Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Ruby

Opel Astra 1.4 CNG

Recommended Posts

1 uur geleden, Lange_666 zei:

Stel dat hij zou geschrapt zijn zou de garage dat toch mogen laten weten.

In principe wel, tot heden heb ik nog niets gehoord van de garage,  dus ik ga er vanuit dat de bestelling nog steeds doorgaat.

1 uur terug, Steff zei:

Na 130km kan ik nog niet heel veel zeggen over de motor maar de eerste indrukken zijn goed. Het is geen racewagen maar zeker voldoende pittig! Ik vind 'm echt zalig op de weg liggen en het verbruik ziet er ook al goed uit! Momenteel zit ik aan 5kg/100km maar denk dat ik er nog wel wat vanaf ga krijgen ?

Klinkt goed en het verbruik ziet er veelbelovend uit. 

Op 2-3-2019 om 11:38, Ben zei:

Net in de garage mijn nieuwe astra CNG besteld, ik heb de nota kunnen lezen van Opel België waar aan de garagehouders word gemeld dat CNG nog bestelbaar is tot einde maart en daarna is het gedaan.

De Astra die voor mij verkeerd geleverd werd komt binnen een paar weken ook ergens op de markt; deze zou wel eens interessant geprijsd kunnen zijn voor wie het interesseert ?

Net geconstateerd op de Opel-website dat de Opel Astra niet meer configureerbaar is met een cng motor. Jammer genoeg stopt daar het cng verhaal bij Opel. Met dank aan de PSA-groep...

• Triest 4

7 uren geleden, Steven DL zei:

Morgen is het zover en mag ik mijn Astra Sports Tourer cng ophalen in de garage. Spannend ?.

Veel plezier ermee!

• Vind ik leuk 2

2 uren geleden, Steven DL zei:

Hier is 'm dan. Met kleine foto. Van links getrokken zodat de (mooie?) sticker niet opvalt ?

Ja maar ! Hoe weten we nu of het effectief om een CNG-auto gaat? Je bent toch niet beschaamd om een CNG-auto te bezitten?

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

3 uren geleden, muscles zei:

Ja maar ! Hoe weten we nu of het effectief om een CNG-auto gaat? Je bent toch niet beschaamd om een CNG-auto te bezitten?

20190417_174541_resized.jpg

3 minuten geleden, Steven DL zei:

@muscles zo beter ongelovige Thomas? En zeker geen schaamtegevoel voor de sticker hoor ?

Tja, het kon even goed een foto geweest zijn van een gewone Opel Astra Sports Tourer die ergens anders geparkeerd stond. Het is ook omdat je geschreven had: zodat de (mooie?) sticker niet opvalt. Nu begrijp ik het: het is de sticker, je had liever een andere gehad.

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

5 minuten geleden, muscles zei:

Tja, het kon even goed een foto geweest zijn van een gewone Opel Astra Sports Tourer die ergens anders geparkeerd stond. Het is ook omdat je geschreven had: zodat de (mooie?) sticker niet opvalt. Nu begrijp ik het: het is de sticker, je had liever een andere gehad.

Ik zal wel met die sticker leren leven, weegt niet op tegen het rijplezier en de stillere motor ? 

• Hahaha 1

@Steff Momenteel super eerste indruk van deze wagen. Motor is zeer stil en wagen ligt lekker op de weg. Groot verschil t.o.v. de Peugeot Partner waar ik voorheen mee reed. Verbruik is momenteel 5.4 kg/100km grotendeels stadsverkeer. Vandaag 1ste keer snelweg genomen om naar keuring in Brasschaat te rijden voor trekhaak. Om andere wagens in te halen gaat dit veel vlotter dan met vorige wagen. Ben tevreden. Laat eens een fotootje van de jouwe zien? Of heb je dezelfde kleur? Jij ook nog tevreden? 

2 uren geleden, stefanmiler zei:

Je bent dus van het Antwerpse, mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?  Gman?

Frijters in Kapellen. Momenteel tevreden over de service daar qua levering e.d.  De rest is nog af te wachten...

Edited by Steven DL

6 minuten geleden, Steven DL zei:

Frijters in Kapellen. Momenteel tevreden over de service daar qua levering e.d.  De rest is nog af te wachten...

En waren ze goed op de hoogte van CNG tijdens het verkoopsgesprek?

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

De verkoper die ik had wel. Ik heb gisteren ook geen problemen gehad tijdens de keuring van mijn trekhaak, want ik had toen aan de keurder gevraagd of alles qua paperassen omtrent cng ook in orde was en hij bevestigde dat alleen maar...

13 uren geleden, Steven DL zei:

@Steff Momenteel super eerste indruk van deze wagen. Motor is zeer stil en wagen ligt lekker op de weg. Groot verschil t.o.v. de Peugeot Partner waar ik voorheen mee reed. Verbruik is momenteel 5.4 kg/100km grotendeels stadsverkeer. Vandaag 1ste keer snelweg genomen om naar keuring in Brasschaat te rijden voor trekhaak. Om andere wagens in te halen gaat dit veel vlotter dan met vorige wagen. Ben tevreden. Laat eens een fotootje van de jouwe zien? Of heb je dezelfde kleur? Jij ook nog tevreden? 

Klinkt goed inderdaad! En dat verbruik gaat alleen nog maar dalen. Ik heb gisteren een nieuw record gehaald, net geen 4kg en een bereik van rond de 500km. Lekker wel ?. Fotootje tijdens het tanken gisteren.

Snapchat-1451068797~2.jpg

• Vind ik leuk 2