Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
muscles

Waar wil jij dat er een CNG-tankstation komt?

Recommended Posts

In de kempen (ruwweg het gebied tussen Antwerpen, Turnhout, Essen & Hoogstraten), en dan vooral in het westelijke deel (tussen de Schelde & de A1).

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze theorie zou moeten werken: uitwerpselen laten vergisten en met deze gassen gaan rijden. ( klinkt idioot maar dat is het eigenlijk niet ).

Iedereen heeft een beerput, op een gecontroleerde manier hier gist bijgooien en vervolgens deze gassen opvangen zou voor biogas kunnen zorgen ( L-gas) waar je op kan gaan rijden.

Let wel op dat je er niet teveel gist bijdoet of we kunnen je gemeente ruiken :ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
58 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Iedereen heeft een beerput.

Dat is niet waar. Er zijn veel huizen waar dat alles gewoon weg gaat via de afvoer van de riolering, vooral in die straten waar een gescheiden rioleringsstelsel bestaat.

Wat betreft het artikel zelf: Het is daar duidelijk geschreven dat de overheid teveel regels opgelegd heeft waardoor alles veel te traag gaat. Met de CNG-tankstations zal het al niet anders zijn.

Boeren die een biogasinstallatie plaatsen, ontvangen van de Vlaamse overheid groenestroomcertificaten, maar de toekenning loopt stroef. De boer uit Ertvelde maakt van de gelegenheid gebruik om bij de CEO van Biolectric zijn beklag te doen over de tijd die de Vlaamse Energieregulator VREG en de distributienetbeheerder nodig hebben om het dossier goed te keuren. Daardoor vergoedt netbeheerder Eandis hem niet voor zijn geproduceerde energie.

‘Dat is mijn grootste frustratie’, zegt Jans duidelijk geërgerd. ‘De overheid is met haar doorgedraaide regelneverij het grootste obstakel voor een snelle ontwikkeling. Politici hebben de mond vol van lokale duurzame elektriciteitsproductie, maar ondertussen zijn de procedures pure pesterij. Het duurt drie tot vier maanden om een vergunning te krijgen. Als een boer in Italië een contract tekent, kunnen we diezelfde week nog plaatsen.’

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, muscles zei:

Dat is niet waar. Er zijn veel huizen waar dat alles gewoon weg gaat via de afvoer van de riolering, vooral in die straten waar een gescheiden rioleringsstelsel bestaat.

Klopt: Hier alles direct de riool in en dit zonder gescheiden rioleringsstelsel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Deze theorie zou moeten werken: uitwerpselen laten vergisten en met deze gassen gaan rijden. ( klinkt idioot maar dat is het eigenlijk niet ).

Iedereen heeft een beerput, op een gecontroleerde manier hier gist bijgooien en vervolgens deze gassen opvangen zou voor biogas kunnen zorgen ( L-gas) waar je op kan gaan rijden.

Let wel op dat je er niet teveel gist bijdoet of we kunnen je gemeente ruiken :ph34r:

als ge ze op school eens goed liggen wou hebben, ik spreek over 45 jaar terug, dan gooiden ze gist in de toiletpotten. Ik niet hoor want ik was nen braven ! Zeker niet thuis proberen ! xD

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Klopt: Hier alles direct de riool in en dit zonder gescheiden rioleringsstelsel.

idem te Ninove, privé alles reeds gescheiden tot onder het voetpad waar alles terug samenkomt, AL jr. In Nederland heb je al verschillende vergistingsintallaties.

Mensen die langs Aalst passeren, in Erembodegem op 5 min van de snelweg richting Brussel is een CNG-station in het industriegebied . Geen dats!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ahaa, iemand van "Moes"! Ik heb gehoord dat er in dats24 in Baasrode geen cng kan komen wegens vergunningproblemen. Het zou anders wel handig zijn op 2km van mijn deur?

• Vind ik leuk 1
  • Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn er rijders in de regio Heist-op-den-Berg die net als ik (wanneer ik m'n bestelbon voor een Caddy CNG zou ondertekenen) minstens 18 km (enkele richting) moeten rijden om te tanken?

groetjes,

Ivan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 14/2/2018 om 21:24, Puren zei:

Ahaa, iemand van "Moes"! Ik heb gehoord dat er in dats24 in Baasrode geen cng kan komen wegens vergunningproblemen. Het zou anders wel handig zijn op 2km van mijn deur?

wie est er ie van Moes ?

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Ivan zei:

Zijn er rijders in de regio Heist-op-den-Berg die net als ik (wanneer ik m'n bestelbon voor een Caddy CNG zou ondertekenen) minstens 18 km (enkele richting) moeten rijden om te tanken?

groetjes,

Ivan.

Hallo Ivan,

Welkom op het forum. 18 km is weinig in vergelijking met mij. Ik woon in Sint-Truiden en ik moet minstens 25 km (enkele richting) rijden om te tanken. Dus...

Maar er moeten veel meer CNG-tankstations bijkomen, vooral daar waar er nog geen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Ivan zei:

minstens 18 km (enkele richting) moeten rijden om te tanken?

Ik woon niet in de regio Heist-op-den-Berg, maar voordat er een CNG-station op zo'n 7 km is gekomen, was het dichtstbijzijnde op 17 km (enkel).

Maar dat is geen probleem omdat de CNG-tankbeurten naar of van het werk worden gedaan.

Dan is de extra afstand 1 à 2 km.

Kan je niet voor of na het werk (of tijdens een ander regelmatig weerkerend traject) CNG gaan tanken ?

Het is op die manier dat je het CNG-tanken moet zien te combineren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Ivan zei:

groetjes,

Ivan.

Ik heb eind januari getekend voor een caddy op cng en woonachtig te Wiekevorst. Hoe ver het exact is, geen flauw idee maar het zal hoogstwaarschijnlijk meestal naar dats geel zijn. Vroeger deed ik dat ook al, speciaal naar Geel rijden omdat het tanken daar een stuk goeikoper was (of dat dacht ik toen alleszins) :D dus op zich verandert daar weinig aan. En om winkels te vinden moeten we sowieso de auto al nemen, dus het zal vanaf binnenkort Colruyt Geel worden ipv Colruyt Heist. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13/02/2018 om 15:27, muscles zei:

Maes Oil in Puurs ligt niet zover, maar dat is L-gas

Hallo

Dank u voor de info, evenwel wist ik het bestaan van dit station wel. Ik gebruik ook deze kaart

https://cng.muscleboykanan.com

Misschien moet ik erbij vermelden dat ik een DATS tankkaart heb van m' n werk.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2/18/2018 om 00:14, Krokodyly zei:

Ik heb eind januari getekend voor een caddy op cng en woonachtig te Wiekevorst. Hoe ver het exact is, geen flauw idee maar het zal hoogstwaarschijnlijk meestal naar dats geel zijn. Vroeger deed ik dat ook al, speciaal naar Geel rijden omdat het tanken daar een stuk goeikoper was (of dat dacht ik toen alleszins) :D dus op zich verandert daar weinig aan. En om winkels te vinden moeten we sowieso de auto al nemen, dus het zal vanaf binnenkort Colruyt Geel worden ipv Colruyt Heist. 

Ik heb vandaag getekend voor m'n CNG Caddy die eind juni verwacht wordt.  Kunnen we geen groep bijéén brengen met aardgasrijders die regelmatig in Heist zouden tanken?  Misschien kunnen we dan DATS24 of MAES of iemand anders overtuigen om op de N10 er ééntje te zetten.
Gelukkig ben ik al wel eens in de buurt van Lier waardoor ik geen halve tank moet leeg rijden om te gaan tanken.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Stevie zei:

- Knokke

- Wingene of Beernem

Hallo Stevie,

Welkom op het forum. Hoeveel kilometer moet jij rijden (in enkele richting) vooraleer je een CNG-tankstation hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen