet het niet heeft meer dan een uur rond gereden met mij en ook een update gedaan van zijn programma, doch hij kon er niets meer aan doen en had met de installatie van ssangyong die ze hem zelf aanboden geen ervaring. Ik plaats deze maar zegde hij ?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hendrik Decort Geplaatst: 18 november 2018 Delen Geplaatst: 18 november 2018 pluxy wat bedoel je, is dat geen goede installateur ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 19 november 2018 Delen Geplaatst: 19 november 2018 4 uren geleden, Hendrik Decort zei: pluxy wat bedoel je, is dat geen goede installateur ? Juist wel. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 19 november 2018 Delen Geplaatst: 19 november 2018 inderdaad goede Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hendrik Decort Geplaatst: 20 november 2018 Delen Geplaatst: 20 november 2018 Maandag terug naar garage geweest, er is verleden week geen update geweest ! Garage mij niet verwittigd. Kwamen met andere oplossing voor de dag van ssangyong. Moet voertuig opnieuw binnen leveren, ssangyong gaat het voertuig takelen tot bij Van Meenen. Gaan zelf hun technieker mee sturen. Ssangyong zou een nieuw besturingsprogramma hebben voor de CNG-installatie. Doch ik moet wachten tot 3 december, garage heeft momenteel geen vervangwagen ! En we doen verder .... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen