muscles Geplaatst: 27 januari 2018 Delen Geplaatst: 27 januari 2018 20 minuten geleden, Brembos zei: Inderdaad schandalige prijzen die die stealer hanteert ! Ik zou rap een andere zoeken. Tja, als je weet dat Groep Delorge op 9 verschillende plaatsen merkgarages heeft! Lommel (VW, Skoda, Seat) Overpelt (Audi) Diest (Audi) Schaffen (VW) Herk-de-Stad (VW, Skoda) Hasselt (Audi, VW, Seat) Tienen (Skoda) Sint-Truiden (Audi, VW, Skoda) Borgloon (VW) Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ChristianBoodts Geplaatst: 27 januari 2018 Delen Geplaatst: 27 januari 2018 9 minuten geleden, muscles zei: Tja, als je weet dat Groep Delorge op 9 verschillende plaatsen merkgarages heeft! Lommel (VW, Skoda, Seat) Overpelt (Audi) Diest (Audi) Schaffen (VW) Herk-de-Stad (VW, Skoda) Hasselt (Audi, VW, Seat) Tienen (Skoda) Sint-Truiden (Audi, VW, Skoda) Borgloon (VW) Dan zouden ze dat net goedkoper moeten doen door schaalvoordelen [emoji16] Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 27 januari 2018 Delen Geplaatst: 27 januari 2018 1 minuut geleden, ChristianBoodts zei: Dan zouden ze dat net goedkoper moeten doen door schaalvoordelen Volgens mij zijn de personeelskosten te hoog, en eventuele andere kosten. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ChristianBoodts Geplaatst: 27 januari 2018 Delen Geplaatst: 27 januari 2018 2 minuten geleden, muscles zei: Volgens mij zijn de personeelskosten te hoog, en eventuele andere kosten. Ik denk dat de trend van dalende marges op de verkoop van de auto's, het onderhoud en naverkoop onderdelen en diensten dat moeten goed maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 27 januari 2018 Delen Geplaatst: 27 januari 2018 11 minuten geleden, ChristianBoodts zei: Ik denk dat de trend van dalende marges op de verkoop van de auto's, het onderhoud en naverkoop onderdelen en diensten dat moeten goed maken. Wees maar gerust. Heb ooit (làng geleden) een garagist horen zeggen: ik heb zèlf maar 6% op een nieuwe wagen, dus kan ik geen 10% korting geven (wat destijds enkele andere merken wel deden). Dus als iemand méér wil dan de 2% die ik -als ze er om vragen- doorgaans geef ... dan krijgen ze die. Ik haal er dat dan wel dubbel uit bij 't onderhoud & herstellingen. 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 Die 6% klopt wel ongeveer, krijg je meer dan krijgen ze (de garages afhankelijk van d'Ieteren) ook meer dan die 6%. In die 6% zit dan ook nog hun werkingskost om de wagen rijklaar en afleverbaar te maken. d'Ieteren zelf kan met hun garages dus altijd onder de prijzen van de garages gaan (ik weet dat omdat ik bij d'Ieteren een wagen kan kopen aan "concessionariskorting" + 3%). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ChristianBoodts Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 22 uren geleden, ChristianBoodts zei: 250 euro om olie te verversen is er in ieder geval serieus over. Na dit gemeld te hebben aan Delorge, antwoorden ze nu dat het niet om een automaat gaat en dan voor 150 euro kan [emoji848] 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 Het is geen longlife olie, daar zit het verschil (denk ik). De automaat heeft daar niets mee te maken (denk ik) Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ChristianBoodts Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 5 uren geleden, Aardgasrijder zei: Het is geen longlife olie, daar zit het verschil (denk ik). De automaat heeft daar niets mee te maken (denk ik) Quote van Delorge: "Het is geen Automaat olieverversing dus prijs voor de oliewissel is enkel met de motorolie (handgeschakeld is niet met de versnellingsbakolie). De prijs hiervoor gaat dus inderdaad geen 250€ zijn, spreek je eerder over 150€ werk inclusief" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 11 uren geleden, Lange_666 zei: Die 6% klopt wel ongeveer, krijg je meer dan krijgen ze (de garages afhankelijk van d'Ieteren) ook meer dan die 6%. In die 6% zit dan ook nog hun werkingskost om de wagen rijklaar en afleverbaar te maken. d'Ieteren zelf kan met hun garages dus altijd onder de prijzen van de garages gaan (ik weet dat omdat ik bij d'Ieteren een wagen kan kopen aan "concessionariskorting" + 3%). 't Ging in mijn geval niet om een VAG product ... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 5 uren geleden, ChristianBoodts zei: Het is geen Automaat olieverversing dus prijs voor de oliewissel is enkel met de motorolie (handgeschakeld is niet met de versnellingsbakolie). Wordt om de 15.000 km (of zelfs 30.000 km - ik volg even niet meer...) de versnellingsbakolie gewisseld bij een automaat ?!?!? Pfffff Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 Volgens mij niet, de oudere VAG DSG's om 60.000 km en wat de nieuwe betreft, hier zou de olie niet meer moeten gewisseld worden als ik het goed heb... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 29 januari 2018 Delen Geplaatst: 29 januari 2018 12 uren geleden, Lange_666 zei: Volgens mij niet, de oudere VAG DSG's om 60.000 km en wat de nieuwe betreft, hier zou de olie niet meer moeten gewisseld worden als ik het goed heb... OK, je bent niet zeker. Je bent dan ook geen verkoper / dealer / garagist van VW / Audi / Skoda Maar die garage : weet zij het nog wel ???? Mag verwacht worden dat zij het wèl weten ???? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 29 januari 2018 Delen Geplaatst: 29 januari 2018 Ze zouden het moeten weten. Maar... een familielid haakte af bij een bepaald merk (op zijn zoektocht naar een nieuwe auto) omdat de verkoper niet wist welke uitstoot euro-norm de auto van zijn keuze had. Tegenwoordig is dit nochtans één van de meer belangrijke info die men hoort te weten. En dan wil je dat ze weten wanneer de olie van de automatische versnellingsbak moet gewisseld worden... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 januari 2018 Delen Geplaatst: 29 januari 2018 1 uur terug, Lange_666 zei: Ze zouden het moeten weten. Maar... een familielid haakte af bij een bepaald merk (op zijn zoektocht naar een nieuwe auto) omdat de verkoper niet wist welke uitstoot euro-norm de auto van zijn keuze had. Tegenwoordig is dit nochtans één van de meer belangrijke info die men hoort te weten. En dan wil je dat ze weten wanneer de olie van de automatische versnellingsbak moet gewisseld worden... Daar ben ik het ook 100% met je eens. De autoverkopers moeten de uitstoot euro-norm van hun wagens kennen. Hetzelfde geldt voor het wisselen van de versnellingsbakolie voor een auto met automatic. Dat moeten ze weten. Desnoods moeten ze het maar opzoeken met hun smartphone of tablet als ze het niet weten. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JurgenM Geplaatst: 4 februari 2019 Delen Geplaatst: 4 februari 2019 (aangepast) Ik rijd sedert juni 2018 ook met een A5 cng en ben in januari op klein onderhoud 15.000km geweest bij officiële dealer en ik heb voor de olieversing 398€ incl btw neergeteld. Los van het feit dat dit niet weinig is (maar goed dat weet je op voorhand dat je die 4 ringen duur betaalt) is er wel iets meer aan de hand want ben nadien al 2x teruggeweest om.... olie bij te vullen ??. Aan de rijstijl zal het niet liggen want ik rijd gemiddeld 4,5kg/100km. Dus dat belooft niet veel goeds... 4 februari 2019 aangepast door JurgenM Typefout 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 4 februari 2019 Delen Geplaatst: 4 februari 2019 Ik moest de eerste 15.000 km ook een keer olie bijvullen , nadien nooit meer. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 5 februari 2019 Delen Geplaatst: 5 februari 2019 Waarschijnlijk hebben ze je olie helemaal afgelaten en dan opnieuw bijgevuld, maar na het starten van de motor (wanneer de olie zich terug helemaal verspreidt over de motor) niet opnieuw aangevuld. Dit was toch de uitleg van mijn garagist toen ik enkele jaren geleden slechts een dag na een onderhoud mijn olie opnieuw moest laten bijvullen... Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTron Geplaatst: 31 mei 2021 Delen Geplaatst: 31 mei 2021 Beste leden, MIjn Audi A5 G-tron is nu bijna 3j oud en er staan net 50.000km op. De wagen heeft altijd elke 15000km olie gekregen, maar sinds hij door corona veel stil staat is hij opvallend veel meer olie beginnen verbruiken. Op 47000 is hij het laatst op onderhoud geweest, waarna hij op 48900 al opnieuw aangaf dat het oliepeil te laag stond. Heb dit dan laten bijvullen in de garage, alsook laten controleren op een lek, die er niet bleek te zijn en nu, op amper 50500km krijg ik opnieuw de melding van een te laag oliepeil. Ze zouden nu een oliewegingsprocedure willen uitvoeren, alles bijvullen tot de max, 1000km rijden en checken wat het olieverbruik is. Begrijp niet goed wat ze daar nog verwachten uit te leren, aangezien het al duidelijk is dat er iets serieus mis is. Ik beul de wagen nooit af en als ik eens iets hoger in de toeren ga doe ik dit nooit met een koude motor, dus het kan mijn inziens zeker niet liggen aan een abnormale rijstijl. Ik heb al een geluk een onderhoudscontract, maar moet toegeven dat een ongemak van zo vaak binnen te moeten alsook het gevoel dat de wagen na amper 50.000 KM al niet meer betrouwbaar is mij niet echt gunstig stemt. Zijn er nog mensen die dit recent hebben voorgehad met een 2.0 CNG ? Mvg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crombel Geplaatst: 31 mei 2021 Delen Geplaatst: 31 mei 2021 Er is duidelijk iets mis met uw motor. En dat komt niet door uw manier van rijden of door de CNG. Met de oliewegingsprocedure weten ze precies hoe groot het olieverbruik is en wanneer dat boven een bepaalde waarde is zullen ze uw motor herstellen. Als je “oil consumption audi 2.0” bij google intikt en de onderwerpen van het laatste jaar bekijkt zal je zien dat je niet alleen bent. VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 Verbruik: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen