Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Bramvda

Aankoop Skoda Octavia G-tec

Recommended Posts

@wakodream Dan sta jij er beter op! Promotie van Dats is mooi meegenomen. 

Gisteren onze combi besteld, leveringsdatum 10/2/2019 ??

Maar bon, dat jaar wachten gaat zich wel terug betalen ? Hopen dat de Tsjechen nog wat extra Octavia’s op CNG kunnen bijtoveren...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoop dat mijn voorziene leveringsdatum (15/06) behouden blijft. Besteld op 26/1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Dimi zei:

Gisteren onze combi besteld, leveringsdatum 10/2/2019

????  :o

Is het er één met een Ferrari-motor ? 

Nee, 1 jaar wachten op een nieuwe auto is niet normaal. :(

In wijlen de Sovjet-Unie ging het zelfs sneller... :D

• Hahaha 2

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dit uitsluitend voor een G-tec  Skoda?  Meer dan een jaar wachten  jawatte!!!

Weet iemand een reden ? 

Mijn zin voor aardgas kreeg alvast  een deuk...:( jammer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

UPDATE

Net telefoon gehad van Skoda Contact center. Ik had een aantal weken een mailtje gestuurd ivm de levertermijnen. Er is idd een stop op de huidige modellen. Blijkt dat het nieuwe model een kleinere benzinetank gaat hebben en grotere CNG tanks! Enkel weten de concessiehouders het nog niet ??‍♂️

Heb nu laten navragen of onze wagen ook zo zal zijn, aangezien die er pas in februari 2019 is... Hopelijk wel! Want moet vooral op L-gas gaan rijden 

aangepast door Dimi
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit verhaal zou inderdaad kunnen kloppen.

Ik wist dat er veranderingen op til waren qua specificaties van onder andere hybridewagens (benzine + CNG)

Ik zag bij de inschrijving van mijn Touran dat er een code op de aangifte stond 'CNG', 'benzine + CNG', ...

Vraag is dan ook wat er gaat gebeuren inzake fiscaliteit van deze wagens.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Dit verhaal zou inderdaad kunnen kloppen.

Ik wist dat er veranderingen op til waren qua specificaties van onder andere hybridewagens (benzine + CNG)

Ik zag bij de inschrijving van mijn Touran dat er een code op de aangifte stond 'CNG', 'benzine + CNG', ...

Vraag is dan ook wat er gaat gebeuren inzake fiscaliteit van deze wagens.

Fiscaliteit? Zou dat verschil kunnen maken t.o.v. de huidige situatie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Puren zei:

Fiscaliteit? Zou dat verschil kunnen maken t.o.v. de huidige situatie?

De wijziging in de fiscaliteit heeft hoofdzakelijk betrekking op de "valse" hybridewagens waarmee men de hybrides benzine/elektriciteit bedoelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk niet dat Skoda grotere gastanks gaat monteren alleen maar omwille van een eventuele wijziging in de Belgische fiscaliteit.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze gaan van een bifuel overschakelen naar een monovalent.

Bi Fuel, meer dan 15 liter benzine aan boord.

Monovalent, maximaal 15 liter benzine aan boord.

• Vind ik leuk 1

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Ze gaan van een bifuel overschakelen naar een monovalent.

Bi Fuel, meer dan 15 liter benzine aan boord.

Monovalent, maximaal 15 liter benzine aan boord.

Dan ben ik content dat ik er nog enen met een benzinetank van 50 l heb besteld ! Mag er niet aan denken dat ik met een tank van 15 liter door Frankrijk naar Spanje zou moeten rijden !

• Vind ik leuk 1
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, muscles zei:

Stel nu dat je toch de Octavia met de grotere CNG-tanks krijgt, dan neem je toch gewoon een stuk of vijf jerrycans mee, vult die in het Groothertogdom Luxemburg, en je kan rustig verder.

Effe grap vergroten... koop dan een tank(aanhang)wagen en vergeet niet  je ADR rijbewijs!

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, deverhelst zei:

Dan ben ik content dat ik er nog enen met een benzinetank van 50 l heb besteld ! Mag er niet aan denken dat ik met een tank van 15 liter door Frankrijk naar Spanje zou moeten rijden !

Idem... blijft en is een probleem in Frankrijk.  Kan leuk zijn,  zo'n zoektocht naar een cng-pomp. Maar toch liever niet tijdens de "weinige" vakantiedagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben niet geheel correct geweest. Ik wilde zeggen... ze gaan er misschien een monovalent van maken. Dit is niet zeker natuurlijk. Het zou wel kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En weeral baseren mensen zich op 2 weken op een heel jaar, om een keuze te maken in wagen.

Ik denk dat je vergeet: meer opslag CNG = groter bereik. Ik doe nu al 400 km per tankbeurt, als ik dan 150% CNG heb t.o.v. nu, dan ga ik er 600 km mee kunnen doen. Dat is net zoveel als sommige wagens op benzine rijden.

Dus je moet al niet zo vaak gaan zoeken naar een CNG-pomp.

Je hebt nog steeds 12-15 L benzine, aan een verbruik van 6-7 L/100 km, doe je dan nog steeds 200 km daarmee, dus je zal niet ineens stilvallen.

Het is en blijft gewoon een verandering in mentaliteit rond het tankgebeuren. We zijn allemaal rot verwend door de wildgroei aan tankstations met benzine en diesel.

• Vind ik leuk 2

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Dr Nick zei:

En weeral baseren mensen zich op 2 weken op een heel jaar, om een keuze te maken in wagen.

Ik denk dat je vergeet: meer opslag CNG = groter bereik. Ik doe nu al 400 km per tankbeurt, als ik dan 150% CNG heb t.o.v. nu, dan ga ik er 600 km mee kunnen doen. Dat is net zoveel als sommige wagens op benzine rijden.

Dus je moet al niet zo vaak gaan zoeken naar een CNG-pomp.

Je hebt nog steeds 12-15 L benzine, aan een verbruik van 6-7 L/100 km, doe je dan nog steeds 200 km daarmee, dus je zal niet ineens stilvallen.

Het is en blijft gewoon een verandering in mentaliteit rond het tankgebeuren. We zijn allemaal rot verwend door de wildgroei aan tankstations met benzine en diesel.

Ik kan op 5 km van mijn deur tanken en met de weinige kilometers die ik maak zal dat maximum 1x per week zijn. 't Is maar wanneer je eens naar het Zuiden rijdt dat die grotere benzinetank van pas komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, deverhelst zei:

Ik kan op 5 km van mijn deur tanken en met de weinige kilometers die ik maak zal dat maximum 1x per week zijn. 't Is maar wanneer je eens naar het Zuiden rijdt dat die grotere benzinetank van pas komt.

Maar als je meer dan 500 km kan rijden op CNG, dan heb je toch amper tot geen benzine nodig volgens mij... dat was eigenlijk het punt van mijn hele post B|

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...