Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
muscles

10.000 km gratis rijden dankzij DATS en de VW-groep

Recommended Posts

57 minuten geleden, muscles zei:

@Orcram Kijk es hier: Actie D'Ieteren: 10.000 km gratis CNG van DATS 24.

Wilt u goedkoop en groen rijden? Dan is CNG nu voor u de juiste keuze. Want bij aankoop van een CNG-wagen bij een officiële concessiehouder binnen het D’Ieteren-netwerk krijgt u 10.000 km gratis CNG bij DATS 24.

Benieuwd naar de voorwaarden van deze actie in samenwerking met D’Ieteren?
Neem hier een kijkje.

De schoonste fossiele brandstof

CNG (Compressed Natural Gas) is de samengeperste variant van het aardgas dat u kent voor huishoudelijk gebruik. Het wordt geproduceerd door aardgas op het station te comprimeren.

Redenen genoeg om bewust voor CNG te kiezen:

• Goedkoper - U betaalt minder aan de pomp. En in Vlaanderen is er geen inschrijvingstaks én geen verkeersbelasting op CNG-voertuigen tot 31 december 2020.
  • Beter voor het milieu - Een CNG-wagen stoot veel minder fijn stof uit dan een wagen op diesel Euro 6.
  • Een ruim netwerk CNG-stations - In heel België tankt u al CNG in meer dan 50 DATS 24-tankstations. Zo tankt u altijd bij u in de buurt.

Alles over CNG? Neem een kijkje op onze CNG pagina

Is de D'ieteren groep de algemene Audi groep? Of vallen alle Audi dealers onder D'ieteren?

Seat Leon 1.5 TGI:         1077428_5.png

3 uren geleden, Orcram zei:

Is de D'ieteren groep de algemene Audi groep? Of vallen alle Audi dealers onder D'ieteren?

Ja, alle Audi dealers vallen onder D'Ieteren.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Het betreft een gelimiteerde actie, dus snel zijn is de boodschap. B|

Zie actievoorwaarden!

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Zuinig rijden is de boodschap, de meesten zullen met die 365 euro geen 10000km doen...

• Hahaha 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Maar toch is het een leuk cadeau en doet mensen de ogen openen ^_^

Iedere actie is goed om meer bekendheid voor CNG te krijgen.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Dit moet potentiële kopers, de twijfelaars, over de schreef trekken.

Een klein beetje rekenaar zal merken dat de CNG versie niet altijd de beste oplossing is als het op centjes aankomt! 

Ik heb voor mezelf de rekening gemaakt omdat we overwegen onze 2de wagen ook te vervangen door een CNG (VW ECO UP)

Ik heb de rekening gemaakt voor 10000km/jaar en 7500km/jaar, rekening gehouden met:

- Kostprijs CNG vs Benzine beiden uitgerust met dezelfde opties en salonkorting (10800 vs 14230), een verschil van 3430€. Nice to know, de salonkorting van een CNG zijn om mee te huilen, de helft tov de gewone benzineversie.

- Verbruik CNG vs Benzine (3,5kg vs 5l /100km) met de huidige prijzen bij mij thuis van toepassing (1,050€ vs 1,310€)

- 3 jaar vrij van verkeersbelasting (3 x 114,69€)

- Vrij van BIV (110,76€)

- 365€ gratis CNG

Rijd je 10000km/jaar heb je na 3 jaar 1682,33€ winst gemaakt met CNG tov benzine

Rijd je 7500km/jaar heb je na 3 jaar 1466,7€ winst gemaakt met CNG tov benzine

vanaf 2021 ga ik van de veronderstelling uit dat CNG wagens evengoed verkeersbelasting gaan moeten betalen

Dwz

- dat je voor 10000km/jaar nog 1664,69€ (+250€ verdoken CNG keuring) moet recupereren = 1914,69€ 

- dat je voor 7500km/jaar nog 1963,3€ (+250€ verdoken CNG keuring) moet recupereren = 2213,3€

Bovenstaande verschillen moeten dus worden weggewerkt met het voordeel verbruik CNG vs Benzine

- Rijd je 10000km/jaar is CNG rendabel na 6 jaar + 7 maand (1914,69/287,5 (winst brandstof op jaarbasis)

- Rijd je 7500km/jaar is CNG rendabel na 10 jaar + 3 maand (1466,7/215,625 (winst brandstof op jaarbasis)

Wetende dat de gemiddelde Belg na 7,7 jaar van wagen verandert ..........

Wil ik maar zeggen dat indien je niet van plan bent om 10 jaar met dezelfde wagen te rijden, een CNG geen goede investering is als je niet veel kilometers doet.

Edited by Pé DAELEMMER

901242.png   http://www.spritmonitor.de/en/detail/901242.html 

2017 VW Golf Variant 1.4 TGI comfortline

13 minuten geleden, Pé DAELEMMER zei:

Wil ik maar zeggen dat indien je niet van plan bent om 10 jaar met dezelfde wagen te rijden, een CNG geen goede investering is als je niet veel kilometers doet.

Dat klopt volledig.

Of ook anders gezegd : indien je geen (pakweg) 15.000 à 20.000 km per jaar rijdt, is CNG niet (altijd) voordelig.

In 2014, bij offerte aanvraag van onze Lancia Ypsilon, was het verschil met de benzine versie maar 1.500 Euro.

Het was wel zo dat de CNG versie geen ESR en chromen uitlaatpijp heeft. 

Eigenlijk zou ik die som er ook moeten bij tellen.

Tip : ga ook eens prijs horen bij de Seat en Skoda versie van de Up.

Mogelijk is het prijsverschil daar kleiner tussen de CNG en puur benzine versie.

En/of de korting op het CNG model hoger / gelijk.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Vreemd... Bij De VW Golf Variant is de CNG versie maar 1000 euro verschil en ik had dezelfde korting als bij een gewone benzine.

Blijkbaar heb ik mijn wagen een dik weekje te vroeg besteld :(

Edited by Boey

5 minuten geleden, Boey zei:

Vreemd... Bij De VW Golf Variant is de CNG versie maar 1000 euro verschil en ik had dezelfde korting als bij een gewone benzine.

Blijkbaar heb ik mijn wagen een dik weekje te vroeg besteld :(

Hier op deze pagina van de VW-site staat toch duidelijk dat de salonvoorwaarden gelden van 02/01/2018 tot 31/01/2018. Maar we zijn pas 5 januari. Min 1 week is 29 december. Waarom heb je niet gewacht tot het effectief januari was?

Trouwens het is belangrijk dat je prijs gaat vragen bij verschillende Volkswagendealers om te kunnen vergelijken en om hen tegen elkaar uit te spelen.

• Vind ik leuk 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

7 minuten geleden, muscles zei:

Hier op deze pagina van de VW-site staat toch duidelijk dat de salonvoorwaarden gelden van 02/01/2018 tot 31/01/2018. Maar we zijn pas 5 januari. Min 1 week is 29 december. Waarom heb je niet gewacht tot het effectief januari was?

Trouwens het is belangrijk dat je prijs gaat vragen bij verschillende Volkswagendealers om te kunnen vergelijken en om hen tegen elkaar uit te spelen.

Het is al 2 weken blijkbaar 21 december. De tijd vliegt. 

Ben bij 2 verschillende dealers geweest. heb dezelfde Saloncondities. enkel de tankkaart is jammer.

1 minuut geleden, Boey zei:

Het is al 2 weken blijkbaar 21 december. De tijd vliegt. 

Ben bij 2 verschillende dealers geweest. heb dezelfde Saloncondities. enkel de tankkaart is jammer.

Over welke tankkaart heb je het?

• Vind ik leuk 1

56 minuten geleden, muscles zei:

Over welke tankkaart heb je het?

Cng tankkaart ter waarde van 365 euro. Ik heb wel de saloncondities en die zijn hetzelfde gebleven. En zelfs extra korting kunnen afdwingen. December willen ze ook hun cijfers halen :)

• Vind ik leuk 1

Hoeveel korting heb je dan exact gekregen ? Men spreekt hier altijd over hoge kortingen ter gelegenheid van het autosalon maar men noemt spijtig genoeg zelden bedragen...... Bij VW kom je naar mijn ervaring amper aan 15% korting (zonder rekening te houden met die nep recyclagepremie uiteraard).

54 minuten geleden, Brembos zei:

Hoeveel korting heb je dan exact gekregen ? Men spreekt hier altijd over hoge kortingen ter gelegenheid van het autosalon maar men noemt spijtig genoeg zelden bedragen...... Bij VW kom je naar mijn ervaring amper aan 15% korting (zonder rekening te houden met die nep recyclagepremie uiteraard).

Goh ik wil het gerust zeggen. 

golf variant highline + alle packs, wel geen veiligheid packs. + Nog een paar opties. 10100 euro korting gekregen. Zonder overname premie of recyclagepremie.

Edited by Boey

3 uren geleden, Boey zei:

Goh ik wil het gerust zeggen. 

golf variant highline + alle packs, wel geen veiligheid packs. + Nog een paar opties. 10100 euro korting gekregen. Zonder overname premie of recyclagepremie.

€ 10100, da's toch een zeer mooie korting.

Zonder overnamepremie? Heb je je "oude" wagen dan niet overgelaten in de garage? Of heb je die zelf verkocht?

• Vind ik leuk 1

22 uren geleden, muscles zei:

€ 10100, da's toch een zeer mooie korting.

Zonder overnamepremie? Heb je je "oude" wagen dan niet overgelaten in de garage? Of heb je die zelf verkocht?

Ja, maar dat vind ik persoonlijk te weinig. Audi A6 break 2l diesel 290.000km. 3900 euro. Maar ik ben daar vrij in, kan hem nog altijd zelf proberen te verkopen. 

Gisteren 5/1 hebben we onze Caddy Life afgehaald. De wagen werd wel in december 2017 besteld. Factuurdatum is 5/1/2018.  Ik vraag me af of we in aanmerking voor deze Dats/Dieteren actie?

Edited by Patrick S

ik denk dat hier de besteldatum geldt, en niet afleverdatum

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png