Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
muscles

Hoeveel kilometer heb jij afgelegd met 15 tot 16 kg H-gas?

Recommended Posts

19-08-2017: 517 km met 16,11 Kg H+ gas (no photo).

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Mijn max is 440 km. Te bekijken in spritmonitor. Foto heb ik toen niet genomen. Ik hou voor mezelf de km's goed bij, dus beslis zelf maar of je me gelooft ?

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Amai de dju.

Ik was deze middag al blij.

460 km, maar wel vorige keer 18 kg getankt. Dat is mijn record denk ik :D

Ik rij wel doorgaans een gemiddelde afstand van 10 km per rit...

20180129_130230.jpg

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

1 minuut geleden, Aardgasrijder zei:

Amai de dju.

Ik was deze middag al blij.

460 km, maar wel vorige keer 18 kg getankt. Dat is mijn record denk ik :D

Ik rij wel doorgaans een gemiddelde afstand van 10 km per rit...

Foto volgt dadelijk

18 gedeeld door 4,60 = 3,913 kg/100 km. Als je een meer gedetailleerde opgave geeft van het exacte aantal kg dat je tankte (met 2 cijfers na de komma) dan kunnen we het verbruik juister berekenen maar het geldt dan natuurlijk alleen maar voor die welbepaalde periode.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Ik merk wel, als ik een keer H+ heb getankt, dat de keer erop ook het verbruik op H-gas beter wordt. Dus als ik 2x achter elkaar op H+ zou kunnen rijden, dan vermoed ik dat ik vlot over de 450 km ga.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

2 uren geleden, muscles zei:

18 gedeeld door 4,60 = 3,913 kg/100 km. Als je een meer gedetailleerde opgave geeft van het exacte aantal kg dat je tankte (met 2 cijfers na de komma) dan kunnen we het verbruik juister berekenen maar het geldt dan natuurlijk alleen maar voor die welbepaalde periode.

Zonet gaan vullen. Er ging nu 17.69 kg in deze avond bij Dats Bree. Gemiddelde van 3.81 kg / 100 km. Het gas is precies energierijker sinds half januari. 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/709858.html

• Vind ik leuk 1

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Hangt eigenlijk allemaal meer af van de rijomstandigheden, schakelen, autosnelweg, kronkelende binnenbanen met overal voorrang van rechts, verkeerslichten, enz enz ...... laatst met de Fiat Qubo 1.4: 15 Kg 250 Km ....

1 uur terug, QuboBE zei:

Hangt eigenlijk allemaal meer af van de rijomstandigheden, schakelen, autosnelweg, kronkelende binnenbanen met overal voorrang van rechts, verkeerslichten, enz enz ...... laatst met de Fiat Qubo 1.4: 15 Kg 250 Km ....

Dat is inderdaad zo. Maar soms slagen we er toch in om records te breken: meer kilometers afleggen dan normaal, en dus minder verbruiken dan normaal. Dat heeft te maken met de kwaliteit van het getankte CNG.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

zie dat door mijn laatste tankbeurt, mijn gemiddelde all time op 4.04 is gekomen, volgens het icoontje is dit 4 kg/ 100 km :D

• Vind ik leuk 1

2 uren geleden, EricG zei:

Met L-gas, ook van dats haal ik 330 km, met H-gas 380 km.

Als ik vergelijk hoeveel km jij aflegt met het L-gas, dan is dat veel. En slechts 50 km meer met H-gas. Bij welk Dats-station tank jij dan dat L-gas?

Eénmaal 415 km, met H+ gas van Total in Hoboken. Maar dat was in de zomer, nu zou ik al blij zijn de 300 te halen ... :$

Edited by JoBé
  • Bedankt 1

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

@JoBé  Rij jij dan zo vlotjes?

89895_fun.jpg

@Tamburello Tielt is H-gas, dus net zoals Jobé tank jij H-gas.

Ik zie dat volgens de gegevens er 14.4 Kg in de tank gaat, hoeveel kg tanken jullie doorgaans?

De octavia kan 15 kg in theorie hebben, de laatste maanden tank ik 17-18 kg.
Ik haal nu 450-460 km met een volgestampte tank.

Mijn BC geeft nu weer 460 km aan.

2 kg gas meer of minder is wel direct 50 km rijbereik meer of minder.

• Vind ik leuk 1

3 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

@JoBé  Rij jij dan zo vlotjes?

Ik rij normaal, en dat gaat vlot ja. Maar niet anders dan gewoonlijk.
Ik constateer gewoon dat ik in de winter meer verbruik. Deze winter zelfs veel meer, maar dat is wellicht ook te wijten aan het feit dat ik nu bijna geen lange(re) afstanden meer doe. (Al meer dan 7 maanden thuis).

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Net terug van tankbeurt met de volgende gegevens :  - 307 km

- 15,65 kg H gas

- 15,96 €

Was net op reserve gesprongen. Het zijn gewoon gewest wegen en in stad. Rijden jullie in 5 of in 6 op een baan waar je max 70 km per uur mag rijden ?

• Vind ik leuk 1