Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Ruby

Opel Astra 1.4 CNG: kopen of laten?

Recommended Posts

2 uren geleden, NickVG zei:

EDIT: Bij Seat is de meerprijs voor een DSG7 wel een goeie 1800 euro. Motivatie om toch nog een manuele te pakken, denk ik. :)

Ben je al bij een Seat-dealer langs geweest om hierover te onderhandelen? In deze autosalonmaand moet het mogelijk zijn om de DSG7 er gratis bij te krijgen.

Langsgaan bij verschillende Seat-dealers, eventueel in een andere provincie.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 229.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, muscles zei:

Ben je al bij een Seat-dealer langs geweest om hierover te onderhandelen? In deze autosalonmaand moet het mogelijk zijn om de DSG7 er gratis bij te krijgen.

Langsgaan bij verschillende Seat-dealers, eventueel in een andere provincie.

Oh, echt? Maakt dat zo'n verschil?

Ga ik zeker eens proberen, dank je! En echt langsgaan, of denk je dat dat via mail/telefoon ook lukt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, NickVG zei:

Oh, echt? Maakt dat zo'n verschil?

Ga ik zeker eens proberen, dank je! En echt langsgaan, of denk je dat dat via mail/telefoon ook lukt?

Ja.

Het is toch altijd beter om langs te gaan. En je moet zo'n verkoper onder druk zetten. Zeggen dat je naar een andere dealer gaat (als je niet krijgt wat je wil), ook expliciet zeggen dat je naar een dealer in een andere provincie gaat (als het moet).

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 229.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, muscles zei:

Ja.

Het is toch altijd beter om langs te gaan. En je moet zo'n verkoper onder druk zetten. Zeggen dat je naar een andere dealer gaat (als je niet krijgt wat je wil), ook expliciet zeggen dat je naar een dealer in een andere provincie gaat (als het moet).

Ok, eens proberen, dan. :) Dank je!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik je de offertes zou laten zien dan lijkt het me niet overdreven hoor. Met de Opel betrof mijn eigenlijk opleg 17500 euro, voor de Octavia 24500, voor de Leon 24700 en de Golf Variant 26800. Overname voor mijn wagen betrof in elke garage rond 5000 euro, de ene voor 100 meer, de andere bood 100 minder bij wijze van spreken. 

Toch is het grotendeels dankzij jouw info op je website en forum dat ik gekozen heb voor een wagen met dit soort brandstofbron.

aangepast door Steven DL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minuten geleden, Steven DL zei:

Als ik je de offertes zou laten zien dan lijkt het me niet overdreven hoor. Met de Opel betrof mijn eigenlijk opleg 17500 euro, voor de Octavia 24500, voor de Leon 24700 en de Golf Variant 26800.

Als je bij Skoda-garage Peusens in Hasselt geweest was, dan was je eigen opleg voor de Octavia ook veel lager geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden, muscles zei:

Als je bij Skoda-garage Peusens in Hasselt geweest was, dan was je eigen opleg voor de Octavia ook veel lager geweest.

Maar nog altijd meer dan de Opel nu kost... :)

12 uren geleden, Steven DL zei:

Astra sports tourer innovation op cng

Dan loont het dus zeer de moeite om bij een dealer een échte prijs te krijgen / vragen ipv het standaardformulier / offerte dat ik op het Autosalon heb gekregen.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Steven DL amai dan heb je een goeie deal gedaan, ik wist niet dat de Opel Astra zo voordelig in aanschaf was.

Goeie keuze en veel veilige kilometers gewenst 😀

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Steven DLJa, dat klinkt me idd wel een goede deal! Onze octavia was ongeveer dezelfde prijs, met saloncondities e.d.

Keyless entry en elektrische kofferopening hebben wij niet genomen. :) De rest wel. En alle packs. :D 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@NickVG Bedankt, Ik heb wel wat garages tegen elkaar moeten uitspelen,  maar wie doet dat niet he... vooral tijdens het autosalon. 😊

Ben benieuwd voor de levering,  die is voorzien begin april. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, Steven DL zei:

@NickVG Bedankt, Ik heb wel wat garages tegen elkaar moet moeten uitspelen,  maar wie doet dat niet he... vooral tijdens het autosalon. 😊

Ben benieuwd voor de levering,  die is voorzien begin april. 

Beter dan bij ons! Die is voorzien voor eind juni. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, NickVG zei:

Beter dan bij ons! Die is voorzien voor eind juni. :)

Het is bijna zoals bij een kind dat geboren zal worden.

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Steven DL toevallig in Bree aangekocht? 😄 Vorige week de mijne daar gaan afhalen en ze zeiden iets van nieuwe binnenkomende bestellingen voor CNG.

Ondertussen een eerste 130km met de sports Tourer gereden. Kan op basis daarvan natuurlijk nog niet heel veel zeggen maar -tot nu toe- toch een heel aangename eerste ervaring! Wat is me dat lekker zacht rijden op aardgas zeg.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Steff neen, De wagen werd uiteindelijk in Kapellen besteld. En wat zijn je verdere rij-indrukken? Is hij vinnig? Ligt hij goed op de weg. Eerste verbruikscijfers? Ik weet uiteraard dat ik geen laagvlieger moet verwachten alhoewel ik wel hoop dat hij vlotter zal rijden dan de wagen met 92 pk die ik nu bezit...😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toevallig zat ik vandaag nog bij de Opel dealer over mijn Asta CNG; blijkt dat deze nu geschrapt is en niet meer bestelbaar!

• Triest 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Ben dan zal ik toch eens horen bij de garage waar ik de Astra heb besteld of er hopelijk geen problemen zijn met mijn bestelling... Toen ik half november eerst naar de Golf Variant op cng info ging inwinnen, bleek hij op die moment ook niet bestelbaar. Dit kwam door de wijziging van de 1.4 naar de 1.5 TGI. Mss dat dit ook het geval zal zijn bij Opel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stel dat hij zou geschrapt zijn zou de garage dat toch mogen laten weten.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Steven DL zei:

@Steff neen, De wagen werd uiteindelijk in Kapellen besteld. En wat zijn je verdere rij-indrukken? Is hij vinnig? Ligt hij goed op de weg. Eerste verbruikscijfers? Ik weet uiteraard dat ik geen laagvlieger moet verwachten alhoewel ik wel hoop dat hij vlotter zal rijden dan de wagen met 92 pk die ik nu bezit...😊

Na 130km kan ik nog niet heel veel zeggen over de motor maar de eerste indrukken zijn goed. Het is geen racewagen maar zeker voldoende pittig! Ik vind 'm echt zalig op de weg liggen en het verbruik ziet er ook al goed uit! Momenteel zit ik aan 5kg/100km maar denk dat ik er nog wel wat vanaf ga krijgen 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...