Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

SsangYong XLV CNG

Aardgasrijder

Aanbevolen berichten

Dag Boomke.

Is de wagen die je gekocht heb de sapphire of de quartz uitvoering? En is het een manueel of een automaat? Kan je de cng-uitvoering ook met automaat krijgen?

Mag ik vragen wat je er uiteindelijk voor hebt moeten betalen en hoeveel krijg je bij Ssangyong als je je oude auto inruilt?

Plus wat is de levertijd ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 2 maanden later...

beste mensen hier,

Heb juist contact gehad met de Ssangyong dealer mijn wagen is reeds van vorige week in het land moet alleen nog omgebouwd worden.

Heeft er iemand een idee hoe lang dit kan of gaat duren?

Mvg

Boomke

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 week? ;) Inclusief de nodige keuringen en druktesten.

Ombouw bij AGS in Olen?

Ik raad je aan hen te contacteren om te kijken als je wagen al ingepland of aangemeld is, maar een ombouw lijkt me makkelijk minimum 2 werkdagen, inclusief de nodige keuringen.
Veel hangt ook af van de agenda van de inbouwer. Hebben ze alles op voorraad liggen of moet nog alles besteld worden...

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Volgens een artikel dat ik tegenkwam op Linkedin blijkt mijn vorige info niet te kloppen...

"Hét grote voordeel: de motor van deze wagen rolt ‘CNG-proof’ van de band, af-fabriek dus.  Enkel de gastanks en de leiding van tanks naar motorblok worden nageplaatst op de kaai in Antwerpen"

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij ook verteld geweest bij ssangyong. En wat ik ook raar vond dat ik nog nooit van XLV als auto van het jaar gehoord had. En vroeg aan de dealer hoe komt dit? hij zei bij ssangyong maken we geen reclame zodat we onze wagens goedkoper kunnen maken, dus we geven het reclame geld aan de klant

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
9 uren geleden, boomke zei:

Van de dealer direct door gereden naar Hoboken om bij Total H-gas te tanken was met geen stokken vooruit te krijgen op het L-gas dat nog in de tanks zat.

huh? Met H gas gaat het beter?

Normaalgesproken mag daar geen verschil zijn in rijkwaliteiten qua type gas dat je tankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit niet zien op mijn boordcomputer aangezien mijn wagen niet van fabriek uit met CNG geleverd wordt. Het CNG systeem wordt ingebouwd aan de haven en is van Europegas. En ik voel een groot verschil tussen L en H gas. Een collega van mij heeft een Octavia met CNG van fabriek af een zegt ook dat hij een groot verschil voelt tussen de verschillende gassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Lange_666 zei:

Huh?

Of je nu L-gas tankt of H-gas, verschil in vermogen zal het niet echt opleveren.

Ik denk toch wel dat hier een verschil in zit. Aangezien L-gas minder energie bevat dan benzine en H-gas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel ook geen verschil (wel een klein beetje tussen gas en benzine).

Het is hier waar de gaskwaliteitsmeting in het verhaal opduikt.

Het systeem zorgt ervoor dat de brandstofinspuiting verschillend is bij verschillende gaskwaliteit, net om het vermogen gelijk te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Net terug van een uitstap naar Parc Asterix +- 311 km. Na 280 km zat ik al zonder CNG , dus net niet gehaald. In Frankrijk praktisch geen CNG-tankstations te vinden. Dus terugrit en stuk heenrit met benzine moeten doen. Voor rit op CNG heb ik nadien 14,4  kg terug bijgetankt: kom ik gemiddeld op CNG van 5,12 kg/100 km. Nu benzine daarentegen heeft me 40 liter benzine gekost om terug te geraken. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...