Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
AVB

Fiat qubo vs VW caddy cng

Recommended Posts

Hallo, 

Wij twijfelen in aankoop tussen een fiat qubo lounge (+/-15.000) en een VW caddy conceptline (+/-20.000 euro). Kan er iemand ons nog wat pro's en contra's geven over beide modellen? 

Groetjes!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog niet in beide wagens gereden..

Maar heb wel een VW Caravelle gehad, die heeft nu 330.000 km en bolt gewoon lekker verder... VW is wel kwaliteit en behoudt z'n waarde meer t.o.v. een Fiat.

Ik rij nu met de 500l op cng en tot nu toe 1 probleempje gehad aan de cng-installatie, dit is netjes opgelost door de dealer.

Ik heb ook een Fiat Ducato buscamper .. geen enkel probleem gehad !

Fiat ... budgetvriendelijker, 500l is zeer praktisch t.o.v. vergelijkbare modellen..

VW, duurder, kwalitatief en degelijker, waardevaster, meer vermogen t.o.v. de Qubo,...

Als ik u was, testrijden met beide wagens !

 

 

 

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, AVB zei:

een fiat qubo lounge (+/-15.000) en een VW caddy conceptline (+/-20.000 euro).

 

Ik denk dat de Qubo net iets makkelijker rijdt in stadsverkeer, parkeren in kleine parkeerplaatsen.

De Qubo is dan ook wel wat kleiner dan de Caddy. 

Vermoedelijk dus overzichtelijker en handiger te manoeuvreren bij bijvoorbeeld keren in een smalle straat.

 

Vermits dat ze qua grootte eigenlijk niet te vergelijken zijn, zal je zelf moeten bepalen wat het belangrijkste is voor jou.

Afweging tussen prijs - veel ruimte of voldoende / genoeg - handiger om mee te manoeuvreren / rijden in de stad - etc.

  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedoel je misschien de doblo niet ?

Die is meer te vergelijken met een vw caddy qua afmetingen

De doblo heeft 120 pk en mag een trekhaak hebben , de qubo 77 pk

 

Ik had ook interesse in de doblo.. maar de vriendin absoluuut niet ...

 

 

Ik zou ook de 500l eens bekijken ! Ook een handig en vrij compact, maar toch verrasend ruim vanbinnen

 

aangepast door Danny268
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey, ik heb met beide een testrit gedaan en waar de caddy in mijn ogen kwalitatief is afgewerkt is de qubo idd makkelijker te besturen en vond ik persoonlijk het zicht id wagen, zowel via achteruitkijkspiegel als over de schouder richting de dode hoeken beter. Het zicht in de caddy was beperkter... De restwaarde vd VW zal idd meer zijn dan die van de fiat over 5 jaar maar dat stoort ons niet omdat we zelf zo lang als mogelijk met de wagen willen rijden. Van beide garages hadden we een goed gevoel qua servicelevel dus dat was ook geen beslissingspunt tot nu toe. De caddy zou ongeveer 450 km op CNG kunnen en 130 km op benzine waar de qubo 300 Km op CNG kan en 600 km op benzine... had misschien bij de qubo beter andersom geweest... Moeilijke keuze ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@AVB de keuze is persoonlijk uiteraard.  Wat zijn je vereisten aan de wagen? :) Vooral stadsverkeer? Ook grote verplaatsingen naar het buitenland? 

Naast de ruimte in de wagen en de looks is de tankgrootte ook verschillend. De Caddy is sowieso een stuk groter qua laadruimte, de wagens zitten ook in een andere klasse, niet alleen qua prijs.

Met de Qubo zal je veel sneller aan een tankstation staan ten opzichte van een VW Caddy.

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

niet te vergeten dat er in turnhout 2 ! cng tankstations zijn .. :-)

je kan wel bijna zeggen dat de qubo beter is voor veel stadsverkeer en de caddy meer voor langere trips 

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het de korte caddy versie? 

 

Ik rijd namelijk ca. 550/600km op cng... En 100km op benzine.

Caddy Highline generation 4

aangepast door FDB115

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide mooie en praktische wagens, zoals hier al gezegd is veel stad en kortere afstanden: Qubo, langere afstanden: Caddy.

Zelf heb ik nu een Qubo dagelijks woon-werkverkeer (30 km enkel) met onderweg 2 CNG-pompen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey, het is idd de korte caddy

6 uren geleden, QuboBE zei:

Beide mooie en praktische wagens, zoals hier al gezegd is veel stad en kortere afstanden: Qubo, langere afstanden: Caddy.

Zelf heb ik nu een Qubo dagelijks woon-werkverkeer (30 km enkel) met onderweg 2 CNG-pompen.

Toch 500 km bereik op CNG? Ik rij Turnhout-Zoersel elke dag... dus stukje stadsverkeer en stukje snelweg... gemengde gebruiker dus. Ik vermoed dat ik ongeveer 50 km per dag rijd dus als de CNG in de Qubo effectief 300 km haalt moet ik 1 keer per week tanken... lijkt me haalbare kaart... @QuboBE : haal jij die 300 km?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21/01/2018 om 18:30, AVB zei:

Hallo, 

Wij twijfelen in aankoop tussen een fiat qubo lounge (+/-15.000) en een VW caddy conceptline (+/-20.000 euro). Kan er iemand ons nog wat pro's en contra's geven over beide modellen? 

Groetjes!

Kijk in mijn stempel ( groene tekst ) dit is een samenvatting van het verbruik bij een Caddy Maxi Trendline.

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, AVB zei:

Turnhout-Zoersel

 

E313 afrit Zoersel : als je dan richting Zoersel rijdt Rodendijk 58 : Lukoil met CNG van Pitpoint.

Veel druk, goed vol :)

Turnhout : Steenweg op Gierle 192 en 228  : Esso en Q8 met elk een CNG pomp

Westmalle : Antwerpsesteenweg 148 : Dats 24

 

Keuze te over, lijkt me :)

 

Wij tanken 2x per week : dat wordt je gewoon en duurt echt niet lang. 

Soms 3x als we ook in het weekend de CNG-auto gebruiken voor een lange afstand.

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Lage Emissie Zone zei:

Kijk in mijn stempel ( groene tekst ) dit is een samenvatting van het verbruik bij een Caddy Maxi Trendline.

In werkelijkheid is dat een handtekening (signature). Want wanneer andere forumleden dit ook willen aanbrengen onder hun berichten, dan vinden ze dat misschien niet.

Je moet dus links naast je bericht ofwel op je naam drukken ofwel op je avatar (foto of letter met gekleurde achtergrond) om naar je eigen profiel te gaan. Rechtsboven klik je op Wijzig profiel en onder het vak Persoonlijke informatie - Over mij moet dan normaal gezien Handtekening staan. Als dat niet het geval is, ga dan naar

https://www.aardgasrijder.be/forum/settings/signature/

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

En in Westmalle is er een dats24 met cng 

Ik werk in Westmalle, dus had een ideaal traject voor mij geweest met de cng .. maar de bedrijven zijn nogal dieselgericht op dit moment ..

 

@QuboBE , hoe bevalt het vermogen? Heb je jouw verbruik al eens gemeten op 100 km?

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik merk niets van vermogenverlies ik schat momenteel het verbruik rond de 5 kilo per 100 km maar volgens de garage zal dit minderen .

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

dat is niet slecht , 

is dat dan L gas of H gas ?

 

ik zit dik boven de 5 kg op L gas met de 500L  .. en ook goed te merken dat ik "maar" met een 0.9l rondrijd :-)

maar ik beklaag mijn overschakeling zeker niet van de mazda 6 naar de fiat 500L  .. ik heb veel luxe, comfort en vermogen ingeleverd , maar voor de ritjes die ik nu nog rijd zou ik de diesel gegarandeerd hebben stukgereden ...

en dan niet te zwijgen over het verschil in taks / belasting / verzekering / verbruik ! 

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, Danny268 zei:

maar ik beklaag mijn overschakeling zeker niet van de mazda 6 naar de fiat 500L  .. ik heb veel luxe, comfort en vermogen ingeleverd, maar voor de ritjes die ik nu nog rijd zou ik de diesel gegarandeerd hebben stukgereden ...

en dan niet te zwijgen over het verschil in taks / belasting / verzekering / verbruik ! 

Ja, da's inderdaad een verschil: van een Mazda 6 naar een Fiat 500L.

Ikzelf wil ook nooit meer een diesel. Ik merk goed genoeg dat het koppel veel groter is bij mijn Octavia CNG, dus dat je niet constant moet schakelen: als je bijvoorbeeld tot 90 km bent moeten zakken bij het passeren van de verkeerslichten om daarna probleemloos op te trekken tot 120 km/u op de expressweg Hasselt - Sint-Truiden.

  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×