Pé DAELEMMER

Herziening catalogusprijzen CNG VW

Recommended Posts

Dit hebben ze inderdaad heel laat gedaan, tijdens het autosalon waren er daar geen kortingen te bespeuren :| Een gemiste kans in mijn ogen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alleen vw golf had vanaf het begin van het salon kortingen, daarom dat ik aanvankelijk alleen interesse had in de golf en niet in de octavia (dewelke ik persoonlijk mooier vind). Pas achteraf ben ik er toevallig op uit gekomen dat skoda nog meer korting gaf dan vw.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Puren zei:

Ondertussen heeft seat zijn leon st ook in promotie gezet. Ook vrij complete "move" serie die ongeveer 1000€ goedkoper was dan mijn serieus uitgeruste octavia.

Ik vertrek op deze pagina van de Seat Leon ST Move! Dan klik ik op "Configureer mijn SEAT". Daarna onder "Al onze modellen" kies ik: "1.4 TGI 110pk (81kW) DSG 7v CNG Start/Stop" door op "Selecteer" te drukken. Nu verschijnt er een popupvenster "Maak uw keuze ! Voeg een van onderstaande uitrustingen toe: Zwart (CE) +gratis". Maar ik wil helemaal geen zwarte Seat Leon ST Move!

Och, die website van SEAT slaat gewoon tilt. D'er zit zeker weer teveel volk op. Die Car Configurator van hun werkt zo tergend traag! >:( Want ik wordt dan geleid naar een pagina met alle modellen van SEAT.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha ! Nog iemand die zich ergert aan de / een configurator van een auto-importeur :) .

"Vroeger" bij Skoda was het een top configurator (2006 - 2007... :) configureren Roomster :x ).

Bij Fiat is het helemaal hopeloos : daar moet je jouw persoonsgegevens ingeven en "opsturen" als je een brochure / specificaties wil downloaden !!!!  >:( >:( >:(

Ik heb daar speciaal voor naar hun contactnummer gebeld -> 0800 nummer naar een helpdesk die in Italië zit...

Ik vraag mij echt af hoe autofabrikanten via internet (de toekomst, vertelt men) willen verkopen met zulke slecht werkenden configurators ?

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden, CtrlAltDelicious zei:

Bij de Skoda configurator kunnen ze er anders ook wat van:  Ga naar http://nl.skoda.be/models/octavia/octavia-combi-gtec  (toch de 'landing page' van de Octavia Combi CNG denk je?  Ja, klik dan maar eens op de groene 'configureren' knop.  Dan vind je enkel nog benzine en diesel versies terug.

Ja, da's waar. Je zou eigenlijk al deze link moeten bookmarken:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/bel/bel/nl-be/

maar gewone klanten zullen datzelfde zien als wat jij ziet. Je moet al helemaal onderaan naar de pagina gaan en dan op "Meer weten" drukken onder Car Configurator. Wie zich met die website bezig houdt, die zou ik ontslaan. Hij/Zij moet zijn/haar werk tegoei doen!

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

'k Zit trouwens met een serieus 'BUMMER!' gevoel.
Bij het begin van het autosalon ben ik twee keer bij een Skoda garage in m'n buurt langsgeweest.  Een alles-behalve ervaring gehad met de verkoper (geen interesse, bot, geen kennis van CNG).

Na het tweede bezoek bel ik hem een dag later op met de vraag of Skoda niet meegaat in de prijsverlaging die VW op zijn CNG modellen doet.  Hij weet (alweer) van niks en zal het navragen.  Wachtmuziek waarna geen sluitend antwoord.  Op mijn vraag of hij (Skoda verkoper in een garage waar ze eveneens VW, Audi en Seat verkopen) me ook een offerte voor een VW Golf Variant op CNG kan maken krijg ik als antwoord dat hij dit wel kan maar met zijn collega moet bespreken of hij dit ook wel mag.  Wachtmuziek waarna ik te horen krijg dat zijn VW collega mij gaat terugbellen.  Dagenlang niets gehoord (nog altijd niet trouwens).  Tot de Skoda verkoper weer terugbeld (autosalon is ten einde) met de vraag of ik een beslissing heb genomen.  Say what?  Mijn antwoord: "Ja hoor.  Een VW Golf Variant CNG.  Maar NIET bij jullie!"   Waarop dat ik nog toevoegde dat ik helemaal NIET werd opgebeld door zijn VW-collega zoals werd beloofd.  Hierop is hij beginnen afgeven op zijn collega, wat alles behalve professioneel overkwam, maar aan professionaliteit had hij dan ook nog geen overschot getoont.
Soit.  Vorige dinsdag gaan tekenen bij een andere VW garage (die eveneens Audi verkopen) in de buurt.  TOP verkoper trouwens; vriendelijk, nam alle tijd, goeie productkennis en vooral niet de "en-NOG-een-optie-aansmeren" mentaliteit.
Tot... ik gisteren hier in deze thread de printsreen van de autosalon Skoda deal zie staan: CNG wagens aan de prijs van 'gewone' benzine wagens.  Say what?  Daar had ik nog eens speciaal de Skoda verkoper voor opgebeld!  Als hij wist dat ik zo geïnteresseerd was, waarom werd ik dan niet teruggecontacteerd???
Ja, ik had interesse in zowel de Variant als de Combi.  Streepje extra voor de Variant inzake afwerking.  Streepje extra voor de Combi inzake binnenruimte.  Prijs was echter de bepalende factor!

Als laatste nog het 'toetje'.  Dinsdag kreeg bij ik bij ondertekenen van aankoop te horen dat de DATS 24 tankkaarten (die je krijgt bij aankoop van een nieuwe CNG bij zowel VW als Skoda) op waren.  Bummer!  :-(
Tot ik vandaag op de website van Skoda ga kijken: http://nl.skoda.be/news/news-detail/octavia-gtec-cng
"10.000 km GRATIS CNG BIJ DATS 24* bij aankoop van een OCTAVIA (COMBI) G-TEC" met onderaan in de kleine lettertjes: "*Gelimiteerd tot € 365,00 taxen inclusief - Aanbieding onder voorwaarden, geldig in het deelnemende DATS24-net voor de eerste 200 particulieren of professionals die tussen 1 en 28 februari 2018 een OCTAVIA (COMBI) G-TEC aangekocht hebben bij een officiële ŠKODA-concessiehouder uit het D’Ieteren net. Meer info op dats24.be/ of door hier te klikken."

Deze middag naar d'Ieteren gebeld om daar voor het geheel eens verhaal te halen.  Ze hebben me gevraagd om een mailtje te sturen.  Ik wacht op hun antwoord.

Neen...  tot zover nog geen prettige kennismaking met de VAG groep.

Skoda DATS24 reclame.png

• Triest 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had bijna hetzelfde voor. Toen ik naar het autosalon ging, was er enkel voor de golf variant serieuze korting en op de octavia niet. Alhoewel ik de octavia(combi) mooier vind dan de golf, wou ik niet een paar duizend euro meer uitgeven. Na het salon had ik op de skoda site eens extra info aangevraagd voor de octavia en een dag later kreeg ik van de garage bericht dat ze de avond ervoor bericht gekregen hadden dat daar ook korting gegeven werd. Uiteindelijk heb ik 900€ minder uit gegeven voor de auto die mijn voorkeur droeg en nog completer was uitgerust dan de golf.

Alleen de lange leveringstermijn is niet zo leuk (zoals voor meerdere mensen hier op dit forum zal onze auto op dezelfde trein/vrachtwagen richting België komen)

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2-2-2018 om 16:27, CtrlAltDelicious zei:

'k Zit trouwens met een serieus 'BUMMER!' gevoel.
Bij het begin van het autosalon ben ik twee keer bij een Skoda garage in m'n buurt langsgeweest.  Een alles-behalve ervaring gehad met de verkoper (geen interesse, bot, geen kennis van CNG).

Na het tweede bezoek bel ik hem een dag later op met de vraag of Skoda niet meegaat in de prijsverlaging die VW op zijn CNG modellen doet.  Hij weet (alweer) van niks en zal het navragen.  Wachtmuziek waarna geen sluitend antwoord.  Op mijn vraag of hij (Skoda verkoper in een garage waar ze eveneens VW, Audi en Seat verkopen) me ook een offerte voor een VW Golf Variant op CNG kan maken krijg ik als antwoord dat hij dit wel kan maar met zijn collega moet bespreken of hij dit ook wel mag.  Wachtmuziek waarna ik te horen krijg dat zijn VW collega mij gaat terugbellen.  Dagenlang niets gehoord (nog altijd niet trouwens).  Tot de Skoda verkoper weer terugbeld (autosalon is ten einde) met de vraag of ik een beslissing heb genomen.  Say what?  Mijn antwoord: "Ja hoor.  Een VW Golf Variant CNG.  Maar NIET bij jullie!"   Waarop dat ik nog toevoegde dat ik helemaal NIET werd opgebeld door zijn VW-collega zoals werd beloofd.  Hierop is hij beginnen afgeven op zijn collega, wat alles behalve professioneel overkwam, maar aan professionaliteit had hij dan ook nog geen overschot getoont.
Soit.  Vorige dinsdag gaan tekenen bij een andere VW garage (die eveneens Audi verkopen) in de buurt.  TOP verkoper trouwens; vriendelijk, nam alle tijd, goeie productkennis en vooral niet de "en-NOG-een-optie-aansmeren" mentaliteit.
Tot... ik gisteren hier in deze thread de printsreen van de autosalon Skoda deal zie staan: CNG wagens aan de prijs van 'gewone' benzine wagens.  Say what?  Daar had ik nog eens speciaal de Skoda verkoper voor opgebeld!  Als hij wist dat ik zo geïnteresseerd was, waarom werd ik dan niet teruggecontacteerd???
Ja, ik had interesse in zowel de Variant als de Combi.  Streepje extra voor de Variant inzake afwerking.  Streepje extra voor de Combi inzake binnenruimte.  Prijs was echter de bepalende factor!

Als laatste nog het 'toetje'.  Dinsdag kreeg bij ik bij ondertekenen van aankoop te horen dat de DATS 24 tankkaarten (die je krijgt bij aankoop van een nieuwe CNG bij zowel VW als Skoda) op waren.  Bummer!  :-(
Tot ik vandaag op de website van Skoda ga kijken: http://nl.skoda.be/news/news-detail/octavia-gtec-cng
"10.000 km GRATIS CNG BIJ DATS 24* bij aankoop van een OCTAVIA (COMBI) G-TEC" met onderaan in de kleine lettertjes: "*Gelimiteerd tot € 365,00 taxen inclusief - Aanbieding onder voorwaarden, geldig in het deelnemende DATS24-net voor de eerste 200 particulieren of professionals die tussen 1 en 28 februari 2018 een OCTAVIA (COMBI) G-TEC aangekocht hebben bij een officiële ŠKODA-concessiehouder uit het D’Ieteren net. Meer info op dats24.be/ of door hier te klikken."

Deze middag naar d'Ieteren gebeld om daar voor het geheel eens verhaal te halen.  Ze hebben me gevraagd om een mailtje te sturen.  Ik wacht op hun antwoord.

Neen...  tot zover nog geen prettige kennismaking met de VAG groep.

Skoda DATS24 reclame.png

Was dat ergens in het noorden van Antwerpen?  Dan zou ik die garages wel kunnen raden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn buurman heeft gisteren een Golf 1.0 TSI 110 pk besteld. Toen ik hem vroeg waarom hij geen TGI heeft besteld aangezien die nu even veel kost als de 1.0 TSI viel hij uit de lucht. De dealer had hem daar niets over verteld . Ik heb de indruk dat D'Ieteren weinig ruchtbaarheid wil geven aan deze actie omdat dit hun te weinig  winst zou opleveren. Ik was verleden week in de showroom van Rietje en zag geen enkele verwijzing naar deze actie. Er stond ook geen enkele cng-wagen tentoongesteld. Ook in de advertenties voor de Golf geen enkele verwijzing naar deze actie of naar het zeer gunstige verbruik (en uitstoot) van de cng-versies. Zeer teleurstellend allemaal....

• Triest 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onbekend is onbemind. Er wordt alleen maar aandacht geschonken aan hybridewagens waar ze schermen met een verbruik van 2l/100km... Tot ze proefondervindelijk vast stellen dat het om 7 liter/100km gaat en de wagen veel te veel betaald hebben!

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎2‎/‎3‎/‎2018 om 17:14, stefanmiler zei:

Was dat ergens in het noorden van Antwerpen?  Dan zou ik die garages wel kunnen raden...

Nope.  't Was aan de Spookvliegerlaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, CtrlAltDelicious zei:

Nope.  't Was aan de Spookvliegerlaan.

Ja, da's gemakkelijk. Dat is bij Delorge in Sint-Truiden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

'k Heb ooit een Passat en ook nog een A4 bij hen in onderhoud gehad (firmawagens) dus dacht nu ik om eens als particulier op hun diensten beroep te doen. 
Koude douche want toen, nog voor de verbouwingen en verhuis, waren ze een stuk vriendelijker én professioneler.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een offerte gevraagd voor een VW Golf Variant Highline TGI DSG7 met volgende opties : premium pack (leder-led koplampen-schuifdak), business pack (metaalkleur kurkuma geel, navigatie discover media, achteruitrijcamera, inklapbare spiegels, parkeersensoren v+a, climatronic, licht en zicht module), park pilot, boordcomputer premium en inklapbare trekhaak. Netto prijs : € 28.997,15. Prijs volgens configurator was € 30.835 ,- . Ze geven dus nog +/-7 % korting bovenop de configuratorprijs. Die prijs valt goed mee, denk ik. Misschien toch het overwegen waard om de mijne in te ruilen voor een DSG versie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kreeg steeds 8% dealerkorting bovenop de andere promoties. Die garage kan dus nog iets van de prijs doen 😉

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag kreeg ik volgende email van VW.
CNG staat als eerste punt in de nieuwsbrief. Dit is dus een verbetering ten opzichte van vroeger.
Toen moest je echt op zoek gaan, nu staat het dus prominent in de nieuwsbrief én op hun website.

Goed bezig d'Ieteren.

Geachte heer,

14 februari. Een hartverwarmende datum. Deze e-news brengt u alvast in de stemming! Laat u charmeren: niet alleen door de zeer aantrekkelijke condities op heel het gamma tot het einde van de maand, maar ook door de totaal nieuwe look van ons online magazine, of de onstuimigheid van een kleine GTI. Want om te leven hebt u passie en emotie nodig.

Veel leesplezier aan alle levensgenieters!

Het Volkswagen-team

92bf3850-2cca-49b2-a4e4-674c7cbed553.jpg

Kies voor CNG

Exclusief: CNG motorisaties aan de prijs van benzine

Goed nieuws: de modellen op gecomprimeerd aardgas (CNG) zijn zuinig en voor 90% fiscaal aftrekbaar; en onze CNG motorisaties zijn nu verkrijgbaar aan de prijs van het benzine model! Dus, of u nu kiest voor de up! CNG, de Polo CNG of de Golf CNG: u wint altijd. Mooie oplossing voor kilometervreters én het milieu!

CNG: meer over alle voordelen

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen