Herr Willem Geplaatst: 18 januari 2018 Delen Geplaatst: 18 januari 2018 Ik wil een Transporter invoeren vanuit Zweden met CNG installatie. origineel verkocht door Volkswagen met installatie, maar wel niet van fabriek af.. wat zouden hier de nadelen kunnen zijn... kwestie van keuring en gekeurd krijgen van de installatie? -heeft ie ook dat R110 stickertje nodig? -tank keuring moet ook gebeuren... -moeten flexibels vervangen worden? ik kijk uit naar jullie antwoorden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 18 januari 2018 Delen Geplaatst: 18 januari 2018 @Herr Willem welkom op het forum, van welk bouwjaar is de Transporter? R110 is afhankelijk van het bouwjaar. Tankkeuring dient sowieso te gebeuren. Van welke regio ben je? Check voor de erkende installateur in je regio. Ik heb vandaag nog contact gehad met Drive Systems voor de invoer van mijn VW Touran van 2008. Daar gaven ze aan dat flexibele leidingen enkel bij enkele modellen van Iveco aanwezig waren, nagenoeg alle andere installaties worden met stalen leidingen voorzien, deze dien niet vervangen te worden. Uiteraard kan ik niet oordelen over deze VW Transporter, omdat het niet affabriek werd geïnstalleerd. Info over de R110 sticker en de autokeuring: https://www.aardgasrijder.be/autokeuring-wagen-op-cng/ Herbeproeving of visuele keuring reservoirs en vervangen van hogedrukleidingen (klasse 0 en 1): Voor installaties gemonteerd vóór 05/05/2013 én zonder R110 goedkeuringsmerk Reservoir(s): Elke 5 jaar dienen de reservoirs herbeproefd te worden via een erkende installateur. Binnen de 30 dagen na herbeproeving dient het voertuig voorgereden te worden in een keuringsstation met attest van herbeproeving uitgereikt door een erkende installateur. Na 20 jaar dienen reservoir(s) vervangen te worden met attest van wijziging uitgereikt door een erkende installateur. Hogedrukleidingen (klasse 0 en 1): Elke 5 jaar dienen de flexibele hogedrukleidingen vervangen te worden door een erkende installateur. Binnen de 30 dagen na vervanging van de leidingen dient het voertuig voorgereden te worden in een keuringsstation met attest van wijziging uitgereikt door een erkende installateur. Voor installaties gemonteerd vanaf 05/05/2013 of met R110 goedkeuringsmerk Reservoir(s): Elke 4 jaar dienen de reservoirs een visuele inspectie te ondergaan via een erkende installateur. Binnen de 30 dagen na de visuele inspectie dient het voertuig voorgereden te worden in een keuringsstation met attest van visuele inspectie uitgereikt door een erkende installateur. Na 20 jaar dienen reservoir(s) vervangen te worden met attest van wijziging uitgereikt door een erkende installateur. Hogedrukleidingen (klasse 0 en 1): Elke 8 jaar dienen de flexibele hogedrukleidingen vervangen te worden door een erkende installateur. Binnen de 30 dagen na vervanging van de leidingen dient het voertuig voorgereden te worden in een keuringsstation met attest van wijziging uitgereikt door een erkende installateur. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen