Ga naar inhoud
muscles

Hoeveel kilometer heb jij afgelegd met 15 tot 16 kg H-gas?

Recommended Posts

Dat was niet anders met de eerste Doblo, waar ik drie jaar mee gereden heb.

De miserie is nog altijd hetzelfde maar ik pas mij aan...(noodgedwongen!)...

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren mij CNG een leeg gereden na 435 km! op (H)gas, was wel voor 80% autostrade en ik rij heel bewust eco, op autostrade CC op 110 km of zo, dus de verbruikscijfers die ze bij skoda opgeven zijn voor mij bijna haalbaar

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

het gas is de laatste tijd ook iets rijker heb ik de indruk. Ik rijdt nu ook bijna elke keer meer dan 400km, in het begin was dit een streefdoel dat nooit werd gehaald.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist gaan tanken bij Dats Wevelgem, heel "druk" daar blijkbaar, 18,71 kg H gas in mijn Octavia, eens zien waar ik daar mee uitkom. Ik doe meestal rond de 400 km met +- 16kg , dat was tot nu meestal de hoeveelheid die ik kon tanken met een lege tank, dus zou dit nu wel boven de 450 moeten uitkomen

dats 10 02 2018.jpg

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, hvc$cng zei:

Zojuist gaan tanken bij Dats Wevelgem, heel "druk" daar blijkbaar, 18,71 kg H gas in mijn Octavia, eens zien waar ik daar mee uitkom. Ik doe meestal rond de 400 km met +- 16kg , dat was tot nu meestal de hoeveelheid die ik kon tanken met een lege tank, dus zou dit nu wel boven de 450 moeten uitkomen

18,71 kg H-gas is wel zeer veel dat je hebt kunnen tanken. Op al de kilometers dat ik al gereden hebt, heb ik nog maar twee keer meer dan 18 kg CNG (H-gas) kunnen tanken:

• 18,19 kg op zaterdag 24 december 2016 bij Iris in Szigetszentmiklós (Hongarije)
  • 18,17 kg op woensdag 19 april 2017 bij Dats 24 in Tongeren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minuten geleden, Lange_666 zei:

Om er 18 kg of meer in te krijgen moet de pompdruk al zeker 230 bar zijn denk ik.

Wat dus bij Dats 24 in Hasselt nog nooit het geval geweest is, en nooit zal zijn want Dats 24 laat er niks aan doen.

Dats 24 slaagt er amper in om de CNG-installatie in Hasselt constant op 200 bar te houden vooral als er meerdere auto's vóór jou CNG getankt hebben. Dat is dus een serieus nadeel van CNG tanken. Maar dat gebeurt blijkbaar alleen bij Dats 24 in Hasselt. Of zijn er hier nog mensen die zoiets elders meegemaakt hebben (dat je dus normaal gezien meer had kunnen tanken)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De installaties in Halle hebben daar ook last van als je net na sluiting van de kantoren gaat tanken. Dan gaat de helft van het personeel daar tanken ...

• Bedankt 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat dus bij Dats 24 in Hasselt nog nooit het geval geweest is, en nooit zal zijn want Dats 24 laat er niks aan doen.
Dats 24 slaagt er amper in om de CNG-installatie in Hasselt constant op 200 bar te houden vooral als er meerdere auto's vóór jou CNG getankt hebben. Dat is dus een serieus nadeel van CNG tanken. Maar dat gebeurt blijkbaar alleen bij Dats 24 in Hasselt. Of zijn er hier nog mensen die zoiets elders meegemaakt hebben (dat je dus normaal gezien meer had kunnen tanken)?
Vandaag met lege CNG tanks getankt bij Dats24 Hasselt.

Bij 14,20 kgs stopte hij, dus niet volledig vol

Gasslang teruggehangen en opnieuw met kaart pomp geactiveerd. Toen ging er nog eens 5,02 kgs bij.

Zou fijn zijn als dat in 1 keer lukt

52b7d25d9ab3ecbe4cac0a3b10cd168c.jpg31a873bd8a8e11d041efe7eae4005e14.jpg

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

• Bedankt 1
  • Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie op die tweede foto    "5805" staan

Dit is een foutmelding. 5804 is reeds eerder verschenen op het forum.

Misschien dat die code wil zeggen... "ik heb doorgepompt totdat ik 5 kg er in kreeg" (dat is de minimum afleverhoeveelheid) :D

@muscles nog een getuige die meldt dat de druk dus niet optimaal is in Hasselt.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Aardgasrijder Ja, dat zou inderdaad de betekenis van die foutcode kunnen zijn. Maar wat betreft die minimumafname van 5 kg: Ik heb in juni 2016 een keer 1,73 kg getankt maar dat was vlak na een aardgastankbeurt die ik tevoren gedaan had op dezelfde dag van 7,67 kg. En net als @ChristianBoodts had ik toen de Dats24-tankkaart opnieuw ingestoken en verder getankt omdat ik niet zeker was dat mijn aardgastanks vol waren. Dat was eveneens in Hasselt.

In oktober 2016 heb ik dan eens een keer slechts 3,34 kg getankt. Dat was op een zondag (ook bij Dats in Hasselt) en ik wou niet speciaal naar dat tankstation rijden op maandagmorgen. Op dat ogenblik waren er immers zoveel CNG-tankstations nog niet. Dat van Bree was er al wel.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

15,12 kg H-gas van group Bruno: 305 km, 5,07 kg/100 km.

was nog beetje over dus niet helemaal volle tank weliswaar.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Sertitude zei:

15,12 kg H-gas van group Bruno: 305 km, 5,07 kg/100 km.

was nog beetje over dus niet helemaal volle tank weliswaar.

Rij jij met een Volvo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen