AVB Geplaatst: 21 januari 2018 Delen Geplaatst: 21 januari 2018 Hallo, Wij twijfelen in aankoop tussen een fiat qubo lounge (+/-15.000) en een VW caddy conceptline (+/-20.000 euro). Kan er iemand ons nog wat pro's en contra's geven over beide modellen? Groetjes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 21 januari 2018 Delen Geplaatst: 21 januari 2018 Nog niet in beide wagens gereden.. Maar heb wel een VW Caravelle gehad, die heeft nu 330.000 km en bolt gewoon lekker verder... VW is wel kwaliteit en behoudt z'n waarde meer t.o.v. een Fiat. Ik rij nu met de 500l op cng en tot nu toe 1 probleempje gehad aan de cng-installatie, dit is netjes opgelost door de dealer. Ik heb ook een Fiat Ducato buscamper .. geen enkel probleem gehad ! Fiat ... budgetvriendelijker, 500l is zeer praktisch t.o.v. vergelijkbare modellen.. VW, duurder, kwalitatief en degelijker, waardevaster, meer vermogen t.o.v. de Qubo,... Als ik u was, testrijden met beide wagens ! 1 Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 21 januari 2018 Delen Geplaatst: 21 januari 2018 1 uur terug, AVB zei: een fiat qubo lounge (+/-15.000) en een VW caddy conceptline (+/-20.000 euro). Ik denk dat de Qubo net iets makkelijker rijdt in stadsverkeer, parkeren in kleine parkeerplaatsen. De Qubo is dan ook wel wat kleiner dan de Caddy. Vermoedelijk dus overzichtelijker en handiger te manoeuvreren bij bijvoorbeeld keren in een smalle straat. Vermits dat ze qua grootte eigenlijk niet te vergelijken zijn, zal je zelf moeten bepalen wat het belangrijkste is voor jou. Afweging tussen prijs - veel ruimte of voldoende / genoeg - handiger om mee te manoeuvreren / rijden in de stad - etc. 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 21 januari 2018 Delen Geplaatst: 21 januari 2018 (aangepast) Bedoel je misschien de doblo niet ? Die is meer te vergelijken met een vw caddy qua afmetingen De doblo heeft 120 pk en mag een trekhaak hebben , de qubo 77 pk Ik had ook interesse in de doblo.. maar de vriendin absoluuut niet ... Ik zou ook de 500l eens bekijken ! Ook een handig en vrij compact, maar toch verrasend ruim vanbinnen 21 januari 2018 aangepast door Danny268 1 Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AVB Geplaatst: 21 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2018 Hey, ik heb met beide een testrit gedaan en waar de caddy in mijn ogen kwalitatief is afgewerkt is de qubo idd makkelijker te besturen en vond ik persoonlijk het zicht id wagen, zowel via achteruitkijkspiegel als over de schouder richting de dode hoeken beter. Het zicht in de caddy was beperkter... De restwaarde vd VW zal idd meer zijn dan die van de fiat over 5 jaar maar dat stoort ons niet omdat we zelf zo lang als mogelijk met de wagen willen rijden. Van beide garages hadden we een goed gevoel qua servicelevel dus dat was ook geen beslissingspunt tot nu toe. De caddy zou ongeveer 450 km op CNG kunnen en 130 km op benzine waar de qubo 300 Km op CNG kan en 600 km op benzine... had misschien bij de qubo beter andersom geweest... Moeilijke keuze ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 21 januari 2018 Delen Geplaatst: 21 januari 2018 @AVB de keuze is persoonlijk uiteraard. Wat zijn je vereisten aan de wagen? Vooral stadsverkeer? Ook grote verplaatsingen naar het buitenland? Naast de ruimte in de wagen en de looks is de tankgrootte ook verschillend. De Caddy is sowieso een stuk groter qua laadruimte, de wagens zitten ook in een andere klasse, niet alleen qua prijs. Met de Qubo zal je veel sneller aan een tankstation staan ten opzichte van een VW Caddy. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 21 januari 2018 Delen Geplaatst: 21 januari 2018 niet te vergeten dat er in turnhout 2 ! cng tankstations zijn .. :-) je kan wel bijna zeggen dat de qubo beter is voor veel stadsverkeer en de caddy meer voor langere trips 1 Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maartenv Geplaatst: 22 januari 2018 Delen Geplaatst: 22 januari 2018 Het verschil in rijbereik op cng deed fiat voor mij snel afvallen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FDB115 Geplaatst: 22 januari 2018 Delen Geplaatst: 22 januari 2018 (aangepast) Is het de korte caddy versie? Ik rijd namelijk ca. 550/600km op cng... En 100km op benzine. Caddy Highline generation 4 22 januari 2018 aangepast door FDB115 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuboBE Geplaatst: 22 januari 2018 Delen Geplaatst: 22 januari 2018 Beide mooie en praktische wagens, zoals hier al gezegd is veel stad en kortere afstanden: Qubo, langere afstanden: Caddy. Zelf heb ik nu een Qubo dagelijks woon-werkverkeer (30 km enkel) met onderweg 2 CNG-pompen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AVB Geplaatst: 22 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2018 Hey, het is idd de korte caddy 6 uren geleden, QuboBE zei: Beide mooie en praktische wagens, zoals hier al gezegd is veel stad en kortere afstanden: Qubo, langere afstanden: Caddy. Zelf heb ik nu een Qubo dagelijks woon-werkverkeer (30 km enkel) met onderweg 2 CNG-pompen. Toch 500 km bereik op CNG? Ik rij Turnhout-Zoersel elke dag... dus stukje stadsverkeer en stukje snelweg... gemengde gebruiker dus. Ik vermoed dat ik ongeveer 50 km per dag rijd dus als de CNG in de Qubo effectief 300 km haalt moet ik 1 keer per week tanken... lijkt me haalbare kaart... @QuboBE : haal jij die 300 km? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 22 januari 2018 Delen Geplaatst: 22 januari 2018 Op 21/01/2018 om 18:30, AVB zei: Hallo, Wij twijfelen in aankoop tussen een fiat qubo lounge (+/-15.000) en een VW caddy conceptline (+/-20.000 euro). Kan er iemand ons nog wat pro's en contra's geven over beide modellen? Groetjes! Kijk in mijn stempel ( groene tekst ) dit is een samenvatting van het verbruik bij een Caddy Maxi Trendline. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 22 januari 2018 Delen Geplaatst: 22 januari 2018 3 uren geleden, AVB zei: Turnhout-Zoersel E313 afrit Zoersel : als je dan richting Zoersel rijdt Rodendijk 58 : Lukoil met CNG van Pitpoint. Veel druk, goed vol Turnhout : Steenweg op Gierle 192 en 228 : Esso en Q8 met elk een CNG pomp Westmalle : Antwerpsesteenweg 148 : Dats 24 Keuze te over, lijkt me Wij tanken 2x per week : dat wordt je gewoon en duurt echt niet lang. Soms 3x als we ook in het weekend de CNG-auto gebruiken voor een lange afstand. 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 januari 2018 Delen Geplaatst: 22 januari 2018 1 uur geleden, Lage Emissie Zone zei: Kijk in mijn stempel ( groene tekst ) dit is een samenvatting van het verbruik bij een Caddy Maxi Trendline. In werkelijkheid is dat een handtekening (signature). Want wanneer andere forumleden dit ook willen aanbrengen onder hun berichten, dan vinden ze dat misschien niet. Je moet dus links naast je bericht ofwel op je naam drukken ofwel op je avatar (foto of letter met gekleurde achtergrond) om naar je eigen profiel te gaan. Rechtsboven klik je op Wijzig profiel en onder het vak Persoonlijke informatie - Over mij moet dan normaal gezien Handtekening staan. Als dat niet het geval is, ga dan naar https://www.aardgasrijder.be/forum/settings/signature/ Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht QuboBE Geplaatst: 22 januari 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 22 januari 2018 3 uren geleden, AVB zei: Hey, het is idd de korte caddy Toch 500 km bereik op CNG? Ik rij Turnhout-Zoersel elke dag... dus stukje stadsverkeer en stukje snelweg... gemengde gebruiker dus. Ik vermoed dat ik ongeveer 50 km per dag rijd dus als de CNG in de Qubo effectief 300 km haalt moet ik 1 keer per week tanken... lijkt me haalbare kaart... @QuboBE : haal jij die 300 km? Vandaag 2de keer getankt sedert dat ik hem heb, ik had nog 1 streepje (en iets meer dan 200 km gereden) en er kon een goeie 10 kg in. De eerste keer toen ik tankte kreeg ik er 15 kg in, dus zat er nog 5 kg in, ja rekening houdend dat een nieuwe auto in het begin wat meer gebruikt zou 300 km haalbaar moeten zijn .........en is het niet, dan rij je een klein stukje op benzine ....de benzine moet toch ook regelmatig ververst worden . 3 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 23 januari 2018 Delen Geplaatst: 23 januari 2018 En in Westmalle is er een dats24 met cng Ik werk in Westmalle, dus had een ideaal traject voor mij geweest met de cng .. maar de bedrijven zijn nogal dieselgericht op dit moment .. @QuboBE , hoe bevalt het vermogen? Heb je jouw verbruik al eens gemeten op 100 km? 1 Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuboBE Geplaatst: 25 januari 2018 Delen Geplaatst: 25 januari 2018 Ik merk niets van vermogenverlies ik schat momenteel het verbruik rond de 5 kilo per 100 km maar volgens de garage zal dit minderen . 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danny268 Geplaatst: 25 januari 2018 Delen Geplaatst: 25 januari 2018 dat is niet slecht , is dat dan L gas of H gas ? ik zit dik boven de 5 kg op L gas met de 500L .. en ook goed te merken dat ik "maar" met een 0.9l rondrijd :-) maar ik beklaag mijn overschakeling zeker niet van de mazda 6 naar de fiat 500L .. ik heb veel luxe, comfort en vermogen ingeleverd , maar voor de ritjes die ik nu nog rijd zou ik de diesel gegarandeerd hebben stukgereden ... en dan niet te zwijgen over het verschil in taks / belasting / verzekering / verbruik ! 1 Fiat 500L => Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 25 januari 2018 Delen Geplaatst: 25 januari 2018 3 minuten geleden, Danny268 zei: maar ik beklaag mijn overschakeling zeker niet van de mazda 6 naar de fiat 500L .. ik heb veel luxe, comfort en vermogen ingeleverd, maar voor de ritjes die ik nu nog rijd zou ik de diesel gegarandeerd hebben stukgereden ... en dan niet te zwijgen over het verschil in taks / belasting / verzekering / verbruik ! Ja, da's inderdaad een verschil: van een Mazda 6 naar een Fiat 500L. Ikzelf wil ook nooit meer een diesel. Ik merk goed genoeg dat het koppel veel groter is bij mijn Octavia CNG, dus dat je niet constant moet schakelen: als je bijvoorbeeld tot 90 km bent moeten zakken bij het passeren van de verkeerslichten om daarna probleemloos op te trekken tot 120 km/u op de expressweg Hasselt - Sint-Truiden. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht AVB Geplaatst: 28 januari 2018 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 28 januari 2018 Thanks voor alle info. Hebben gisteren gaan tekenen voor de Qubo op CNG . Eind april zou hij geleverd worden. Ben benieuwd! 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen