Jan VS Geplaatst: 7 januari 2018 Delen Geplaatst: 7 januari 2018 Hallo, ik heb 2 dagen geleden een VW Caddy Maxi lichte vracht gekocht op CNG. voor mij was dit onbekend maar door advies van mijn boekhouder was de keuze snel gemaakt! Ik doe namelijk ongeveer 70 000 km op jaarbasis en dan maakt het lagere verbruik echt wel het verschil. Volgens mijn boekhouder moet het ook mogelijk zijn om thuis een pomp te installeren als je verwarmt met aardgas.. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en wat zou dit kosten voor te installeren? dank u! gr Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 7 januari 2018 Delen Geplaatst: 7 januari 2018 Welkom op het forum Het is idd mogelijk om dit te doen, afhankelijk van hoeveel km je doet gaat dit renderen. Ik kan wel zeggen dat het dan over een slow-fill installatie gaat, wat zoveel wil zeggen als: de volledige nacht laten pompen. Als je 70 000km doet denk ik dat je dan bijna elke nacht moet tanken. Juiste prijs ken ik niet, maar ik dacht dat het iets in de buurt van 4-5000 € was. Wel een goede boekhouder moet ik zeggen autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 7 januari 2018 Delen Geplaatst: 7 januari 2018 @Jan VS welkom op het forum, 70.000 km is heel wat Er is een onderwerp gestart op het forum over een thuisinstallatie, je kan het hier terugvinden. Info kan je hier vragen: http://www.vandotec.be/nl/page/339/cng-slowfill-tankinstallatie Of bij Ecofillco: http://www.ecofillco.be/nl/aardgasvulinstallaties Vergeet ook niet de stroomkost voor de compressor en jaarlijkse keuring van de gasaansluiting/installatie. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan VS Geplaatst: 7 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2018 Bedankt voor de informatie! Dit is duidelijk, best niet doen. Eerst even wat ervaring opdoen met de nieuwe CNG wagen.. wel een lange levertijd... Eergisteren besteld, levertijd 1/4/18.. gr jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 7 januari 2018 Delen Geplaatst: 7 januari 2018 Goh is moeilijk te zeggen in feite. Je zou ergens een goeie deal moeten kunnen vinden van een thuisinstallatie. Vorige maand kon je er eentje op de kop tikken voor 2000 euro bij een faillissementsveiling op moyersoen. 2 jaar oud als ik me niet vergis. Daar stonden ook enkele wagens op CNG te koop, ook een camionette als ik me niet vergis. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 7 januari 2018 Delen Geplaatst: 7 januari 2018 5 uren geleden, Jan VS zei: Bedankt voor de informatie! Dit is duidelijk, best niet doen. Eerst even wat ervaring opdoen met de nieuwe CNG wagen.. wel een lange levertijd... Eergisteren besteld, levertijd 1/4/18.. gr jan Ik ken hier mensen op het Aardgasrijderforum die in 2017 wel zeker acht maanden hebben moeten wachten op hun nieuwe CNG-wagen !!! (Maar dat had te maken met de homologatie van de nieuwe aardgastanks). Maar ik geef je 100% gelijk. De levertijd van een CNG-wagen zou niet meer dan twee maanden mogen duren. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 7 januari 2018 Delen Geplaatst: 7 januari 2018 7 uren geleden, Aardgasrijder zei: Vorige maand kon je er eentje op de kop tikken voor 2000 euro bij een faillissementsveiling op moyersoen. 2900 € (4.106 € inclusief kosten & BTW), maar je kon er wel 2 voertuigen aan leggen denk ik: LINK => Alle uitslagen van de (eerste) CNG veiling 1 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 18 januari 2018 Delen Geplaatst: 18 januari 2018 (aangepast) Gisteren deze tweedehandse thuisinstallatie tegengekomen: onderaan de advertentie, na gegevens wagen. Geen details beschikbaar, of reden van stop aardgas ... 18 januari 2018 aangepast door JoBé 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 18 januari 2018 Delen Geplaatst: 18 januari 2018 Kost 2500 euro, ik heb al geïnformeerd 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 18 januari 2018 Delen Geplaatst: 18 januari 2018 12 minuten geleden, JoBé zei: Gisteren deze tweedehandse thuisinstallatie tegengekomen: onderaan de advertentie, na gegevens wagen. Geen details beschikbaar, of reden van stop aardgas ... "Nog goedkoper thuis tanken" heeft ie daarbij geschreven. Daar ben ik het dus niet mee eens. Die thuisinstallatie moet bij je thuis geïnstalleerd worden door een erkende gasinstallateur: betalen. Die thuisinstallatie moet gekeurd worden: betalen. Die thuisinstallatie moet regelmatig opnieuw gekeurd worden, dacht ik. En het gaat hier dan nog over een slow-fillinstallatie. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maartenv Geplaatst: 18 januari 2018 Delen Geplaatst: 18 januari 2018 Bijkomende vraag; hoeveel elektriciteit trekt die installatie om 1 kilo te compresseren? En wat kost een kilo aardgas thuis eigenlijk? (ik zou mijn gasrekening er eens op kunnen naslaan..) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 18 januari 2018 Delen Geplaatst: 18 januari 2018 3 minuten geleden, muscles zei: "Nog goedkoper thuis tanken" heeft ie daarbij geschreven. Daar ben ik het dus niet mee eens. Die thuisinstallatie moet bij je thuis geïnstalleerd worden door een erkende gasinstallateur: betalen. Die thuisinstallatie moet gekeurd worden: betalen. Die thuisinstallatie moet regelmatig opnieuw gekeurd worden, dacht ik. En het gaat hier dan nog over een slow-fillinstallatie. Idd, dat -samen met de 2500 € aankoop- verdien je met één wagen niet snel terug. Maar ik plaatste het eigenlijk voor wie interesse zou hebben èn niet naar een paar duizend euro moet/wil kijken, of ver van tankstations woont, of enkel het milieu en/of het thuisgemak beoogt ... 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 18 januari 2018 Delen Geplaatst: 18 januari 2018 18 minuten geleden, JoBé zei: of ver van tankstations woont Zoals diegenen die in Zuid-Limburg wonen... Zoals... euh... goh nu ontsnapt mij zijn naam toch... 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 18 januari 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 18 januari 2018 @Koen C ik kom ook niet op de naam, maar er hangt iets in mijn hoofd van 'gespierde man'. 4 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 27 januari 2018 Delen Geplaatst: 27 januari 2018 volgens de dats24 info avond was de thuisinstallatie in elektriciteitsverbruik DUUR. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 27 januari 2018 Delen Geplaatst: 27 januari 2018 4 uren geleden, pluxy zei: volgens de dats24 info avond was de thuisinstallatie in elektriciteitsverbruik DUUR. Tja, die kunnen moeilijk gaan zeggen dat het bijna niks kost ... (Waarmee ik niet wil beweren dat het niet zo is! ) 1 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht marki Geplaatst: 28 januari 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 28 januari 2018 Ik heb een thuisinstallatie omdat er indertijd nog geen mogelijkheid was om in de buurt te tanken. De kostprijs was toen rond de €5400, maar had een premie van rond de € 1800. Op zich wel gemakkelijk, in de nacht tanken en altijd iets meer dan 200 bar. De kostprijs van 1 kg gas thuis is rond de 0,62 + 1,5 kw uur .......en hij draait ongeveer 8 uur per laadbeurt. Voor 20 kg komt dit ongeveer op € 14. Op 10000 km is dit ongeveer een € 200 goedkoper. Ook rekening houden dat bij ongeveer 2000 uur draaien de compressor stuk gaat en er een nieuwe moet worden geplaatst, is € 1000. Dus na 100 tankbeurten ........dus 100 tankbeurten aan 6€ goedkoper is €600 en een compressor €1000 ....dus €400 verlies. Maar het is makkelijk en heb wel het geluk dat ik aan een ander tarief kan tanken, waardoor het wel interessant is. Gr Marc 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maartenv Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 Dank je wel Marki! Zo heb je natuurlijk het voordeel dat elektrisch rijden ook heeft: elke ochtend een opgeladen auto. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 @marki hoeveel lawaai maakt zo'n ding en zou je eventueel eens enkele foto's willen plaatsen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marki Geplaatst: 28 januari 2018 Delen Geplaatst: 28 januari 2018 Het geluid valt wel goed mee, staat ongeveer een 5-tal meter van het huis en slaapkamers. Als vensters dicht zijn hoor je niets, als ze open staan in de verte een licht gezoem ....maar geen problemen voor te slapen. De installatie is dezelfde als op de toegevoegde foto. Gr Marc 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen