Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

CNG Dats (Stoppen)

VWCNG

Aanbevolen berichten

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

REACTIE AARDGASRIJDER:

Dit verhaal wordt met klem ontkend bij DATS, volgens de officiële contacten die ik zelf heb.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Hallo,

Hebben jullie al gehoord van Colruyt (Dats) dat ze stoppen met CNG binnen 5 jaar?

Al van een paar mensen gehoord die bij colruyt werken.

Groeten

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Hebben jullie al gehoord van Colruyt (Dats) dat ze stoppen met CNG binnen 5 jaar?

...

Als het niet genoeg opbrengt de komende jaren, kan ik me voorstellen dat ze die beslissing zouden kunnen nemen.

Nu lijkt me dat wat vroeg, vooral omdat CNG nu pas bekend(er) begint te worden én ze nog weinig concurrentie hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat DATS hun vloot ook op CNG heeft staan.

Het kost hun dus heel weinig aan brandstof ;) Zij tanken als het ware aan inkoopprijs

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, VWCNG zei:

Hallo,

Al van een paar mensen gehoord die bij colruyt werken.

Groeten

Van horen zeggen van de ene naar de andere dan was de bronboodschap wellicht:

wanneer we binnen de 5 jaar geen verbetering zien van de huidige afname aardgas dan stoppen we ermee.

Dit lijkt mij meer plausibel.

• Vind ik leuk 2

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht veel van het huidige autosalon.

CNG is vaker in het nieuws gekomen dan de voorbije 2 jaren én diesel wordt echt wel de grond ingeboord op dit moment.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CNG is een zeer goede technologie maar wat gebeurt er als een aardgaswagen door een diepe plas water rijd, valt hij dan net als een benzine wagen stil?

Een dieselmotor trekt er zich niets van aan en kan verder blijven rijden ( geen bougies ), dat is een feit.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

CNG is een zeer goede technologie maar wat gebeurt er als een aardgaswagen door een diepe plas water rijd, valt hij dan net als een benzine wagen stil?

Een dieselmotor trekt er zich niets van aan en kan verder blijven rijden ( geen bougies ), dat is een feit.

Dat vormt geen enkel probleem voor een CNG-wagen want ik heb het al voor gehad. Ik heb er wel zo langzaam mogelijk door gereden omdat dit ook mogelijk was op die plaats. Maar de motor van mijn auto viel niet stil.

Ik heb echter wel een beschermkap aan de onderkant van de motor. Die staat er standaard op.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De investering is minder hoog dan bij Benzine of Diesel.

Investering voor de pomp + tank onder de grond + levering - vervoer.

Tegenover cng is dit ook de pomp + compressor, geen tank, enkel compressorbuffer, geen vervoer want via ondergronds gasnet.

De rest van de infrastructuur is er al maar wordt nu beter gebruikt dus hoger rendement van het station .

Ik voorzie ook dat ze binnenkort bio-gas zullen bijvoegen zoals in NL.

JEF brengt dat nog wel in orde.:D

Volgens mij haalt de elektrische wagen het niet zoals hij nu wordt opgedrongen.

Waterstof met brandstofcel daarentegen is een sterke concurrent maar nog te duur.

Waterstof uit windmolens zou hier kunnen verandering in brengen met de overtollige stroom.

Ondertussen weten we al dat onze politiekers zeer vindingrijk zijn als het erop aan komt om iets naar voor te schuiven, cng-prijs ^.  ,  waterstofprijs v. en 't is vanda.

Waterstof is het meest voorkomend element in het heelal maar aardgas het meest op aarde, het aardgas dat op dit ogenblik spontaan verloren gaat is niet te schatten .https://nl.wikipedia.org/wiki/Chimaera_(Lycië)  

• Vind ik leuk 1

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...